Beantwoord

simkaart mogelijk defect en openstaande cloud

• 22 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 50 keer bekeken

Mijn Samsung had problemen met foto's opslaan, dus ander mobiel huawei p20 lite aangeschaft bij de kpn, maar nu 3 dagen verder ondervind ik hetzelfde probleem met deze huawei.
Ik denk dat dan de sim kaart beschadigd is?? Nu staat er in de instellingen dat er ook een cloud open staat? Hoe kom ik dan in mijn cloud?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 25 oktober 2018, 13:00

Duidelijk. Als je verder geen problemen hebt met bellen of internetten, vraag ik me wel af waar dit probleem vandaan komt. Het lijkt me op basis daarvan niet iets dat aan ons netwerk of de simkaart kan liggen. Mijn advies is dat je met dit toestel -en je oude- langs een winkel gaat om daar het probleem te laten zien. Dat is niet omdat ik je niet wil helpen, maar ik heb het vermoeden dat er toch iets met een instelling aan de hand is. Sowieso lijkt het me goed dat iemand het toestel bekijkt. En in een winkel kan direct worden getest of een andere simkaart het probleem oplost.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo Mama-van-3! Wat voor een probleem ervaar je precies met het opslaan van je foto's? Waar gaat het precies mis? Je mag gerust een nieuwe simkaart hebben, maar laten we eerst even kijken of het wellicht iets anders is. En kun je me iets meer vermelden over die 'openstaande cloud'? Is dat de Huawei Cloud, wellicht? Dat is een online opslagdienst, vergelijkbaar met Google Drive.
Als ik foto's maak staan ze in eerste instantie op de telefoon.. Maar zodra ik de galerij bekijk of foto's wil doorsturen staan meer dan de helft van de foto's aangegeven als grijs vlak.. Op de Samsung toestel stonden er uitroeptekens, op de huawei staan soort vierkantjes.

Wat de cloud betreft.. Ik dacht dat er standaard een cloud was?, heb ooit wel een account moeten maken....
Reputatie 7
Badge +18
Dat is een aparte melding. Waar worden de foto's opgeslagen, heb je wellicht nog een micro SD-kaart in je telefoon zitten waar de foto's op terecht komen? Kun je wellicht een screenshot plaatsen van deze situatie?
De screenshot slaat het toestel ook niet op.. Wel als ik de foto via WhatsApp maak en doorstuur.. Zo laat ik hem terug sturen om deze foto te hebben.
Het ligt duidelijk niet aan het toestel.. Want om deze reden heb ik juist voor het weekend een huawei aangeschaft... Maar hier het zelfde
Reputatie 7
Badge +18
Het lijkt er inderdaad een beetje op alsof je foto's niet worden opgeslagen. Kun je eens checken waar je foto's terechtkomen? Is dat wel op de gewone opslagruimte in je telefoon?
Uiteraard heb ik gekeken of de foto's elders terecht zijn gekomen... Als ik dat wist had ik ├╝berhaupt al geen ander toestel hoeven halen.
De foto's zijn gewoon niet terug te vinden
Reputatie 7
Badge +18
Duidelijk. Als je verder geen problemen hebt met bellen of internetten, vraag ik me wel af waar dit probleem vandaan komt. Het lijkt me op basis daarvan niet iets dat aan ons netwerk of de simkaart kan liggen. Mijn advies is dat je met dit toestel -en je oude- langs een winkel gaat om daar het probleem te laten zien. Dat is niet omdat ik je niet wil helpen, maar ik heb het vermoeden dat er toch iets met een instelling aan de hand is. Sowieso lijkt het me goed dat iemand het toestel bekijkt. En in een winkel kan direct worden getest of een andere simkaart het probleem oplost.

Reageer