Beantwoord

Provider in het buitenland (preferred)

• 10 januari 2018
  • 6 reacties
  • 966 keer bekeken

Mijn partner en ik hebben alle twee een KPN abonnement. Aangezien wij net over de grens in België wonen schakelen wij automatisch over naar een Belgische provider. Nu schakelt mijn partner zodra ze de grens oversteekt over op BASE en ik zelf schakel naar Orange B. Orange B heeft een veel slechter bereik en ik ben daarom vaak gewoon niet bereikbaar. Mijn partner heeft hier geen last van omdat zij op BASE overschakelt.

Wij hebben beide een KPN abonnement, maar schakelen niet over op hetzelfde netwerk zodra we de grens overgaan. Hoe kan dit? Ik zou ook graag op BASE willen, maar als ik dit handmatig instel houdt hij dit een tijdje vast, maar op den duur is het toch weer Orange B. Aangezien er een BASE mast in de buurt staat zou ik me ook daar op willen aanmelden. Helaas.

Ik heb wel eens verhalen gehoord dat de provider (KPN in dit geval) beslist op welke provider je overschakelt in het buitenland. Zie het als een preferred provider die zij op de achtergrond voor jou bepalen. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en hoe ze dit hebben opgelost.
icon

Beste antwoord door Bart_ 12 januari 2018, 11:15

Hallo Rombo. Dat is een aparte situatie. Als een zendmast van BASE het beste bereik biedt lijkt het me logisch dat je daar op wilt inroamen. Naar mijn idee (misschien zit ik fout) is BASE ook een zogeheten voorkeursnetwerk. Het is in elk geval moeilijk te verklaren waarom het ene toestel wel en het ander toestel daar minder makkelijk op kan inroamen.

Ik heb er zojuist met een collega van onze Technische Dienst naar gekeken en we zien inderdaad dat op het ene nummer er bijna altijd verbinding met BASE wordt gemaakt. Het andere switcht regelmatig, waarbij we Orange inderdaad vaak terugzien.

Om het helder te krijgen. Jullie zitten beide op dezelfde locatie als dit gebeurt? En wat ik ook bijzonder vindt: als je handmatig het BASE-netwerk selecteert wordt dat dus op een gegeven moment ongedaan gemaakt, terwijl je op diezelfde locatie bent?

Wij kwamen er niet direct uit en daarom gaat mijn collega dit verder uitzoeken. Zodra er meer bekend zal hij contact met jou of je vrouw opnemen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit even kan duren: hou rekening met enkele weken. Tot die tijd raad ik je in elk geval aan om het toestel handmatig op BASE te blijven vastzetten
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo Rombo. Dat is een aparte situatie. Als een zendmast van BASE het beste bereik biedt lijkt het me logisch dat je daar op wilt inroamen. Naar mijn idee (misschien zit ik fout) is BASE ook een zogeheten voorkeursnetwerk. Het is in elk geval moeilijk te verklaren waarom het ene toestel wel en het ander toestel daar minder makkelijk op kan inroamen.

Ik heb er zojuist met een collega van onze Technische Dienst naar gekeken en we zien inderdaad dat op het ene nummer er bijna altijd verbinding met BASE wordt gemaakt. Het andere switcht regelmatig, waarbij we Orange inderdaad vaak terugzien.

Om het helder te krijgen. Jullie zitten beide op dezelfde locatie als dit gebeurt? En wat ik ook bijzonder vindt: als je handmatig het BASE-netwerk selecteert wordt dat dus op een gegeven moment ongedaan gemaakt, terwijl je op diezelfde locatie bent?

Wij kwamen er niet direct uit en daarom gaat mijn collega dit verder uitzoeken. Zodra er meer bekend zal hij contact met jou of je vrouw opnemen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit even kan duren: hou rekening met enkele weken. Tot die tijd raad ik je in elk geval aan om het toestel handmatig op BASE te blijven vastzetten
Reputatie 7
Badge +30
Wat voor telefoon zijn dit?
Dank voor uw bericht. Ik ben zeer benieuwd wat hier uit gaat komen. Dat dit weken gaat duren maakt me niet zoveel uit. We zitten in ieder geval beide op dezelfde locatie als dit gebeurt.
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben uiteraard ook erg nieuwsgierig, dus als je mijn collega hebt gesproken hoor ik graag wat er uit is gekomen!
Ik ben zeer benieuwd of er al iets meer duidelijkheid. Tot op heden nog niets vernomen.

Het gaat trouwens om een iPhone 6 en een iPhone 7

Gr. Rogier
Reputatie 7
Badge +18
Dag Rogier! Ik kan me levendig voorstellen dat je op een update zit te wachten. Ik heb zojuist gesproken met onze Technische Dienst en aangegeven dat je graag iets zou willen horen. De collega dit jouw verhaal in behandeling heeft zal binnenkort dan ook contact met je opnemen!

Reageer