Beantwoord

Rcs-ondersteuning

  • 22 February 2019
  • 49 reacties
  • 2842 keer bekeken

Heeft iemand inzicht in wanneer KPN RCS op android toestellen gaat ondersteunen? De laatste berichten die ik erover kan vinden zeggen dat er getest wordt. Dit bericht is van april 2018.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 11 June 2020, 12:03

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Loes, Hele goede vraag!🤔😃 Tot nu toe heb ik er niets meer over gehoord, maar ik ga voor je uitzoeken of er al vooruitgang is geboekt. Wanneer ik meer weet, laat ik het hier weten goed?
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Loes, Er is op dit moment niets bekend over de introductie van RCS bij KPN. Als hier verandering in komt, dan zullen we dit uiteraard kenbaar maken.
Reputatie 2
Google is recent begonnen met de uitrol van RCS in het VK en Frankrijk. Dit gaat buiten de providers om. Ik neem aan, dat KPN dit toe staat, wanneer Google de uitrol begint in NL?
Ik vroeg me af wat RCS (rich communication services) is blijkbaar een vervanger voor SMS of dan nog eerder MMS als ik dit artikel lees.
https://tweakers.net/nieuws/154134/google-begint-zelf-met-uitrol-van-rcs-als-vervanger-van-sms.html
Reputatie 2
@Galdor68 Zie RCS maar als iMessage voor Android. Uiteraard kan Apple dit protocol ook ondersteunen, als ze willen.
Ik houd niet van fruit ben niet bekend met Imessage 😜 ik houd het vanwege het rich deel wel op het vergelijk met mms.

Afgaande op het artikel als het via de Google servers loopt zal KPN daar weinig invloed op hebben lijkt mij.
Reputatie 2
@Galdor68 Haha! In dat geval, vergelijk het met WhatsApp, meer dan MMS.

Hoop dat je gelijk hebt, wat betreft Google servers
Reputatie 2

Goedemorgen @Loes, Er is op dit moment niets bekend over de introductie van RCS bij KPN. Als hier verandering in komt, dan zullen we dit uiteraard kenbaar maken.

Is er onderhand iets te melden mbt RCS-messaging? In de afgelopen dagen hebben Italië en Singapore ook toegang gekregen tot deze dienst.

Als ik dat artikel van tweakers zo lees, staat het nu los van de providers. 

Ik zal intern navragen of wij hier ook een rol in hebben.

Helaas heb ik nog geen antwoord. Ik zal er een reminder achteraan sturen. Wordt vervolgd.

Reputatie 2

Helaas heb ik nog geen antwoord. Ik zal er een reminder achteraan sturen. Wordt vervolgd.

Hoi Erwin, 

 

Is er misschien wat meer bekend? Dank voor het uitzoeken! 

Hoi @b4rtw : Een hele kleine update waar je weinig tot niets aan hebt, ben ik bang.

Er zijn wel ontwikkelingen binnen KPN maar dit is allemaal nog niet in fase dat we er dingen over bekend maken. 

Sorry voor het vage antwoord. :-)

Reputatie 2

Hoi @b4rtw : Een hele kleine update waar je weinig tot niets aan hebt, ben ik bang.

Er zijn wel ontwikkelingen binnen KPN maar dit is allemaal nog niet in fase dat we er dingen over bekend maken. 

Sorry voor het vage antwoord. :-)

Geen probleem. Al lang leuk om te horen, dat er naar gekeken wordt. Voel je uiteraard vrij om updates te blijven posten :) 

 

Bij mijn vriendin (KPN) werkt RCS zonder aanpassingen oid :)

 

Reputatie 2

Mwah, aangezien alles al in het Engels staat, gok ik dat er wel iets gedaan is :) 

Mwah, aangezien alles al in het Engels staat, gok ik dat er wel iets gedaan is :) 

Sommige mensen hebben gewoon standaard hun telefoon op het engels staan ;)

Reputatie 2

Mwah, aangezien alles al in het Engels staat, gok ik dat er wel iets gedaan is :) 

Sommige mensen hebben gewoon standaard hun telefoon op het engels staan ;)

HA! Sure :P

Reputatie 2

Hoor overigens graag wat het 'geheim' is :) 

Hoor overigens graag wat het 'geheim' is :) 

Voor RCS echt niks anders gedaan dan gebruik gemaakt van officiële Google SMS app;

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.messaging&hl=nl

Reputatie 2

OK dank. Ik hou het in de gaten 👍🏻

Hier in huis ook sinds eergisteren twee toestellen verbonden. Een Motorola met KPN abo en een Samsung met Google berichtenapp met KPN prepaid. 

 

Reputatie 2

Jep, ik hier nu ook RCS. Niets gedaan om het te activeren. Mijn foon is een Galaxy A51. 

Via tmobile en vodafone kan ik chatten via de samsung berichten app. Met kpn helaas niet... via de berichten app van google gaat het via google...

Gaat kpn hier nog iets mee doen?

@witherik . Ik ben niet bekend met de samsung berichten app. Ik begrijp dat die niet werkt op het KPN netwerk? Hebben we het dan over 4g of wifi? Of beide?  En wat merk je op het moment dat je er gebruik van wilt maken?

Reageer