Beantwoord

Simkaart nummer oude kaart

• 2 juni 2014
  • 6 reacties
  • 6626 keer bekeken

Ik ben op zoek naar mijn simkaart nummer. Het kaartje is geknipt voor in de Iphone en daarom staat het er niet meer op. Ik heb de simkaart al een jaar of 15 en verder helemaal niks meer ervan. Geen simkaartnumjer dus en geen puk-code. Het ICCID nummer staat wel op de telefoon, maar lijkt mij te lang voor kpn? Namelijk 19 cijfers?
Het gaat overigens om een prepaid kaart.
icon

Beste antwoord door Marcia_ 3 juni 2014, 15:43

Fijn dat het toch is opgelost! Een SIM-kaartnummer van KPN bestaat inderdaad uit 8 cijfers, echter kan deze waarschijnlijk wel gehaald worden uit dit 19 cijferig nummer. Je mag me altijd een privé bericht sturen om dat verder uit te zoeken. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Suus124,

Niet handig natuurlijk! Ik mag het SIM-kaartnummer van een prepaid aansluiting helaas niet verstrekken, maar wellicht kan je deze achterhalen via je mijnKPN account. Als dat ook niet lukt en je hebt een android toestel, zou je eens kunnen proberen om deze app te downloaden. Die geeft het juiste SIM-kaartnummer aan. 

Bedankt voor de reactie, Marcia!
Op mijnKPN ( de app bedoel je toch?) kan ik niet inloggen omdat deze geen prepaid ondersteund staat er bij. Ik heb helaas geen Android toestel.
Zijn er nog andere opties?
Als ik mijn puk-code zou kunnen vinden, is het dan mogelijk om een nieuwe simkaart (van hetzelfde nummer) aan te vragen waar dan het nummer opstaat? Of staat het simkaartnummer dan niet op de nieuwe prepaid simkaart?
Reputatie 7
Badge +28
Je kunt inderdaad alleen via de browser in mijnKPN, niet via de app. Dit geldt echt alleen als je al een mijnKPN account hebt aangemaakt, daar heb je namelijk het SIM-kaartnummer voor nodig. 

Als je het kaartje nog vindt waar de pukcode opstaat, kijk dan even onder de barcode. Daar staat namelijk het SIM-kaartnummer op. 

Ik heb kpn gebeld en daar hadden ze wel mijn puk code en simkaartnummer, maar ze mochten het me telefonisch niet geven. Ze adviseerden me naar de kpn winkel te gaan, daar zou het wel kunnen. Helaas vond de medewerkster niets over mijn simkaart. Nummer zou niet bestaan en ze kreeg geen code en nummers te zien. Uiteindelijk heeft ze zelf met kpn gebeld en zo toch alles weten te achterhalen. Heel fijn. Ben blij met mijn puk code.
Nu blijkt het 19 cijferige ICCID nummer uit de Iphone toch het simkaartnummer te zijn.
Normaal is een simkaartnummer van kpn toch 8cijfers?
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het toch is opgelost! Een SIM-kaartnummer van KPN bestaat inderdaad uit 8 cijfers, echter kan deze waarschijnlijk wel gehaald worden uit dit 19 cijferig nummer. Je mag me altijd een privé bericht sturen om dat verder uit te zoeken. 

Marcia, je hebt het via pb prima opgelost! Hartstikke bedankt!

Reageer