Beantwoord

SIM PIN 1 geen 0000

  • 19 March 2020
  • 12 reacties
  • 4992 keer bekeken

Als ik mijn telefoon opnieuw opstart wordt steeds om de PIN SIM 1 gevraagd . De SIM code is niet door mij gewijzigd maar na invoeren van de PUK code zou deze weer  "0000 "moeten zijn . Maar bij het invoeren van de codes bij SIM-kaart ontgrendelen wordt 0000 niet geaccepteert waardoor ik dus ook niet de sim code kan veranderen. Ik zit nu dus in een loop…...

icon

Beste antwoord door PeterG 23 March 2020, 11:43

Bekijk origineel

12 reacties

Na het invoeren van de PUK wordt de PIN niet gereset naar 0000, maar moet je wel (2 X) opnieuw een nieuwe, zelf te kiezen, PIN invoeren.

Nee dat blijkt . Maar als de pin geen 0000 is kan ik hem ook niet wijzigen .

Misschien is er een mogelijkheid om mijn sim pincode op te vragen bij KPN ????

 

Nee, de pincode is een instelling op je sim zelf. Die is bij kpn niet bekend, kan ook niet. De pukcode wel.

Ik heb je uitgelegd hoe je met de pukcode een nieuwe pincode kunt instellen. Als je de pin niet meer weet kun je die wijzigen met de pukcode.

Goedemorgen PeterG ,

Bedankt voor uw reactie maar ik heb de vraag niet goed geformuleerd waardoor u waarschijnlijk niet begrijpt wat mijn probleem is.

Er zit sinds kort een nieuwe simkaart in de telefoon, die prima werkt maar als de batterij volledig leeg is en men dan de tel. weer opstart wordt er naar de simpin1 code gevraagd . Die is normaal gesproken 0000 en dat staat ook op de KPN brief. Deze wordt echter niet geaccepteerd waardoor je i.d.d. na drie pogingen de PUK code moet invoeren , daarna je eigen beveiligingscode invoeren etc.

Daarna wil ik de SIMpincode veranderen maar dat gaat natuurlijk niet lukken omdat "0000”niet geaccepteerd wordt ! Dus na drie keer pincode onjuist moet ik weer dezelfde procedure met de PUK code ondernemen.

De tel is van mijn zoontje en ik denk dat de kans dat hij die code heeft veranderd heeeel klein is maar toch.

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb verwoord.

Mijn vraag is of u dit vaker heeft meegemaakt en hoe op te lossen .

Alvast hartelijk dank ,

Grt Rob

Je komt er wel in en dan doet hij het weer begrijp ik. Waarom laad ie ‘m niet tijdig op?

Van je zoontje… is 't prepaid?

Over simpin1 kan ik niet anders vinden dan mijn bovenstaande uitleg al. Alleen kan ik die 1 idd niet verklaren…
Alleen dat simpin1 gewoon de pincode van de simkaart is. “simpin1” lijkt een melding op een Huawei.

Als 0000 dus niet geaccepteerd wordt dan is de methode:
3 X (foute) pin invoeren
PUKcode invoeren: in volgende venster nieuwe pincode invoeren; daarna nogmaal bevestigen.
Dan werkt het weer.

Advies: als je erin kunt dan de pincode van de sim uitzetten.

Kom je er niet meer in dan kun je een nieuwe simkaart aanvragen. Simkaart vervangen.

Reputatie 6
Badge +9

Dag @Roberto Vintage. Van harte welkom hier. Ik lees dat je problemen ervaart met het ontgrendelen van het toestel van je zoontje. Ik maak uit je bericht op dat de pincode niet is gewijzigd, maar de standaard pincode niet wordt geaccepteerd. En ik begrijp dat het ook niet lukt om een nieuwe pincode in te stellen nadat je de pukcode hebt ingevoerd. Dat is wel bijzonder. Met de stappen die @PeterG beschrijft zou het moeten lukken. Kun je met zijn adviezen verder?

Reputatie 7

Deze wordt echter niet geaccepteerd waardoor je i.d.d. na drie pogingen de PUK code moet invoeren , daarna je eigen beveiligingscode invoeren etc.

Maar is die "eigen beveiligingscode" dan niet direct ook de nieuwe pincode?

Hartelijk dank voor dereacties ,ga ik binnenkort proberen ! Buiten het feit dat de telefoon inderdaad tijdig moet worden opgeladen ,haha !

Reputatie 6
Badge +9

Graag gedaan, @Roberto Vintage. Ik hoop dat het zo lukt. Als dat niet het geval is, dan weet je ons te vinden.

Hartelijk dank , PeterG en Natasja , het is gelukt ! I

 

Reputatie 6
Badge +9

Heel fijn dat het gelukt is, @Roberto Vintage. Dat scheelt toch weer een boel frustratie. :wink:  Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 

Reageer