Vandaag 9/2/19 heb ik contact gehad met de helpdesk van KPN. Mijn vraag was waarom het niet mogelijk is om met een gsm abonnement van KPN een Thuraya Satelliet Telefoon te bellen. De eerste dame heeft me zo goed en zo kwaad als mogelijk proberen te helpen. Nadat ze navraag had gedaan bij anderen schaamde ze zich enigszins om een reactie te geven. Begrijpelijk, want het antwoord was: "dan zal het Thuraya nummer wel buiten gebruik zijn". Nee natuurlijk is het Thuraya nummer niet buiten gebruik, met een vodafone abonnement is het gewoon mogelijk om het Thuraya nummer te bellen. Hierop is de poging gedaan om mij door te verbinden naar een specialist. Ik ben zowaar doorverbonden met iemand die zich specialist noemde en als eerste de vraag stelde: "waarom bel je niet gewoon een gsm nummer?? Wat moet je met een satelliet telefoon??" Wat een reactie, volgens mij had deze man geen idee wat een satelliet telefoon is en wat je ermee kan. Ik heb de goede man, nadat ik tot 10 had geteld, even uitgelegd dat er op zee geen zendmasten staan en je dus na een aantal km's uit de kust geen bereik hebt. Na deze uitleg begon hij te begrijpen waarom 'die dingen' (Satelliet telefoons) bestaan. Zijn reactie was vervolgens: "je kan geen Satelliet nummers bellen met een KPN abonnement". Is dit echt zo? of maakte deze .... zich er gemakkelijk vanaf en begrijpt hij zijn vak echt niet. Nogmaals, met een vodafone gsm abonnement kan je wel de Thuraya sateliet telefoon bereiken.
Ik ben benieuwd naar de reactie van een echte specialist
Met vriendelijke groet,
Rob .
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel