Beantwoord

SIM ontgrendelen

  • 23 March 2021
  • 16 reacties
  • 627 keer bekeken

Ik heb mijn 8-cijferige PUK-code. Alleen als ik mijn GSM aanzet, en onder de tekst “SIM vergrendeld” hieronder mijn PUK-code probeer in te vullen, dan lukt dit niet omdat ik slechts 6 cijfers kwijt kan !

Hoe los ik dit probleem op ? Mvg. Kees 

icon

Beste antwoord door keesbuns 26 March 2021, 13:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @keesbuns 

 

Als je maar 6 cijfers kwijt kan vraagt de telefoon om een pincode en niet om een pukcode.

Je moet dus je pincode invullen, als je die niet weet dan vul je een paar keer een foute code in, dan vraagt hij daarna vanzelf om de pukcode.

Ik ga dat even proberen GeSP en hoop op succes. Bedankt vast, Kees

helpt niet. 4 cijferige willekeurige pincode ingevuld en daarna ok-toets. maar er gebeurt verder niks. tekst “SIM vergrendeld” blijft staan. Kees

Reputatie 7
Badge +18

Je moet 3 keer een foute pincode invoeren, daarna vraagt hij pas om een pukcode.

Na invoeren van de juiste pukcode zou de pincode 0000 moeten zijn.

‘n paar maal 3 keer 'n willekeurige pincode ingevoerd en daarna de ok-toets. maar “SIM vergrendeld” blijft staan en hij vraagt niet om 'n pukcode ? Kees 

Reputatie 7
Badge +18

Misschien is je simkaart defect.

Je kan proberen of de simkaart in een ander toestel nogwel werkt of dat een andere simkaart in jouw mobiel wel werkt.

Als het aan de simkaart ligt dan kan je hier een nieuwe aanvragen: https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart/aanvragen.htm

ok, zeer bedankt voor je tijd & adviezen GeSp. ik ga morgen wel even naar 'n KPN-winkel in de buurt om ‘t probleem voor te leggen Groet en slaap wel, Kees

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @keesbuns , vergeet dan niet om eerst een afspraak te maken: kpn afsprakenplanner

Ja had ik gelezen op de site, maar bedankt Ruud voor de extra attentie ! Groet en slaap wel, Kees

GeSp, ik heb jouw voorstel om de simkaart in een ander toestel uit te proberen ook nog gevolgd. Hierin kon ik wel de pukcode invoeren. Maar er gebeurde verder niks. En in de schermtekst bleef steeds staan, dat ik nog 10 pogingen had om de pukcode in te voeren. Volgens mij 't bewijs dat de simkaart definitief onbruikbaar is. Dit kan, heb ik gelezen in “Puk code - unlock Samsung, en is 't gevolg van 't te vaak gebruiken van een foutieve code. Ik heb daarom bij KPN 'n nieuwe simkaart aangevraagd. Nogmaals mijn hartelijke dank voor al  jouw adviezen en groet, Kees  

Reputatie 7
Badge +18

Graag gedaan.

En beter een kapotte simkaart dan een kapotte telefoon, hopelijk werkt de nieuwe zonder problemen in je toestel.

Zo is't maar net GeSp. Dat de nieuwe simkaart wel zal werken, lijkt mij waarschijnlijk. En hoop ik ook in elk geval. Zo niet dan moeten we 'n nieuwe list verzinnen. Groet, Kees

En trouwens jouw link GeSp hier verder boven om 'n nieuwe simkaart aan te vragen was ook erg praktisch. Dat mag zeker eredivisie vooruitdenken heten. Compliment & Cheerio, Kees

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Kees, welkom hier. 

Mocht het niet aan de simkaart liggen, kan het zijn dat dit een code van de telefoon zelf is? Heb je een Android toestel en zie je ook de optie om te ontgrendelen met je Gmail account?

Goeiemiddag Alex, het lag dus wel aan de simkaart. En alles werkt weer naar behoren. De les voor mijzelf deze keer was leen geen GSM uit aan 'n digibeet zonder er zicht op te kunnen houden ! Dan is de kans, dat 't heel erg misgaat heel erg groot. Trouwens woensdagmiddag aangevraagd bij KPN en donderdagmiddag in de brievenbus ! Supergoed dus. Verders ook bedankt Alex voor je spontane reactie en geluk, Kees 

  

Reputatie 7
Badge +24

Hi Kees, ben blij om dit te lezen. Graag gedaan uiteraard. 

Blijkbaar 'n  wederzijdse waardering. 'n Schaars  lot tegenwoordig, dus verdient speciale genuanceerde aandacht, mijns insziens, Kees