Beantwoord

Razendsnel bellen via 4G (VoLTE)

Toon eerste bericht

154 reacties

Ik heb de optie 4G bellen nu een paar maanden aanstaan en wat me opvalt sinds de switch, is dat ik altijd een seconde (misschien zelfs 2) moet wachten voordat ik begin met praten als ik een gesprek opneem. Erg irritant! Weet iemand hier meer over? Ik gebruik een iPhone 7.

Groeten,
Teun
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb de optie 4G bellen nu een paar maanden aanstaan en wat me opvalt sinds de switch, is dat ik altijd een seconde (misschien zelfs 2) moet wachten voordat ik begin met praten als ik een gesprek opneem. Erg irritant! Weet iemand hier meer over? Ik gebruik een iPhone 7.

Groeten,
Teun
Hoi,

Dit is een iPhone specifiek probleem voor zo ver bekend. Er wordt aangewerkt, maar t is een lastig probleem.

Houd het forum nog wel even in de gaten want het kan zijn dat KPN nog meer aansluitingen wil waar dit probleem voor komt!

Robin
Reputatie 7
Badge +12
... en zet in de tussentijd bellen over 4G weer uit. Dan komt de (spraak)verbinding weer direct totstand.
... en zet in de tussentijd bellen over 4G weer uit. Dan komt de (spraak)verbinding weer direct totstand. Ja, ga ik doen. Hoop dat het snel opgelost wordt.
Reputatie 1
Is er al iets bekend over de oorzaak van dit probleem?
Reputatie 7
Badge +27
Goed nieuws! Het probleem dat iPhone gebruikers die gebeld worden de eerste twee seconden niet te horen zijn is opgelost.

Netwerkbeheer is er in geslaagd een oplossing te vinden. Deze is afgelopen nacht uitgerold en uitgebreid getest (ook met enkele medewerkers die dit probleem zelf ook ervaarden). Het komt niet meer voor 🙂
Reputatie 7
Badge +12
Goed nieuws! Het probleem dat iPhone gebruikers die gebeld worden de eerste twee seconden niet te horen zijn is opgelost.

Netwerkbeheer is er in geslaagd een oplossing te vinden. Deze is afgelopen nacht uitgerold en uitgebreid getest (ook met enkele medewerkers die dit probleem zelf ook ervaarden). Het komt niet meer voor :)

Super Erik, dan schakel ik het weer in!
Reputatie 4
Badge +4
Het werkt perfect
Reputatie 1
@Erik_

Wat was de oorzaak van het probleem? Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar de details zeg maar.
Wat moet ik verder doen om deze update binnen te hengelen?
Reputatie 7
Badge +27
Wat ze precies aangepast hebben weet ik niet. Alleen dat ze ergens in het netwerk aan onze kant het een en ander hebben aangepast. Dit is dan ook niet een update die je hoeft binnen te halen, het werkt gewoon zodra je verbinding maakt met het netwerk.
Reputatie 1
@Erik_ Ok, duidelijk. Ik ga het eerdaags weer eens proberen.
ik heb al direct in het begin (na de update) de schakelaar aangezet, maar tot op heden geen toegang gekregen tot het bellen via 4G. Ik heb een iPhone 6S met een zakelijk abonnement (naast mijn prepaidkaartje). Hoe kan ik dit versnellen? Het is al maanden geleden....
Reputatie 1
@Erik_

Het werkt nog steeds niet, ook heb ik nog steeds geen kiestoon als ik naar bepaalde vaste nummers bel. Dus snap niet waarom dit topic "beantwoord" is.
Reputatie 7
Badge +27
Hallo @PA2RA, welkom! We bieden op dit moment VoLTE alleen aan voor particuliere abonnementen. Als jij een zakelijk abonnement hebt, kan je er dus nog geen gebruik van maken. Wanneer dit wel mogelijk wordt, is helaas nog niet bekend!

@PanaromicTiger begrijp ik goed dat jij nog steeds een vertraging in de lijn merkt als jij een gesprek opneemt en je naam zegt? Dat moet namelijk echt niet meer voorkomen. Ervaar je dit bij elk gesprek en overal? Het klopt dat je nog geen kiestoon hoort soms, aan dat probleem wordt nog gewerkt.
Reputatie 1
@Marcia_

Ik heb het met mijn vrouw verder getest, beide hebben we KPN.
De pauze aan het begin van het gesprek lijkt inderdaad verdwenen. Nu de kiestoon bij vaste nummers nog 😀
Reputatie 7
Badge +27
Heel goed om dat te lezen! Ik ga er voorzichtig vanuit dat dat ook niet al te lang meer zal duren.
Hebben jullie enig idee wanneer de Oneplus 5 VoLTE krijgt ?
Reputatie 1
Ik heb sinds gisteren af en toe ook geen kiestoon als ik een mobiel nummer bel (ook KPN).
Reputatie 7
Badge +24
@Pwalraven32: dat durf ik niet te zeggen. Zodra het wel mogelijk is zal het toestel hier komen te staan.

@PanaromicTiger: dat probleem is inderdaad nog niet opgelost. De laatste update hierover is dat het (nog steeds) bij Apple in onderzoek is. Welk toestel heb jij? Een iPhone met iOS 11?
Reputatie 1
@Paul_

Het gaat om een iPhone 6S Plus met iOS v11.0.1
Als er wat bekend wordt, hoor ik het graag 😁
Reputatie 7
Badge +24
Yes! Als we een update hebben zullen we 'm hier delen.
@Paul_ ik was benieuwd naar de voLTE ondersteuning van andere telefoons die jullie aanbieden in de kon winkel. Het viel me op dat bijv de iPhone X ontbrak, ik neem aan dat deze gewoon ondersteund wordt?
Hoe zit dat met telefoons van andere fabrikanten? Bijv de xperia xz1 en xa1+ ? Dit is voor mij belangrijk in het maken van een keuze voor een toestel!
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Anna en welkom op het Forum. Je zult het met een antwoord van mij moeten doen 😉 Op deze pagina vind je eigenlijk alles dat je wilt weten over het bellen via 4G en je vindt er ook een lijst met toestellen waarbij dit ondersteund wordt. De Xperia’s die je noemt zijn daar geen onderdeel van. De iPhone x daarentegen is dat wel. Bij dit toestel wordt het inderdaad wel ondersteund.
Ik lees in dit topic niks over de Sony Xperia modellen. Deze ondersteunen toch ook VoLTE, in ieder geval mijn Xperia Z5 compact. KPN verkoopt al langer Xperia modellen, maar zeker te weinig voor de firmware aanpassing?
Oeps...zie net dat item hiervoor de Xperia's vermeldt maar ik zie geen reden waarom ze niet geschikt worden gemaakt voor VoLTE. Welke keuze is hier gemaakt?
Reputatie 7
Badge +18
Dag Radiofreak. Daar kan ik je wel iets meer over vertellen. 4G Bellen (VoLTE) is nog niet een standaard feature, maar een vrij complexe technologie die eerst uitgebreid getest moet worden om zeker te zijn dat alles goed werkt.

Wij hebben geen eigen KPN-software en zijn afhankelijk van de leverancier of ze deze mogelijkheid al in hun software hebben ingebouwd. Dus een aantal toestellen zijn technisch wel geschikt, maar de leverancier moet hier nog extra tijd in steken. We zijn trouwens wel al bezig met Sony testen, dus op termijn zal je ook Sony Xperia telefoons in de lijst tegen komen.

Reageer