Beantwoord

Samsung S21 Ultra Private Share werkt niet.

  • 12 February 2021
  • 36 reacties
  • 649 keer bekeken

Wanneer ik op mijn telefoon (Samsung S21 Ultra) de Private Share optie wil gebruiken dan krijg ik de melding dat mijn telefoonnummer niet gelezen kan worden. Ik heb al een nieuwe simkaart gekregen om te kijken of dat het probleem was, ook heb ik mijn telefoon meerdere keren opnieuw opgestart. Alle SIM functies werken (bellen, sms, mobiele data ect.).

 

Is hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door peterpam 23 March 2021, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @DaveyKPN, allereerst welkom op het forum. Ik wil je toch vragen dit neer te leggen bij Samsung. Als je van ons een nieuwe simkaart hebt gekregen is er van uit KPN niets wat dit nog kan veroorzaken. 

En is dit opgelost?

En hoe

@DaveyKPN  

Is het voor jou opgelost en hoe?

@edwindelange Dit is nog niet opgelost. Ik heb contact gehad met Samsung en hun hadden een nieuwe simkaart tray opgestuurd maar dat heeft niets gedaan. Volgens hun ligt het aan KPN.

@Jeroen_dB Ik heb contact gehad met Samsung hun geven aan dat als de nieuwe simkaart tray (zoals in mijn vorige reactie) niet werkt dat ik dan weer contact moet opnemen met KPN.

@edwindelangeDit is nog niet opgelost. Ik heb contact gehad met Samsung en hun hadden een nieuwe simkaart tray opgestuurd maar dat heeft niets gedaan. Volgens hun ligt het aan KPN.

Heb precies het zelfde met de S20 ultra met e sim

Reputatie 7
Badge +19

@DaveyKPN, de suggesties genoemd in het linkje hebben het ook niet opgelost dus? Kun je misschien wat meer informatie verstrekken van de reden waarom Samsung aangeeft dat bij ons zou liggen? 
Wellicht heeft @SjorsK nog een idee waarom dit nu niet werkt? 

@DaveyKPN, de suggesties genoemd in het linkje hebben het ook niet opgelost dus? Kun je misschien wat meer informatie verstrekken van de reden waarom Samsung aangeeft dat bij ons zou liggen? 
Wellicht heeft @SjorsK nog een idee waarom dit nu niet werkt? 

Lijkt me omdat KPN de verstrekker is van het abbo

Reputatie 7
Badge +24

KPN is de verstrekker van de simkaart, maar heeft verder niets met Ultra Private Share te maken. KPN heeft dus al de simkaart vervangen begrijp ik, meer kan KPN echt niet doen denk ik...

KPN is de verstrekker van de simkaart, maar heeft verder niets met Ultra Private Share te maken. KPN heeft dus al de simkaart vervangen begrijp ik, meer kan KPN echt niet doen denk ik...

Lijkt me wel hun kunnen het aanzetten vanaf hun kant

Reputatie 7
Badge +24

KPN is de verstrekker van de simkaart, maar heeft verder niets met Ultra Private Share te maken. KPN heeft dus al de simkaart vervangen begrijp ik, meer kan KPN echt niet doen denk ik...

Lijkt me wel hun kunnen het aanzetten vanaf hun kant

Wat aanzetten? Volgens mij valt er niets aan te zetten.

KPN is de verstrekker van de simkaart, maar heeft verder niets met Ultra Private Share te maken. KPN heeft dus al de simkaart vervangen begrijp ik, meer kan KPN echt niet doen denk ik...

Lijkt me wel hun kunnen het aanzetten vanaf hun kant

Wat aanzetten? Volgens mij valt er niets aan te zetten.

Waarom zie je je telefoon nummer dan niet?

Reputatie 7
Badge +24

KPN is de verstrekker van de simkaart, maar heeft verder niets met Ultra Private Share te maken. KPN heeft dus al de simkaart vervangen begrijp ik, meer kan KPN echt niet doen denk ik...

Lijkt me wel hun kunnen het aanzetten vanaf hun kant

Wat aanzetten? Volgens mij valt er niets aan te zetten.

Waarom zie je je telefoon nummer dan niet?

Dat moet je aan Samsung vragen. Maar heeft u de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Of is het geen app die opnieuw geïnstalleerd kan worden?

KPN is de verstrekker van de simkaart, maar heeft verder niets met Ultra Private Share te maken. KPN heeft dus al de simkaart vervangen begrijp ik, meer kan KPN echt niet doen denk ik...

Lijkt me wel hun kunnen het aanzetten vanaf hun kant

Wat aanzetten? Volgens mij valt er niets aan te zetten.

Waarom zie je je telefoon nummer dan niet?

Dat moet je aan Samsung vragen. Maar heeft u de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Of is het geen app die opnieuw geïnstalleerd kan worden?

 

App staat er standaard op als je 3.1 hebt je kunt hem niet verwijderen.

Reputatie 7
Badge +24

En bij App-machtigingen...

Vervolgens op "Telefoon" klikken.

Dan kun je per app toegang geven. Staat de app hier tussen?

op mijn s20 werkt private share ook niet. ik krijg de volgende melding: u kunt private share niet gebruiken omdat we uw telefoonnummer niet kunnen lezen vanaf de simkaart ( ik heb E-sim) die we als ID gebruiken.neem contact op met de serviceprovider van uw simkaart met het verzoek om uw telefoonnummer aan uw sim toe te voegen als MSISDN.

op mijn s20 werkt private share ook niet. ik krijg de volgende melding: u kunt private share niet gebruiken omdat we uw telefoonnummer niet kunnen lezen vanaf de simkaart ( ik heb E-sim) die we als ID gebruiken.neem contact op met de serviceprovider van uw simkaart met het verzoek om uw telefoonnummer aan uw sim toe te voegen als MSISDN.

Ik heb precies het zelfde

En bij App-machtigingen...

Vervolgens op "Telefoon" klikken.

Dan kun je per app toegang geven. Staat de app hier tussen?

Nee staat er niet tussen

Reputatie 7
Badge +24

op mijn s20 werkt private share ook niet. ik krijg de volgende melding: u kunt private share niet gebruiken omdat we uw telefoonnummer niet kunnen lezen vanaf de simkaart ( ik heb E-sim) die we als ID gebruiken.neem contact op met de serviceprovider van uw simkaart met het verzoek om uw telefoonnummer aan uw sim toe te voegen als MSISDN.

Ok, dit ziet er inderdaad uit als iets wat KPN zou moeten doen ja. Het had handig geweest om dit meteen boven in dit topic te vermelden. 

Ik krijg Private Share op mijn S20 ook niet aan de praat. Ik maak gebruik van een e-sim en ontvang dezelfde melding over MSISDN.

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb navraag gedaan binnen de organisatie, zodra ik weet wat er precies nodig is vanuit KPN laat ik het weten. 

Ik heb navraag gedaan binnen de organisatie, zodra ik weet wat er precies nodig is vanuit KPN laat ik het weten. 

Heel graagzoals ik zie moeten jullie ons telefoon nummer koppelen aan msisdn.

 

 

En al iets meer bekend?

Ik loop tegen hetzelfde aan (S21 ultra) ik dacht eerst dat dit met mijn oude (Telfort) SIM te maken had, ik had namelijk gelezen dat als er in het verleden nummerbehoud mee gepleegd is, er soms sprake kan zijn dat de oude MSISDN op de SIM niet goed wordt gewijzigd/verwijderd, met als gevolg een incorrecte of geen leesbare MSISDN. (Ik weet niet of dit klopt, er wordt wel meer onzin geschreven op het internet)

Ook na het installeren van de embedded SIM blijf ik  het probleem houden. 

 

Badge

Op Twitter wordt gemeld door support Vodafone dat Samsung inmiddels op de hoogte is, en onderzoekt de issue in. Verder geen uitspraken over uitrol fix.  

"...We hebben het voor je nagevraagd en we hebben te horen gekregen dat Samsung aan een oplossing werkt. Wanneer dit precies zal zijn kan ik helaas niet aangeven , hiervoor verwijs ik je graag door naar Samsung. "

Link naar verwezen Twitter post

 

Edit. Op communityforum Vodafone is het inmiddels ook bekend.

Link naar topic op Vodafone forum