Beantwoord

Razendsnel bellen via 4G (VoLTE)

Toon eerste bericht

164 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Goede vraag, SexPistols! Welkom terug op het forum 🙂

Momenteel bieden we VoLTE aan op verschillende Samsung en iPhone toestellen. Of Windows toestellen daar op korte termijn bijkomen, is mij nu nog niet bekend. Ik heb daarom navraag gedaan bij collega's die hier hopelijk iets meer over kunnen zeggen. Zodra ik reactie hebt, breng ik je daar natuurlijk van op de hoogte.
We hebben het hier toch over:
- Razendsnel bellen via 4G (VoLTE)
- Bellen over het 4G netwerk
- 4G Bellen
- ook wel Voice over LTE (VoLTE) genoemd
Dus als ik het hier over LTE heb dan is dat natuurlijk om te bellen met 4G. Er wordt ook gesproken over het instellen van LTE op de telefoontoestellen.
En , Voor VoLTE moet KPN het een en ander doen, begrijp ik ook niet als ik Erik zie schrijven, In principe binnen 24 uur na aanzetten van de schakelaar,

Dat deze "schakelaar" misschien pas overgezet kan worden als blijkt dat een toestel geschikt is snap ik ook nog.
Daarom wil ik best wel testen of de Microsoft Lumia 950 telefoon geschikt is!
Als dat dan zo blijkt kunnen jullie bij KPN de "schakelaar" omzetten voor dit toestel.

Of zijn er nog andere zaken die het tegenhouden om de "schakelaar" voor de Lumia 950 maar voor welk toestel dan ook?
Kunnen alle "schakelaars" van alle toestellen die bellen over 4G met LTE, zgn VoLTE, niet gewoon "aan"gezet worden? Mocht blijken dat er toestellen zijn die de configuratie van KPN niet ondersteunen dat die gewoon terugvallen op bellen met 3G?
Of komen hiervan storingen in het "LTE-net"?

De overgang van 2G naar 3G bellen was toch een stuk makkelijker gegaan heb ik het idee.
5G staat al voor de deur begrijp ik en zal zo ca. 2021 uitgerold gaan worden, gaat dit net zo soepel verlopen als van 2G naar 3G of gaat dit nog meer impact geven als van 3G naar 4G bellen?
Reputatie 7
Badge +22
Ha SexPistols, navraag bij mijn collega's heeft geleid tot een antwoord. Helaas komt er geen VoLTE op jouw Lumia. Microsoft is gestopt met de Lumia serie en behalve wat normaal onderhoud zijn daardoor ook de (nieuwe) ontwikkelingen op dit toestel stop gezet. Naast VoLTE zal ook bellen over WiFi niet uitgerold worden op de Lumia.

Ik kan me voorstellen dat je graag een ander antwoord had willen krijgen, maar dit is het helaas.
Ooh?

Microsoft is gestopt met de productie van Lumia toestellen en als ze zijn uitverkocht zijn ze niet meer te krijgen.
Maar met het ontwikkelen ervan zijn ze zeker niet gestopt kan ik je zeggen.
Ik kreeg afgelopen donderdagnacht 1 op 2 juni nog een update en met mij nog velen. Helaas was deze niet bedoeld om uit te geven en moest ik mijn toestel met Windows Device Recovery Tool terugstellen naar een eerder punt.
Dit punt was voor mij vrijdag 27 mei en was snel geregeld. Afgelopen weekend kreeg ik alweer de volgende update zodat mijn telefoontoestel in de zelfde versie werkt als mijn laptop nl,
Build 1703 versie 10.0.15063.332.

Maar dat komt dan waarschijnlijk gewoon door "die andere zaken" waar ik het in mijn vorige reactie naar vroeg, dat het niet mogelijk is.

Jammer, want het is nog steeds na anderhalf jaar geleden uitgebracht te zijn, één van de meest geavanceerde toestellen op de markt.
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een privé abonnement.
Ik heb aanbieder: KPN NL 28.5.9. en bij schakel 4g in, de optie een week geleden op Gesprekken en data gezet. Echter bij het bellen gaat mijn iPhone 7+ terug naar het 3g netwerk.

Wat moet ik doen om het werkend te krijgen?

Admin: Bericht verplaatst van 4G bellen werkt nog niet op iPhone
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met een privé abonnement.
Ik heb aanbieder: KPN NL 28.5.9. en bij schakel 4g in, de optie een week geleden op Gesprekken en data gezet. Echter bij het bellen gaat mijn iPhone 7+ terug naar het 3g netwerk.

Wat moet ik doen om het werkend te krijgen?

Admin: Bericht verplaatst van 4G bellen werkt nog niet op iPhone

Even opnieuw opstarten zou voldoende moeten zijn om het werkend te krijgen.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @Carpebios, welkom! Wat Michael zegt is juist, het zou dan moeten werken. Mocht dat toch niet het geval zijn, kijk ik graag even met je mee. Wil je dan reageren op mijn privébericht ?
Helaas, dat werkt niet. Ik heb je een privé bericht gestuurd!
Reputatie 7
Badge +27
@Carpebios heeft via een privébericht laten weten dat het inmiddels werkt! Veel plezier ervan 🙂
Badge
Ik heb sinds ik 4G bellen aangezet heb, last van een vertraging bij het verbinding maken.
Op het moment dat ik mijn telefoon opneem duurt het langer voordat ik de persoon aan de andere kant van de lijn kan horen. Hetzelfde als ik zelf bel. Ik gebruik een iPhone 7 Plus.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En is er misschien een oplossing voor?
Ik heb sinds ik 4G bellen aangezet heb, last van een vertraging bij het verbinding maken.
Op het moment dat ik mijn telefoon opneem duurt het langer voordat ik de persoon aan de andere kant van de lijn kan horen. Hetzelfde als ik zelf bel. Ik gebruik een iPhone 7 Plus.

Dit fenomeen heb ik inderdaad ook. Moet vaak een tweede keer de beller begroeten.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @tomdelleman, leuk je weer op ons forum te zien! Wat vreemd dat je zo'n last lijkt te hebben van de vertraging, dat mag natuurlijk niet het geval zijn. Ervaar je dit op één bepaalde locatie of overal? Ook ben ik benieuwd of je dit bij meerdere bellers merkt en of deze bellers via 3G of via 4G bellen.

@Qris welkom! Voor jou geldt hetzelfde. Wil je bovenstaande vragen beantwoorden?
Ik ervaar dit met meerdere bellers. Volgens mij bellen die via 3G. De gevallen waarbij ik het merkte zitten niet bij KPN, maar bij Hollandsnieuwe en T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +12
@Marcia_, ik ervaar dit probleem ook met de iPhone. Staan ook al verschillende berichten over op Tweakers. Lijkt een algemeen probleem op alle iPhones in het hele land. Ik was nog bezig met het zoeken naar de details van het probleem, maar wilde hier ook al een topic over openen. Na het totstandkomen van de verbinding duurt het ~ 2 seconden voordat de ander je hoort. De standaard "Hallo, met ..." valt dus steeds weg. Eg vervelend.
Badge
@Marcia_, inderdaad. Precies zoals @hrh aangeeft gebeurt dit overal. Ik heb de problemen in ieder gesprek. Ook als het andere KPN klanten zijn. Het maakt daarbij niet uit of zij via 3G of 4G bellen.
Reputatie 7
Badge +27
Dank iedereen voor jullie uitleg en aanvullingen. Ik heb de technische dienst deze vraag ook even gesteld, maar het probleem is nog niet 'algemeen bekend' en in onderzoek. Dus ik wil ze graag overspoelen met voorbeeldnummers 😉. Reageren jullie op het privébericht wat jullie zo van me krijgen? Morgen ben ik vrij, maar donderdagochtend geef ik alle gegevens door.

@hrh Jouw nummer heb ik al, dus jij krijgt geen privébericht van me hoor!
Reputatie 2
Ook hier last van hetzelfde fenomeen; ~2 seconden wachten en dan pas wat zeggen is momenteel de werkwijze om geen rare start van een gesprek te hebben! 😃
Sinds de overstap naar 4G ervaar ik twee zaken:
1. Het reeds hierboven beschreven fenomeen met het twee keer moeten begroeten
2. het gebeurd steeds vaker dat de persoon die ik bel niet bereikbaar is ('het nummer is niet bereikbaar ' hoor je dan direct als je op bellen klikt). Ik moet dan twee of drie keer bellen voordat er echt verbinding wordt gemaakt, DIt heb ik niet eerder gehad. De personen die ik bel zijn verdeeld over meerdere providers.
Best wel irritant....
Reputatie 7
Badge +28
@RobbertV @jkrook: Dan ontvang ik graag ook jullie gegevens! Reageren jullie op het privébericht dat ik stuur?

@jkrook: Dat tweede probleem komt me niet direct voor. Ik vraag dit ook na bij de technische dienst. Als je 4G bellen uitschakelt werken die nummers weer goed?
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb inmiddels de gegevens die ik ontvangen heb, doorgezet naar de technische dienst. Ze nemen alles in onderzoek en hopelijk komt er snel iets uit! Mocht je dit lezen en denken: hé, ik ervaar dit ook? Laat een berichtje achter, dan zetten we jouw gegevens ook door.
Reputatie 4
Badge +4

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En is er misschien een oplossing voor?

Hier het zelfde probleem met onze IPhone 6s (2stuks).
@RobbertV @jkrook: Dan ontvang ik graag ook jullie gegevens! Reageren jullie op het privébericht dat ik stuur?

@jkrook: Dat tweede probleem komt me niet direct voor. Ik vraag dit ook na bij de technische dienst. Als je 4G bellen uitschakelt werken die nummers weer goed?

Ik heb ook hetzelfde probleem vwb het 2 seconden wachten bij het opnemen van gesprekken. Zou daar svp ook naar gekeken kunnen worden ? #isbestirritant
Reputatie 7
Badge +12
Is er al meer over bekend @Marcia_? Ben in de tussentijd ook van iPhone geswitcht, -van een iPhone 6 naar een iPhone 7- en ook op het nieuwe toestel heb ik hetzelfde probleem. Zover ik kan overzien is dit probleem aanwezig op alle iPhones met een KPN abonnement. Althans, in mijn vrienden- en kennissenkring heb ik niet één KPN-iPhone gebruiker kunnen vinden die dit probleem niet heeft.
Reputatie 7
Badge +22
Welkom terug op het forum, @TheDon! Vervelend dat jij hier ook last van hebt. Reageer je op m'n privébericht? Dan kan ik ook jouw gegevens doorsturen naar onze Technische Dienst.

@hrh, het probleem is in onderzoek. We hebben verder nog geen nieuwe info ontvangen. Zodra er meer bekend is, brengen we jullie natuurlijk op de hoogte.
Reputatie 4
Badge +4
Helaas nog geen reactie (privébericht) mogen ontvangen.

Het probleem is best wel irritant.

Reageer