Beantwoord

Simkaartnummer opvragen

• 1 januari 2014
  • 9 reacties
  • 48549 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
Ik heb mijn simkaartnummer nodig maar de klantenservice kan dit telefonisch niet geven. Internet Explorer 11 wordt niet geaccepteerd als ik inlog en mijn facturen wil zien omdat daar het nummer staat. Wat nu? Ik heb het vóór morgenochtend nodig!

icon

Beste antwoord door jeroen470 1 januari 2014, 19:26

Voor het simkaartnummer geldt de regel dat de klantenservice deze informatie niet zomaar vrij mag geven. In de meeste gevallen kan je gelukkig gewoon de simkaart uit je mobiele telefoon halen en het nummer aflezen. Soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld als de simkaart geknipt is of als het nummer in de loop van de tijd vervaagd is. In dat geval kan je het nummer opvragen in je mobiele telefoon.

- Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
- iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer
- Windows Phone: Ga naar ‘instellingen’, ‘info’, ‘meer info’ en je vindt het 8-cijferige nummer onder ‘SIM ID’
- BlackBerry: Ga naar ‘instellingen’, ‘apparaat’ en kies ‘geavanceerde systeeminstellingen’. Onder ‘SIM kaart’ vind je bij ‘ICCID’ het simkaartnummer.

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:
De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN, dan volgen de eerste 2 nummers die je nodig hebt. De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten en de 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet. In onderstaand voorbeeld is het simkaartnummer dus 12345678.

ICCID 893108 12 0000 345678 0

Het simkaartnummer vind je ook op de factuur.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Voor het simkaartnummer geldt de regel dat de klantenservice deze informatie niet zomaar vrij mag geven. In de meeste gevallen kan je gelukkig gewoon de simkaart uit je mobiele telefoon halen en het nummer aflezen. Soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld als de simkaart geknipt is of als het nummer in de loop van de tijd vervaagd is. In dat geval kan je het nummer opvragen in je mobiele telefoon.

- Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
- iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer
- Windows Phone: Ga naar ‘instellingen’, ‘info’, ‘meer info’ en je vindt het 8-cijferige nummer onder ‘SIM ID’
- BlackBerry: Ga naar ‘instellingen’, ‘apparaat’ en kies ‘geavanceerde systeeminstellingen’. Onder ‘SIM kaart’ vind je bij ‘ICCID’ het simkaartnummer.

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:
De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN, dan volgen de eerste 2 nummers die je nodig hebt. De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten en de 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet. In onderstaand voorbeeld is het simkaartnummer dus 12345678.

ICCID 893108 12 0000 345678 0

Het simkaartnummer vind je ook op de factuur.
Reputatie 7
Badge +12
Als u nog besxchikt over de kaart waar de simkaart in heeft gezeten, dan is het daar ook nog op te vinden. Anders inderdaad op de nota. Mocht het inloggen niet lukken dan kan het wel helpen om gebruik te maken van een andere browser zoals Firefox of Chrome.

Reputatie 7
Badge +8
heb je het al met een andere browser geprobeerd zoals firefox. je kan de simkaart ook in een apple phone stoppen, en ook in een blackberry, windows of android telefoon kun je onder menu settings

iPhone.
From the homescreen, tap Settings
Tap General
Tap About
The numbers on your SIM card will be listed under ICCID.

BlackBerry.

From the homescreen, select Settings
Select Device
Select Advanced System Settings
Select SIM card
The numbers on your SIM card will be listed under ICCID

Windows Phone 7.
From the homescreen, select Settings
Select About
Select More Information
The numbers on your SIM card will be listed under ICCID.

het sim serialnummer (of iccid) wel terug vinden en anders even zoeken in de appstore. Je kan het ook proberen met een AT commando (hier is een handige java tool)

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties! Probleem opgelost, toch via de telefoon.

Ik heb het originele kaartje nog maar ik weet niet welke nummer ik moet hebben en inderdaad is mijn kaartje bij geknipt en dus is het nummer niet meer leesbaar  grrag hoor ik welk nummer ik moet hebben bvd Zwanie

Reputatie 7
Badge +12
Als u het kaartje heeft waar de simkaart uit is gekomen dan staat hierop een streepjescode met daaronder 8 cijfers. Dat is het simkaartnummer.

Aangezien mijn simkaartje is bij geknipt weet ik het simkaartnummer niet meer. Is overgens een prepaid.

Hoop dat jullie het nummer aan mij kunnen doorgeven.

Vr. gr. Wil Groenendijk

Hallo  ik ben mijn simkaart nummer en klantennummer kwijt   Kan iemand mij helpen?

gr:A barun

Reputatie 7
Badge +27
Beste Arif,

Welkom op het forum! Ik mag je helaas niet voorzien van het SIM-kaartnummer en klantnummer i.v.m. fraudegevoeligheid. Echter kan ik je wel wat tips en tricks geven.

Het klantnummer vind je als onderdeel van het betalingskenmerk van de factuur. Dit zijn 9 cijfers (met evt. een 0 ervoor). Als je een betalingskenmerk hebt wat begint met '02', dan zijn het de 9 cijfers die daarna komen.

Het SIM-kaartnummer kan je als je een Androidtoestel hebt, opvragen via deze app, als je Apple hebt via 'instellingen', 'algemeen', 'info', 'ICCID'. Je kunt, als je een abonnement hebt, het SIM-kaartnummer ook vinden op de factuur én vanzelfsprekend op het SIM-kaartje zelf.

Ben je hiermee voldoende geholpen?

Reageer