Beantwoord

Simkaart met NFC

• 4 november 2015
  • 5 reacties
  • 810 keer bekeken

Hallo, ik las dat o.a. KPN en Vodafone simkaarten gaan uitrusten met een NFC chip om in de toekomst gebruik te kunnen maken van contactloos betalen met een smartphone. Dat kan handig zijn als deze zelf niet is uitgerust met NFC technologie. Klopt dit en zo ja, wanneer kunnen klanten hiervan gebruikmaken?

icon

Beste antwoord door Erik_ 18 december 2015, 15:23

Dank je, Francois, dat je dit nog even onder de aandacht brengt :)

We leveren inderdaad sinds 15 december simkaart met NFC mogelijkheid. Hiermee kun je contactloze diensten via de telefoon gebruiken. Denk dan aan dingen als inchecken in het openbaar vervoer of contactloos betalen. De simkaart is te herkennen aan een NFC symbool (zie hier voor een afbeelding).

Deze simkaart werkt alleen in combinatie met een abonnement, en als solo sim. Heb je dan ook een duosim, of een prepaid aansluiting, dan kun je helaas geen gebruik maken van de NFC simkaart.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
In 2011 is er al zo'n standaard gekomen waarbij Simkaarten een NFC chip krijgen.
V.z.i.w. zijn er nog geen concrete plannen (bij KPN)

Voor alsnog zie ik meer in Host Card Emulation maar ik ben natuurlijk erg benieuwd wat de toekomst brengt!

Robin
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Dickske,

Welkom op het forum! Op het moment zijn er nog geen concrete plannen om iets met NFC betalen te doen. We hebben in 2013 een pilot gedraaid, maar het is mij niet geheel duideljik wat daar uit is gekomen en of er verdere plannen zijn. Mocht dit zo zijn, dan zullen we dit communiceren op de website :)

Reputatie 7
Badge +13
Erik_ schreef op 5 nov '15 om 21:43u
Hoi Dickske,

Welkom op het forum! Op het moment zijn er nog geen concrete plannen om iets met NFC betalen te doen. We hebben in 2013 een pilot gedraaid, maar het is mij niet geheel duideljik wat daar uit is gekomen en of er verdere plannen zijn. Mocht dit zo zijn, dan zullen we dit communiceren op de website Man Vrolijk

sins deze week is de kpn simkaart met NFC  te krijgen

Ik heb het gezien, bedankt voor de tip!

Groet

Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Francois, dat je dit nog even onder de aandacht brengt :)

We leveren inderdaad sinds 15 december simkaart met NFC mogelijkheid. Hiermee kun je contactloze diensten via de telefoon gebruiken. Denk dan aan dingen als inchecken in het openbaar vervoer of contactloos betalen. De simkaart is te herkennen aan een NFC symbool (zie hier voor een afbeelding).

Deze simkaart werkt alleen in combinatie met een abonnement, en als solo sim. Heb je dan ook een duosim, of een prepaid aansluiting, dan kun je helaas geen gebruik maken van de NFC simkaart.

Reageer