Beantwoord

Sedert 2020 slecht mobiel bereik

  • 6 February 2020
  • 4 reacties
  • 6445 keer bekeken

Badge

Sedert aanvang 2020 in postcodegebied (...)  ineens slecht bereik, vooral binnen, maar buiten houdt het ook niet over. Zowel bij zakelijke telefoons (Iphone's) en privételefoons (diverse merken) hier op de zaak. Juist omdat het bereik van T-mobile slecht was, zijn we hier hier overgestapt op KPN en nu zijn we sinds kort nog slechter bereikbaar dan voorheen! We hebben een hele tijd zonder problemen mobiel kunnen bellen. 

U geeft vaak in reacties aan dat internetbellen een oplossing zou kunnen zijn, maar dat werkt toch alleen aan als de ontvangende partij of inbellende partij dat ook doet? Althans, mijn prive telefoon (Samsung S9) schakelt  automatisch naar internet bellen, maar ik ben ondanks dat helaas niet telefonisch bereikbaar en zowel is het er geen fatsoenlijk gesprek te voeren.

Dit is totaal onacceptabel, want dit betekent dat ik meer dan 40 uur per week totaal onbereikbaar ben voor prive gesprekken. Niet alleen vind ik dit gezien de kosten die ik voor uw dienstverlening betaal onwenselijk, het feit dat ik voor familie en gezin totaal niet te bereiken ben, is een veel ernstiger zaak. 

Ik verzoek u dan ook na te gaan waardoor deze verslechtering is ontstaan. De dekkingskaarten geven gewoon het oude beeld, terwijl dit dus niet zo is. Het gaat hier ook niet alleen om mijn toestel, maar om alle toestellen (zowel zakelijk als prive) hier binnen het bedrijf die met KPN bellen. 

Bij voorbaat dank.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Bart_ 10 February 2020, 10:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Vera7261 Welkom op het KPN Forum en goed dat je dit hier aangeeft. Het adres dat je publiekelijk vermeldde (ik heb uit het zicht gehaald en in je Profiel gezet) verschilt van het adres dat je in je Forum profiel vermeld hebt. Ik ga er vanuit dat het om je werkadres gaat? 

Als ik kijk naar de dekking op deze locatie, dan zie ik niet veel andere dingen dan je zelf al zag. De dekking zou heel behoorlijk moeten zijn: niet ver richting het zuid-oosten bevindt zich een zendmast, waar je telefoon het signaal van zal oppikken. Uiteraard ga ik kijken of daar iets aan veranderd is, maar nog meer details over wat je precies ervaart gaan me ook helpen. Ik heb een serie vragen voor je. 

Je geeft aan dat het bereik sinds het begin van het jaar plotseling slecht is geworden. Dat is dus -laten we zeggen- sinds de eerste week van dit jaar zo? Wat merk je precies: valt de 4G-verbinding weg? Zie je minder balkjes op je telefoon? En hoe was situatie voordat dit gebeurde: had je toen wel voldoende bereik? Wat gebeurt er als je je telefoon vastzet op het 3G-netwerk: heb je dan wel bereik of verandert er niets? Je geeft aan dat je vooral binnen merkt dat het slechter is geworden, maar ook buiten merk je dus verschil? Is er recentelijk iets in het gebouw verandert of in de nabije omgeving? Is er in het pand bijvoorbeeld extra isolatie aangebracht of is er in de buurt gebouwd? 

Je benoemt bellen via internet. Ik ga er dan vanuit dat je het hebt over bellen via wifi: dat is vaak dé oplossing en een andere partij staat daar los van. De kwaliteit is dan wel weer afhankelijk van het wifi-netwerk waar je van gebruik maakt, uiteraard. Je toestel moet er ook voor geschikt zijn, maar jouw Samsung is dat. Zou je deze pagina eens willen checken, om te zien of alles goed staat ingesteld? 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Vera7261 Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Wellicht heb je via een andere weg ook contact? Als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag! 

Badge

Dag Bart, 

Inmiddels zijn we zowel zakelijk als met verschillende collega's prive in contact met KPN. Ik bel nu via internet en dat gaat goed. Metingen wijzen uit dat het hier goed zou moeten zijn, maar het blijft raar dat het van de een op de andere dag slecht is. Maar 1 streepje of geen bereik (welk netwerk je ook kiest), telefoontjes komen niet binnen, worden verbroken, gesprekken vallen weg etc. Het lijkt wel terug naar het begin van de mobiele telefoon. Ik ben nu geholpen met internetbellen, maar ik begrijp dat niet alle toestellen dat kunnen, dus dat is wel heel vervelend voor die collega's.

Voor mij is het probleem nu opgelost, maar het blijft een slechte service dat je van de een op andere dag niet meer bereikbaar bent. En dat gold niet voor mij alleen, voor het bedrijf (waar we vooral met mobiel bellen) en mijn collega's particulier die bij KPN zitten. 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Vera7261 Dank voor je reactie en allereerst vind ik het fijn om te lezen dat je met bellen via wifi een goede oplossing hebt gevonden. Dat is hoe dan ook voor veel mensen in dit soort situaties een uitkomst, al speelt inderdaad wel mee welk toestel je hebt. Natuurlijk ben ik het met je eens dat het vreemd is dat je van de één op andere dag verminderd bereik ervaart. Zoals ik al schreef kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn: er is iets is in de omgeving veranderd, maar er kan ook iets met de zendmast in jouw buurt aan de hand zijn. Ik wil dat met alle plezier nakijken, maar dan is alle informatie die je me kunt geven welkom. Zou je in dat geval nog eens willen kijken naar de vragen die ik je daarom stelde? 

Reageer