Beantwoord

Razendsnel bellen via 4G (VoLTE)

Toon eerste bericht

152 reacties

Zie de iPhone X terugschakelen van 4G naar 3G op het moment dat ik ga bellen. Bij data staat aangevinkt dat ik wil bellen over 4G. Doe ik iets verkeerd?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Huigie2, wil je voor de zekerheid de instellingen controleren met behulp van deze stappen? Staat er vervolgens een vinkje achter gesprekken via 4G? Het kan 24 uur duren voordat de functie actief is. Werkt het nu nog niet probeer dan eens om je toestel opnieuw op te starten. 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Huigie, is het met de tip van Jorrit gelukt om op 4G te blijven als je belt?
Reputatie 1
Wanneer wordt 4G bellen beschikbaar voor zakelijke klanten?
Reputatie 7
Badge +27
De meeste zakelijke abonnementen bieden al de mogelijkeheid tot 4G bellen. Grootzakelijke abonnementen en partners verwachten we later dit jaar. Verdere vragen over de zakelijke markt kun je ook stellen op ons zakelijke forum 🙂
Sinds kort heb ik een Samsung S9+ (op Android 😎. Fijne telefoon, maar ik kan bellen via 4g (Volte) niet meer aan of uitzetten onder instellingen... Mobiele netwerken...
Bellen via 4g staat er niet meer bij.
Met mijn Samsung S7 kon ik wel bellen via 4g. Wordt mijn Samsung S9+ hiervoor niet ondersteund?
Reputatie 5
Badge +6
Dat komt omdat de basis van het toestel al zo is. Hij zal dus altijd bellen over 4g.
Ik vond het altijd al vreemd dat je voor die instelling kon kiezen. Een telefoon hoort mijn inziens altijd van de beste middelen gebruik te maken indoen beschikbaar. Aangezien in steeds meer landen de 4g dekking optimaal genoeg is kan dee keuze er wel uitblijven.
Volgens mij is dat niet correct. Bij bellen schakelt hij altijd van 4g naar 3g.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Wam79, bedankt voor je bericht!
Ik heb even voor je gekeken bij de instellingen, volgens mijn informatie moet je deze optie wel kunnen vinden onder Instellingen > Connecties / Netwerken > Mobiele netwerken > VoLTE (aan/uit). Zoals hier omschreven is. Verder heb ik in het systeem gekeken en staat bellen over 4G bij jouw abonnement wel aan én kan jouw S9+ dit zeker aan. Ervaar je er nu problemen mee sinds het nieuwe toestel, dat je deze vraag nu stelt?
Hallo Susan, ik heb eigenlijk dezelfde vraag als hierboven. Ik heb een Nokia 6.1 (2018). VoLTE zou moeten werken. Moet KPN iets 'aanzetten' voor dit toestel c.q. mijn nummer?
Mvg, Max
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Max, top dat je dit topic hebt gevonden! In het KPN systeem moet inderdaad wel een schuifje aangezet worden voordat je dit kan gaan gebruiken. Echter heeft het in jouw geval nog niet zoveel zin om dat schuifje aan te zetten, omdat Nokia nog niet ondersteund wordt hierin. Alle toestellen die aan de voorwaarden voldoen kan je op deze website vinden. Ik heb het schuifje wel aangezet, mocht je binnenkort een nieuw toestel nemen of mocht dit toestel straks wel op de lijst komen 😉 Maar vooralsnog dus nog niet..
Oké, dank voor je snelle reactie. Het is een nieuw toestel, zo snel zal er niet een andere komen. Door de code *#*#4636#*#* in te toetsen kan je dieper in het toestel kijken. VoLTE-registratie staat daar 'uitgevinkt'. In sommige andere landen werkt het namelijk wel. Het zal wel policy wezen waar wel of niet de mogelijkheid bestaat. Ik houd het wel in de gaten. Thx.
Reputatie 7
Badge +19
@Wam79, ik heb geen reactie meer mogen ontvangen. Heb je de instellingen nog kunnen nakijken?
Ben nu bij andere provider. Werkt nu wel
Reputatie 7
Badge +19
Ah, dan kan je het inderdaad ook niet meer testen. Fijn dat je er nu in ieder geval wel gebruik van kan maken, jammer dat je misschien hierdoor wel bij KPN bent weg gegaan. In ieder geval, veel plezier ermee!
Hallo,

Uit interesse, wordt de OnePlus 6 binnenkort ondersteunt voor het VoLTE ?
Is VOLTE al beschikbaar voor zakelijke klanten? Zou KPN alle toestellen die het ook zakelijk levert en die het technisch kunnen willen ondersteunen met VOLTE? Wat mij betreft betekent het opscheppen over de veel betere gesprekskwaliteit ook dat KPN dat zo breed mogelijk uitrolt. Hier een Nokia 8 (geleverd door KPN) gebruiker.
Reputatie 7
Badge +30
NRJanssen schreef:

Hallo,

Ooit misschien, maar erg veel snelheid in het toevoegen van nieuwe devices is er nog niet.
Marcel Haaren schreef:

Is VOLTE al beschikbaar voor zakelijke klanten? Zou KPN alle toestellen die het ook zakelijk levert en die het technisch kunnen willen ondersteunen met VOLTE? Wat mij betreft betekent het opscheppen over de veel betere gesprekskwaliteit ook dat KPN dat zo breed mogelijk uitrolt. Hier een Nokia 8 (geleverd door KPN) gebruiker.

Dit is eigenlijk het forum voor consumenten. Deze ontwikkelen kan je het beste op het forum voor Zakelijke klanten volgen, want het mobiele bellen via zakelijk loopt over een ander platform waar VoLTE nog niet gereed is. Er wordt wel aangewerkt.

Robin
Beste KPN, Robin,
Negen maanden geleden werd er ook al gewerkt aan VoLTE voor de zakelijke klanten en nu nog steeds?
Ik zou het wel aardig vinden om ook kraakhelder te kunnen bellen met mijn collega's. We hebben ten slotte allemaal toestellen die VoLTE kunnen...
Nu ga ik even op het zakelijke forum kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Tja, duurt misschien wat lang, maar ik heb geen inzage in hoever ze zijn en dat kan je het beste op het forum voor de zakelijke markt navragen.
Reputatie 7
Badge +18
NRJanssen schreef:

Hallo,

Hallo NRJanssen. Op dit moment is dat nog niet het geval. Ik hoop dat het binnenkort wel zal gebeuren, maar ik heb er nog geen specifieke informatie over, ben ik bang.
Ik heb een HTC U12+, deze ondersteunt VoLTE, maar er is nu in het instellingenmenu geen optie om het aan te zetten. Ik heb hierboven ergens gelezen dat KPN hier 'een schuifje' voor moet aanzetten. Is dat zo en zo ja, kan dat worden geregeld?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi etamboer, VoLTE wordt automatisch uitgerold naar een toestel als die er geschikt voor is, en als ons netwerk VoLTE ondersteunt voor dat toestel. Bij dit toestel moet er aan onze kant nog wat gebeuren voor je VoLTE kunt gebruiken. Het schuifje is alleen nodig als jouw toestel niet automatisch is overgezet. Je kunt deze pagina af en toe controleren om te kijken of de U12+ er tussen staat: 4G bellen (VoLTE) via het betrouwbare KPN netwerk | KPN
OK, bedankt. Ik hou het in de gaten.. Een planning zal wel niet af te geven zijn? Ik ben vast niet de enige met dit toestel.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Etamboer. Nee, ik kan je geen streefdatum geven, ben ik bang. Zodra het beschikbaar is voor jouw type toestel wordt automatisch uitgerold.

Reageer