Vraag

Rabo Wallet werkt niet

Beste kpn,

Send seige tijd probeer ik RABO Wallet aan de praat te krijgen. Ik he een nfc sim van Kpn echt blijft nfc Manager altijd draaien op Nfc manager aanmelding.
Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb een galaxy S5.

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden

21 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Colindf, welkom op het forum! Vervelend dat je Rabo Wallet nu niet werkt 😞 Je bent niet de enige die momenteel problemen heeft met de NFC Manager.

Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan zorg ik ervoor dat je probleem verholpen wordt.
Dag Justin,

Ik heb hetzelfde probleem. Hopelijk kun je ook mij op weg helpen met een Simyo NFC SIM in een rooted LG G4.
Reputatie 7
Badge +17
Wat ik weet is dat de Rabobank die Rabo Wallet alleen nog met de Samsung de app laat draaien. Want ik heb een dure Huawei P9, Android 7.0, en die Rabo Wallet draait daar niet op. Dit zijn de toestellen die wel erop draaien:

De Rabo Wallet kan op dit moment gebruikt worden op:

• HTC One M9
• HTC One M8
• HTC One Mini2
• HTC 10

• LG L70
• LG G2
• LG G3
• LG G4
• LG G5

• Samsung S4 Mini
• Samsung S4
• Samsung S4 Value Edition
• Samsung A5
• Samsung S5 Mini
• Samsung Galaxy Alpha
• Samsung S5
• Samsung S5 Plus
• Samsung S6
• Samsung S6 Edge
• Samsung S6 Edge plus
• Samsung S7
• Samsung S7 Edge

Rabobank Rabo Wallet februari 2017
• Samsung Note 3
• Samsung Note 4
• Sony Z5
• Sony Z5 Compact
• Sony Z3 Compact
• Sony Z3
• Sony Xperia X

De Rabo Wallet kan op dit moment nog niet gebruikt worden op:
• Google Nexus-toestellen
• OnePlus-toestellen
• Samsung Galaxy S2 & 3, Galaxy S3 Neo, Galaxy Core 2, Samsung Young 2
• Blackberry Priv
• Jiayu-toestellen
• Huawei-toestellen
• Motorola X Play, X Style

Ik moet wel zeggen dat de Rabobank er wel erg traag is met het uitbreiden van de toestellen.
Reputatie 7
Badge +23
@Rob7302, super lastig dat het niet goed werkt. Ik kan niet in de systemen van Simyo en daardoor wordt het voor mij lastig om je verder te helpen. Je kunt je vraag op het Simyo forum stellen. Hier helpen de moderators je graag verder.

@Dennisschreve; Rob zijn probleem komt voort uit de NFC manager en daardoor doet Rabo Wallet het niet (goed). Zijn toestel zou het gewoon moeten doen hiermee.
Reputatie 1
rob7302 schreef:

Dag Justin,

Ik heb hetzelfde probleem. Hopelijk kun je ook mij op weg helpen met een Simyo NFC SIM in een rooted LG G4.

Welke OS heb je er nu op draaien? Ik heb namelijk begrepen dat sommige custom rom's niet optimaal werken met NFC. Dus naast de NFC simkaart moet je NFC chip op je toestel ook werken. Ik heb de LG G4 in de la liggen zonder custom rom en in combi met de Wallet App van ABN AMRO werkt het perfect.

Je zult het dus moeten zoeken in je telefoon of je de Wallet App van de Rabo (die overigens niet erg hoog staat aangeschreven).

PS. Ik ben ook actief bij het forum van Simyo, misschien stel je de vraag daar ook.
Reputatie 7
Badge +30
Maar raymond, ligt het probleem in dit geval niet bij de NFC Manager app? Die eventueel niet goed werkt met een geroot besturingsysteem? Daar gaat het, als rob7302 hetzelfde probleem heeft als TS, namelijk mis.
Reputatie 1
@robin
Ik reageerde ook op rob7302 in deze, daarom plaatste ik ook een quote. Het feit dat hij een rooted systeem draait op zijn telefoon kan een oorzaak zijn. Dat kan dus ook die manager app zijn die niet juist werkt in een custom rom. Ik heb namelijk ook die LG G4 (niet dagelijks in gebruik en niet rooted) maar ik ervoer geen enkel probleem, weliswaar met die van ABN AMRO . Daarom mijn gedachten die richting op.
Reputatie 7
Badge +30
ABN AMRO (en ING) werken met een andere techniek (Host-based Card Emulation). Rabo Wallet werkt met een secure element vanuit de simkaart.

Root zou wel kunnen, misschien met Rootcloack of iets dergelijks het "onzichtbaar" maken?
Reputatie 1
Zoals ik al dacht maar moest het even op zoeken..

Zorg altijd dat u de laatste software versie van Android heeft geïnstalleerd op uw telefoon.

U kunt uw huidige Android versie achterhalen via het Instellingen menu op uw mobiele telefoon. Buitenlandse toestellen en rooted smartphones zijn niet geschikt voor de Rabo Wallet. In de toekomst komt de app ook beschikbaar voor andere smartphones. De installatie gaat sneller als u aangesloten bent op een goede wifi-verbinding of het 3G-/4G-netwerk van uw telecomaanbieder.
https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/contactloos-betalen/rabo-wallet/handleiding/

Ray_mond schreef:

rob7302 schreef:

Dag Justin,

Welke OS heb je er nu op draaien? Ik heb namelijk begrepen dat sommige custom rom's niet optimaal werken met NFC. Dus naast de NFC simkaart moet je NFC chip op je toestel ook werken. Ik heb de LG G4 in de la liggen zonder custom rom en in combi met de Wallet App van ABN AMRO werkt het perfect.

Je zult het dus moeten zoeken in je telefoon of je de Wallet App van de Rabo (die overigens niet erg hoog staat aangeschreven).

PS. Ik ben ook actief bij het forum van Simyo, misschien stel je de vraag daar ook.

Ben inmiddels wat verder met mijn onderzoek. Het lijkt er op dat het aan Nougat (7.1) ligt. De NFC Manager blijft daar gewoon hangen.

Ik heb gisteren de stock ROM teruggezet op de LG G4 (Marshmallow, inclusief alle "fijne" bloatware van LG). MIjn bootloader is hierbij unlocked gebleven.

Hierna werkte de NFC Manager prima. Sterker nog, de Rabo Wallet was probleemloos te configureren. Ik heb het echter niet daadwerkelijk gebruikt, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon moet werken.

Met de Stock ROM erop heb ik mijn toestel voorzien van TWRP recovery en vervolgens met SuperSU geroot.

Ook hierna werkte de NFC Manager nog prima.

Conslusie: Het lijkt er dus niet op dat een geroote telefoon met een unlocked bootloader het probleem is.

En tenzij "iets" in de software van LG ervoor zorgt dat het werkt in deze ROM, lijkt mij dat probleem zit in de cobinatie Nougat (7.1) en NFC Manager.

Misschien tijd voor een update met Nougat ondersteuning? 🙂
Reputatie 1
De Rabo wallet werkt niet met buitenlandse en rooted telefoons (zie mijn bericht boven die van jou). De Rabobank geeft dit zelf aan. Ik vermoed dat zij dit aangeven zodat zij er ook geen ondersteuning voor hoeven te geven als het niet mocht werk.
Ray_mond schreef:

De Rabo wallet werkt niet met buitenlandse en rooted telefoons (zie mijn bericht boven die van jou). De Rabobank geeft dit zelf aan. Ik vermoed dat zij dit aangeven zodat zij er ook geen ondersteuning voor hoeven te geven als het niet mocht werk.

Dat kan wel zo zijn, maar het werkt gewoon. Ook met een geroot toestel zo blijkt. En dat is dus tegenstrijdig met wat Rabobank meldt.

Simpel: Er moet gewoon ondersteuning voor Nougat komen.

Ik heb het nu werkend op Marshmallow. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Waarom kan het alleen bij een aantal providers (idg PKN) ? Ik heb een Ben abbo en een Samsung S7, maar NFC betalen kan dus niet alleen omdat ik bij Ben zit? Zit er een aparte techniek oid achter? Zijn er andere manieren om het toch werkend te krijgen (ook al zit en blijf ik bij Ben)?
Reputatie 7
Badge +27
Ik denk dat je die vraag het best aan Ben of de Rabobank kunt voorleggen Foeppie 🙂 Ik ga ervan uit dat meer providers gaan volgen maar details daarover zijn mij niet bekend.
Reputatie 2
rob7302 schreef:

Dat kan wel zo zijn, maar het werkt gewoon. Ook met een geroot toestel zo blijkt. En dat is dus tegenstrijdig met wat Rabobank meldt.
Simpel: Er moet gewoon ondersteuning voor Nougat komen.
Ik heb het nu werkend op Marshmallow. Iedereen bedankt voor het meedenken!

Grappig: Rabo zegt al heel lang dat de Rabo Wallet niet werkt op Huawei-toestellen. Laat ik al maanden geleden de Rabo Wallet geïnstalleerd hebben op mijn Huawei P7. Werkt als een speer!
Reputatie 4
Badge +1
Vorige week heb ik de nieuwe RaboWallet (is nog een pilot) geïnstalleerd. https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/contactloos-betalen/rabo-wallet/rabo-wallet-pilot-nieuw Installatie verliep probleemloos. Inmiddels verschillende betalingen mee gedaan. Werkt super!
Reputatie 7
Badge +17
Katana321 schreef:

Vorige week heb ik de nieuwe RaboWallet (is nog een pilot) geïnstalleerd. https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/contactloos-betalen/rabo-wallet/rabo-wallet-pilot-nieuw Installatie verliep probleemloos. Inmiddels verschillende betalingen mee gedaan. Werkt super!

Helaas was ik te laat met die Pilot. Anders had ik hem kunnen proberen met me Huawei. 😞 Maar ze zeggen dat ze het in december het gaan uitrollen. Hmm, 🤔 ben benieuwd.
Reputatie 4
Badge +1
@Dennis Schreve Het is zover: https://www.nu.nl/apps/4999559/rabobank-brengt-vernieuwde-rabo-wallet-app-android.html
Reputatie 7
Badge +17
Dat werd eens tijd! ?
Reputatie 7
Badge +17
Ik heb hem geïnstalleerd, maar vind het raar dat de Rabobank aan klanten € 0,50 p.m. vraagt. Het gaat niet om die 50 cent, maar die zou gewoon een dienst uit de bank moeten zijn naar de klant. Want ze vragen ook al maandelijks € 1,30 per maand aan je RaboDirect pakket. ??
Reputatie 4
Badge +1
Helemaal mee eens @Dennis Schreve Gelukkig kan ik ook met mijn bankpas contactloos betalen.
Als ik in de toekomst voor die app moet gaan betalen, dan maar geen app...

Reageer