Beantwoord

Razendsnel bellen via 4G (VoLTE)



Toon eerste bericht

164 reacties

Reputatie 1
Is een een recente lijst met mob.toestellen die te gebruiken zijn voor het bellen via Wifi van KPN? (Ik heb een Huawei P8 lite)


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Hmeijer, we hebben je bericht samengevoegd met dit topic. Bovenaan in het startbericht vind je een lijst. De P8 Lite zit er op het moment alleen nog niet bij.
Na vanmorgen contact te hebben gezocht met KPN over de geschikte VoLTE toestellen, hebben we vanmorgen een Samsung A40 aangeschaft (voor test doeleinden), omdat deze VoLTE geschikt zou zijn via het KPN Netwerk.

We hebben het nu een aantal keren geprobeerd, maar het toestel blijft maar terugschakelen naar 3G bij gesprekken. De betreffende KPN medewerker wist ons te verzekeren, dat alle toestellen welke in de shop te vinden waren van KPN, geschikt zijn voor VoLTE via het KPN netwerk. Is deze informatie niet correct geweest? Het toestel staat nl nog niet in de lijst, maar kan me ook voorstellen dat deze lijst wellicht niet helemaal up-to-date is.

De instellingen zijn gecontroleerd en gesprekken over 4G is ingeschakeld voor de simkaart.
Reputatie 7
Badge +27
Ha @Maikel Schaap, welkom! Ik zoek het graag voor je uit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Ook graag het betreffende 06-nummer. Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt en we helpen je verder.
Een half uur met de helpdesk aan de lijn gezeten om uit te zoeken waarom mijn HTC U12+ nog steeds geen VoLTE ondersteunt. Men kwam er niet uit. Volgens de medewerker wordt dit toestel ondersteund en alle instellingen bij KPN staan goed, maar het werkt niet. Ik heb in de instellingen van het toestel ook geen optie om 4G bellen aan te zetten. Mij was verteld dat die optie automatisch verschijnt als de provider het ondersteunt.
Weet nou echt niemand hoe het zit?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @etamboer, Hoe het zit, zoeken we graag uit. Zou je het betreffende mobiele telefoonnummer samen met jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Hopelijk weten we dan snel waar de kink in de kabel zit.
Hi Marina,
Ik heb mijn profiel aangevuld. Ik heb internet en vaste telefonie van XS4ALL en mobiel bellen van KPN. Klantnummers weet ik niet uit mijn hoofd..
Telefoonnummer heb ik bij Opmerkingen gezet omdat daar geen apart veld voor is.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @etamboer, Klopt, maar onder opmerkingen kan het mobiele nummer prima staan hoor 🙂 Het klantnummer van je mobiele abonnement kun je vinden via MijnKPN en op je facturen. Zou je deze nog willen aanvullen? Dan kan ik het dan verder oppakken.
Bedankt, gevonden en ingevuld.
Reputatie 7
Badge +19
Bedankt @etamboer, Ik heb nog een poging gedaan om Volte in te schakelen. Zou je jouw toestel opnieuw willen opstarten om te kijken of het nu wel werkt? Zo niet, zet ik het door naar onze technische dienst.
Helaas Marina, ik merk geen verschil: zodra ik bel schakelt de telefoon over naar 3G...

Nieuwe informatie:
Ik heb gevonden dat als je *#*#4636#*#* belt, je een scherm krijgt "Telefooninfo". Daar staat o.a "Type spraaknetwerk: LTE". Ook staat er een vinkje "VoLTE-registratie. Dat vinkje staat uit en kan ik niet aanzetten.
Reputatie 7
Badge +19
Jammer @etamboer. Ik heb het verzoek doorgezet naar onze technische dienst. Zij hebben meerdere mogelijkheden en kunnen het verder onderzoeken. Hopelijk weten zijn waar het mis gaat en kunnen ze het alsnog activeren. Houd je ons op de hoogte? Ik verwacht dat ze deze week of begin volgende week contact met je opnemen.
Bedankt. Ik ben benieuwd. Als ik iets hoor geef ik het door.
Nog niets gehoord. Voor mij hoeft het ook niet meer want ik heb mijn telefoon laten vallen. Reparatie was te duur dus met pijn in mijn hart heb ik een Samsung S10+ gekocht. Deze heeft de 4G-optie wel.

Reageer