Beantwoord

Problemen iPhone 12

  • 7 May 2021
  • 83 reacties
  • 697 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Beste KPN,

Ik heb meerdere issues met mijn iPhone 12, namelijk:

  • De iPhone gaat gewoon over met een ringtone, ook al staat ie op stil;
  • Als de iPhone NIET op stil staat, rinkelt de beltoon soms juist niet.
  • Als ik familie bel die zowel vast als mobiel ook bij KPN zitten, dan horen ze mij niet, terwijl hij bij mij gewoon nog doorbelt. Ik blijf de kiestoon horen, zij hebben dan al opgenomen, dit treedt alleen op bij mede KPN klanten.;
  • Krijg heel vaak oproep mislukt als melding bij uitbellen.

Is dit een garantie issue? Zo ja, kan dat dan via Apple zelf, aangezien ik ook AppleCare+ heb?

icon

Beste antwoord door PanaromicTiger 22 November 2021, 18:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PanaromicTiger, dat klinkt allemaal niet goed nee. 

Toestel uit en aan maakt niet uit? Toestel is ook up to date? Of dit onder garantie valt durf ik niet te zeggen. Dat kan ik zo niet bepalen. Je kan naar de winkel gaan om daar het toestel te laten opsturen voor reparatie. Mijn vermoeden is dat het meer een software probleem is dan hardware. Maar zeker weten doe ik dit niet. Je kan dit natuurlijk ook even voorleggen bij Apple.

Reputatie 3
Badge +2

Toestel resetten maakt niet uit idd. Voorzien van laatste stable iOS: v14.5.1

Ik zal proberen morgen Apple even te bellen. Laat hun reactie dan wel even weten op deze thread.

Reputatie 3
Badge +2

Het viel mij op dat het ringtone issue spontaan weg was. Het issue met dat een gesprek niet goed op gang komt zo nu en dan ligt vermoedelijk aan de provider, ook omdat mijn vrouw het ook wel eens heeft met haar iPhone 11 (KPN Mobiel ook).

Al lijkt dat nu ook minder te zijn, dus wellicht heeft KPN al wat veranderd ergens in de infrastructuur?

Er staat hier ook nog niet zo lang een nieuwe zendmast in de wijk.

Reputatie 7
Badge +20

Heb je dat probleem dan altijd als je thuis bent? Of ook als je elders bent? Zo kunnen de mast uitsluiten namelijk. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Dat ga ik in de gaten houden, had het net ook weer, ik belde naar een vast KPN nummer, daar ging de telefoon compleet niet over, nadat ik ze mobiel alsnog probeerde kreeg ik die info.

 

Vooralsnog gebeurt het idd alleen als ik thuis ben, maar ik zal het even aankijken de komende periode.

Reputatie 7
Badge +20

Ja probeer het ook eens elders. Of het dan nog voorkomt. Maar bij jou ging het toestel wel over?

Reputatie 3
Badge +2

Ik krijg dan inderdaad gewoon de bekende kiestoon, dan gaat hij aan mijn kant gewoon over.

Het valt me op dat het alleen gebeurd als ik het vaste nummer bel van mijn ouders. Maar vooralsnog alleen als ik zelf thuis ben.

We hebben de iPhone al ge-reset. De ExperiaBox V10 van mijn ouders ook. Geen verschil.

Wat het alleen zo moeilijk maakt, het gebeurd niet standaard elke keer.

Reputatie 7
Badge +20

Als je ieder willekeurig ander nummer belt rinkelt het toestel wel aan de andere kant? En als jouw ouders gebeld worden door ieder willekeurig ander nummer gaat hun toestel wel altijd over? 

Want dit is wel een lastige situatie moet ik zeggen, waar ik ook niet meteen weet waar we het moeten zoeken, vandaar dat ik veel vraag. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Inderdaad, het gaat altijd goed behalve bij mijn iPhone naar de vaste lijn van mijn ouders.

Echter treedt dit dus niet altijd op.

Ik ga morgen nogmaals Apple bellen, want de ringtone gaat nu ook weer over in stille modus.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z het issue treedt nu ook op bij bellen naar een mobiel KPN nummer. Ik was zelf overigens gewoon thuis.

 

ik belde om 11:20. Ging over terwijl de andere kant al opgenomen had. Kunnen jullie misschien wat in de logs zien?

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan dat zo direct niet helaas. Technische Dienst kan dat volgens mij wel. Voor ik melding bij ze ga maken ben ik benieuwd of je jouw simkaart in een ander toestel kan testen. Komt het dan niet voor, ligt het niet aan de aansluiting, maar aan het toestel. Kun je je simkaart niet in een ander toestel testen, dan wil ik je wel vragen om een vervangende simkaart aan te vragen. Blijft het probleem dan, zal ik melding maken voor verder onderzoek. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Ik heb nog wel een iPhone 6S Plus liggen, maar die ondersteund geen 5G. Terwijl ik nu constant via 5G lijk te bellen, althans wel als ik thuis ben. Dus, dan is dat geen eerlijke vergelijking toch?

Reputatie 3
Badge +2

Apple nogmaals gebeld.

w.b. de gespreks issues hebben ze me nu aangeraden de netwerk instellingen te herstellen.

Nu is het weer even afwachten. Als dat niet gaat helpen, ligt het volgens Apple sowieso bij de provider.

Nogmaals, wil best testen met een ander toestel (indien nodig), maar dat is appels met peren vergelijken denk ik? 4G vs. 5G

Reputatie 7
Badge +20

Niet echt nee, maar als je dat 5G bellen eens uitzet dan? Dat je het over 4G doet? Gebeurt het dan nog? Dat vind ik ook wel een interessante. 

Niet nodig als de tip van Apple helpt natuurlijk.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Rinkelen doet ie nog steeds in stille modus, nu op verzoek van Apple alle instellingen gewist en een factory reset. Alle apps en inhoud bleef wel staan gelukkig.

Ik heb vooralsnog geen haperende gesprekken meer gehad, wel wegvallende gesprekken waarbij er dan ineens staat: "Oproep mislukt”.

Ik zal dit weekend nog even doortesten.

Reputatie 7
Badge +20

Ja heel graag. Dan ontvang ik graag tijdstippen van mislukte gesprekken, ga ik kijken of ik hier melding van kan maken. Maar fijn dat de gesprekken niet meer haperen. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Vandaag (26-5) om 14:08 weer een issue. Maar weer een andere voor de verandering:

Ik werd gebeld door een ander mobiel KPN nummer (mijn ouders), nu hoorde ik niks en bleef hij bij mijn ouders overgaan.

Reputatie 7
Badge +20

Het blijft maar doorgaan dus. Heel vervelend. Ik heb je voor de zekerheid nog even een nieuwe simkaart gestuurd. Deze komt zo snel mogelijk jouw kant op. Ik hoor graag of je daar nog problemen mee ervaart. Zo ja, ga ik melding maken bij de Technische Dienst. Zij gaan dan kijken of het in het netwerk zit. Zo niet, dan moet het toestel opgestuurd worden om nagekeken te worden.  

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z ik kreeg net de melding dat de simkaart momenteel niet op voorraad is. Dat vind ik wel merkwaardig voor een mobiele provider 😁

Reputatie 7
Badge +20

Meen je niet. :( Hopelijk komt deze snel. Anders mag je ook altijd even langs de KPN winkel lopen mocht je in de buurt zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels een ontvangen?

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Ja, ik heb net de simkaart ontvangen, echter kan ik deze niet activeren. Krijg telkens de melding:

Verder werkt mijn oude simkaart nu ook niet meer!!!

Oeps! KPN.com is tijdelijk in onderhoud.

We werken op dit moment hard aan de website. Onderstaande delen van KPN.com blijven bereikbaar.

Heb je vragen? We helpen je graag op het forum.

Reputatie 3
Badge +2

Gebeld met 0800-0402, ze zeggen dat ze niks voor mij kunnen doen. Moet maar 1 of 2 dagen wachten.

LEKKER DAN!!!

Reputatie 3
Badge +2

Nogmaals gebeld naar 0800-0402.

Er is een storing ofzo, daarom werkt activeren niet.

Gelukkig kon deze man mijn oude simkaart wel weer activeren.

Reputatie 3
Badge +2

Nogmaals gebeld naar 0800-0402.

Er is een storing ofzo, daarom werkt activeren niet.

Gelukkig kon deze man mijn oude simkaart wel weer activeren.

Inmiddels weer geen bereik met beide SIM kaarten