Beantwoord

Problemen met verbinding Razer 2

  • 5 July 2019
  • 15 reacties
  • 173 keer bekeken

Badge
Sorry voor de bump, maar ik heb een soortgelijk probleem.
Ik heb het toestel met de verlenging van mijn abonnement via belsimpel besteld, met verlenging van m'n abonnement naar een 2-jarig contract met onbeperkt bellen en sms'en en 50GB data per maand.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Via *#*#4636#*#* de bandselectie op Europa gezet
- de instellings-instructies op belsimpel voor KPN gevolgd
- de instellings-instructies op de kpn support pagina gevolgd (moest ander toestel selecteren, heb de Galaxy S10+ instructies gevolgd)
- de instellingen zoals hier vermeld gevolgd

Na iedere poging toestel opnieuw opgestart, alles tevergeefs.
Ik heb geen zin om m'n toestel RMA te sturen na pas 1 dag, ik wil gewoon dat het werkt zonder gezeik.

De volledige mobiele verbinding valt weg, niet alleen het internet maar dus ook de bel-functies. Mobiele data wisselt tussen 3g en een H+ symbooltje.

Daarnaast zijn de snelheden voor down- en upload erg laag. Daar betaal ik niet voor, lijkt mij...
Hoogste snelheden (speedtest app van Ookla)
Down 9,33 mbps
Up 2,99 mbps

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door GingerBeardicus 14 July 2019, 13:14

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @GingerBeardicus, Goed dat je aangeeft dat ook jij hier tegen aanloopt met je Razer 2 telefoon. Je hebt al heel wat geprobeerd, maar waar ik benieuwd naar ben is of je ook deze snelheden hebt wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst. Wil je dit ook eens proberen? Als je dan nog een trage verbinding ervaart, zoekt ik het verder uit. Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan controleer ik het één en ander voor je.
Badge
Hoi @GingerBeardicus, Goed dat je aangeeft dat ook jij hier tegen aanloopt met je Razer 2 telefoon. Je hebt al heel wat geprobeerd, maar waar ik benieuwd naar ben is of je ook deze snelheden hebt wanneer je de simkaart in een ander toestel plaatst. Wil je dit ook eens proberen? Als je dan nog een trage verbinding ervaart, zoekt ik het verder uit. Zou je jouw 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan controleer ik het één en ander voor je.

Hallo @Marina_ , ik heb mijn profiel bijgewerkt en op uw verzoek de sim in mijn oude toestel geplaatst.
Met speedtest koos ik dezelfde server op beide toestellen.
Apple iPhone 8: Down 55,7 - Up 38,5
Razer Phone 2: Down 6,71 - Up 2,61

Tevens screenshots bijgevoegd van beide resultaten

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @GingerBeardicus, Bedankt voor deze informatie. Met je Apple iPhone 8 haal je een snelheid van 55,7/ 38,5 Mbit/s. Dit is een betere snelheid ten opzichte van je Razer phone 2 . Dat betekent dus dat het een instelling moet zijn op de Razor Phone 2. Zou je de APN-instellingen op dit toestel willen controleren? Als je in het menu naar "Instellingen" gaat en daarna naar "Verbindingen" kan je daar kiezen voor "Mobiele Netwerken". Dan ga je naar "Namen Toegangspunten". Zodra je daar bent, kan je op de "Toevoegen nieuwe APN" rechtsboven in het scherm klikken of aanpassen. Je krijgt dan een formulier te zien die je moet invullen met de APN-gegevens die je hieronder kunt vinden.

  • Naam: KPN
  • APN: internet
  • Proxy: Niet ingesteld
  • Poort: Niet ingesteld
  • Gebruikersnaam: Niet ingesteld
  • Wachtwoord: Niet ingesteld
  • Server: Niet ingesteld
  • MMSC: Niet ingesteld
  • MMS-poort: Niet ingesteld
  • MCC: 204
  • MNC: 08
  • Verificatietype: PAP
  • APN-Type: internet / default
  • APN-Protocol: IPv4
  • Roamingprotocol voor APN: IPv4
Laat je nog even weten of het is gelukt?
Badge
@Marina_ zojuist gedaan, al moest ik internet / default vervangen met internet,default omdat ik anders helemaal geen internet kreeg.
Na instellen en opslaan heb ik opnieuw opgestart, maar ik blijf verbreking en H+ zien. Screenshots bijgevoegd ter verificatie van instellingen!

Reputatie 7
Badge +19
@GingerBeardicus, Dan ben ik eigenlijk out of options. Zit je nog binnen het zichttermijn van het toestel? In dit topic lees ik dat het vaker is gebeurd met een Razer toestel en dat de klant een nieuw toestel heeft ontvangen voor dit probleem.
Badge
@Marina_ ik zit inderdaad nog in het zichttermijn, maar mijn keus was bewust op dit toestel gevallen. Daarbij was er een actie met 100 euro korting, dus weet ik niet of ik nog een soortgelijk toestel kan krijge voor dezelfde prijs.
Reputatie 7
Badge +19
@GingerBeardicus, Je hebt het toestel niet bij ons gekocht. Wij bieden dit toestel niet aan. Vermoedelijk heb je het toestel aangeschaft via een externe partij zoals een Belsimpel of Mediamarkt. Je kunt daar contact mee zoeken en de mogelijkheden bespreken. Houd je mij op de hoogte?
Badge
@Marina_ ik heb het toestel via belsimpel besteld tijdens de kortingsactie die vorige week liep.
Ik probeer zometeen bij de kpn winkel (ben nu onderweg) hulp te krijgen, in de hoop dat zij daar een oplossing voor het probleem kunnen bieden. Zo niet, dan neem ik contact op met belsimpel.
Ik kom van een aantal jaren iphone gebruiken en dacht dat het merk en type toestel niet uit zou moeten maken.
Ik zou graag dit toestel willen blijven gebruiken want op de verbinding na ben ik er zeer blij mee!
Reputatie 7
Badge +19
@GingerBeardicus, Hoe is het afgelopen bij de KPN winkel? Ben je er daar nog uitgekomen of heb je het toestel omgeruild via Belsimpel?
Reputatie 7
Badge +19
@GingerBeardicus, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt en alles gelukt is via de winkel of BelSimpel. Anders hoor ik het graag!
Badge
@Marina_ hallo, sorry voor de late reactie. Ben de afgelopen dagen druk bezig geweest.
Bij de KPN winkel heb ik een nieuwe simkaart gekregen en is alles nagekeken, zowel betreffende instellingen als verbinding/abonnement status.
In het topic waar ik oorspronkelijk op had gereageerd had ik ook iets gelezen over de verbinding instellen op 3G. Dit zorgt er bij mij voor dat de verbinding niet langer verbroken wordt.

Ik heb besloten om het toestel te houden, aangezien ik voornamelijk spotify gebruik onderweg, en dit prima werkt. Daarnaast kan ik mijn oude toestel nog altijd als hotspot gebruiken voor bijvoorbeeld Netflix of Youtube.

Wel ga ik nog contact opnemen met belsimpel over eventuele bekende technische mankementen mbt. Bijvoorbeeld de antenne.

Ook heb ik Razer support gevraagd of er een mogelijkheid is om samen met KPN te kijken voor een oplossing voor dit probleem, of een mogelijke firmware update voor het modem.
Hier heb ik echter nog geen concreet antwoord op gehad.
Badge
@Marina_ als laatste zou ik willen vragen of de mensen van de kpn technische dienst kunnen proberen in contact te komen met Razer om op die manier te kijken of er samen een oplossing voor dit probleem te vinden is. Tot nu toe was de beste manier om met Razer support in contact te komen via hun twitter pagina. Ondanks dat ik persoonlijk nu geen probleem heb met de tragere mobiele data verbinding, zou ik in de toekomst toch graag een oplossing willen zien, niet alleen voor mijzelf, maar ook anderen die met ditzelfde probleem te maken hebben. Bedankt voor alle support!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @GingerBeardicus, Goed om te weten dat het al een stuk beter gaat wanneer je de verbinding terugschakelt naar 3G. Mensen van onze technische dienst nemen geen contact op met Razer, omdat wij deze toestellen niet aanbieden en niet ondersteunen. Je hebt je simkaart getest in een ander toestel, waardoor je de conclusie kunt trekken dat ons netwerk een goede verbinding kan leveren. Je noemt ook een update voor de firmware van het modem. Het modem staat los van de 34/4g netwerk verbinding. Wil je toelichten waarom je dit aangeeft?
Badge
@Marina_ ik was in de veronderstelling dat een modem in een telefoon zorgt voor het contact met mobiele data netwerken, en dat een firmware of software update een mogelijke uitkomst zou kunnen bieden, aangezien het altijd voor kan vallen dat er een kleine programmeerfout in de chip zit bijvoorbeeld.
In alle opzichten leek het mij dat, aangezien het toestel wereldwijd verkocht kan worden, deze ook "compliant" en compatible zijn met alle verschillende netwerkstructuren in de landen waar het toestel te koop is.

Het is erg spijtig dat KPN zelf geen contact opneemt, maar ik zal blijven proberen om meer ondersteuning van Razer te krijgen.

Ik meen mij iets te herinneren van de periode van de iPhone 5, waarin deze niet zou werken met KPN 4G vanwege de frequentie (800hz, als ik mij niet vergis) destijds van het KPN 4G netwerk.

Zou het zin hebben dit hierbij te vermelden? Indien de frequenties anders zijn, en dit mogelijk invloed kan hebben op compatibiliteit, zou u dit dan kunnen vermelden?

Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +19
@GingerBeardicus, Er zit geen modem in een telefoon die zorgt voor het contact met het mobiele data netwerk. Firmware en/of software updates komen ook niet vanuit een provider, maar daar zorgt Android voor bij de Razer telefoons. Voor een update heb je wel WiFi nodig, anders kost het je erg veel mb's.

Ik snap dat je het spijtig vindt, maar dit is niet de manier waarop er gewerkt wordt wanneer een toestel niet werkt. In principe kan in ieder toestel die op de markt is een simkaart van KPN geplaatst worden, maar het is niet zo dat wij ieder toestel die op de markt is ondersteunen. Dat is niet haalbaar. Daarnaast is het écht een instellingsfout van het toestel, maar waar dat zit durf ik niet te zeggen. Als ik zoek naar een oplossing, dan zie ik vaker voorkomen dat mensen problemen ervaren met het netwerk wanneer ze een Razer toestel gebruiken. Zowel bij KPN als bij andere providers. Ik verwacht niet dat Razer hierover een contact zoekt met ons. Dit is iets wat ze hopelijk met een nieuwe versie van de Razer telefoon oplossen.

Het zou kunnen dat er in het verleden iets is geweest met de iPhone 5, maar dit is ook een toestel die we daadwerkelijk ondersteunden en verkochten bij onze abonnementen. De Razer 2 niet. Ik snap je vragen en ook dat je op een ander antwoord had gehoopt, maar het is niet iets waar ik je mee kan helpen. Mijn advies blijft: ruil het toestel om, desnoods voor een nieuwe Razer 2 om te kijken of het dan wel goed gaat.

Reageer