Beantwoord

Pukcode nodig bij nieuwe simkaart

  • 7 March 2021
  • 12 reacties
  • 106 keer bekeken

Mijn man heeft een nieuwe telefoon en nu moet hij zijn puk code ingeven maar die wordt niet geaccepteerd. Hoe kan dit?

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 7 March 2021, 13:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Heeft hij een nieuwe simkaart? De PUK is ingebakken in een sim. Dus als je van sim wisselt is je oude PUK (jaren geleden genoteerd bijvoorbeeld) niet meer bruikbaar.

De PUK is te vinden op het kaartje (bankpasformaat) waar het simmetje uit komt. Je wordt geacht dat te bewaren.

Hopelijk heb je al een KPN ID en daarin dat 06 nummer gekoppeld. Dan kan je via pukcode opzoeken de puk achterhalen. Maar als het nummer nog niet onder een KPN Account (KPN ID) staat…. gaat aanmelden nu niet lukken omdat je geen sms kunt ontvangen.

Reputatie 7
Badge +21

Heeft hij een nieuwe simkaart? De PUK is ingebakken in een sim. Dus als je van sim wisselt is je oude PUK (jaren geleden genoteerd bijvoorbeeld) niet meer bruikbaar.

De PUK is te vinden op het kaartje (bankpasformaat) waar het simmetje uit komt. Je wordt geacht dat te bewaren.

Hopelijk heb je al een KPN ID en daarin dat 06 nummer gekoppeld. Dan kan je via pukcode opzoeken de puk achterhalen. Maar als het nummer nog niet onder een KPN Account (KPN ID) staat…. gaat aanmelden nu niet lukken omdat je geen sms kunt ontvangen.

Hoi @Anneke Tuten. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat PeterG al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Als jouw mobiele abonnement nog niet onder een KPN ID staat kan je dit formulier gebruiken om jouw puk code op te vragen.

Hij heeft geen nieuwe simkaart en ik heb de puk code ook wel maar die word gewoon niet geaccepteerd.

De puk is 8-cijferig

Ja haha Peter G ik  ben niet achterlijk weet echt wel wat een puk code is. Jij moet eens goed lezen wat er gezegd word.

Ik heb de puk code wel maar hij word niet GEACCEPTEERD.

Vraagje. Heb je gecontroleerd of het simkaartnummer overeenkomt met de simkaart? 

Zeker wel.

Ter aanvulling. Het gaat me dus niet om het 06 nummer maar om het simkaartnummer op het kaartje met de pincode en pukcode en op de simkaart. 

Ik word hier zo moe van ben echt niet  achterlijk hoor.

Er is toch niemand die dat beweerd. In dit geval was het een double check voor mezelf. We proberen als klant behulpzaam te zijn. 

Reputatie 7
Badge +21

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat het niet lukt, maar @PeterG en @Friesian proberen jouw verder te helpen. Het is niet nodig om op deze manier te reageren. Wil je de gegevens van de contractant achterlaten in het KPN Forum profiel en wil je de pukcode die je nu hebt achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld? Dan kan ik voor je uitzoeken of deze pukcode overeenkomt met de pukcode in onze systemen. Laat je een berichtje achter nadat je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je!

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels verholpen is. Als dit niet het geval is, dan weet je mij te vinden. :blush: