Beantwoord

simlock vrij maken iphone

  • 13 February 2020
  • 15 reacties
  • 1378 keer bekeken

Op mijn telefoon zit er een simlock op waardoor ik geen andere simkaart van andere provider kan gebruiken.  Ik zie op de forum verschillende links om je toestel weer simlock te maken maar die werken niet. Zouden jullie me hiermee kunnen helpen door werkende link naar me te sturen?

 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 17 February 2020, 14:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @Glen19 , de laatste jaren zijn alle telefoons simlockvrij geleverd, dus dan is het al een vrij oud toestel denk ik. Als het toestel niet bij KPN vandaan komt kan KPN deze ook niet un-locken.

Heb je al een andere kaart van een andere provider geprobeerd?

Anders even bij Apple zelf informeren, in de meeste grote steden is ook een Apple-store.

 

 

 

Het is wel vreemd want het gaat om een iphone x dus niet zo oud. Heb al andere providers geprobeerd 

Reputatie 7

Ik denk ook niet dat er een simlock op zit want inderdaad worden er al jaren geen telefoons met simlock meer geleverd.

Op de iPhone heb je nog wel een region-lock waarbij bijvoorbeeld Asiatische modellen niet in Europa gebruikt kunnen worden.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt?

 

Reputatie 7

En er is nu een KPN abonnement actief op die iPhone?

Ja er is een abonnement actief.

Ter info deze telefoon is opgestuurd door de telefoon verzekering van kpn, omdat de vorige eigenaar zijn telefoon kwijt was geraakt. De vorige eigenaar had ook kpn abonnement.

Reputatie 7

Dus deze iPhone is door KPN verzekering naar de vorige eigenaar verzonden ter vervanging van zijn kwijtgeraakte telefoon. Klopt dat?

En jij hebt daarna die iPhone overgenomen. Klopt dat?

Ja dat klopt

Reputatie 7

Dan hoop ik dat er op korte termijn iemand van KPN zal reageren.

Dat kan kloppen door de lagere aankoop prijzen worden iphone's via KPN  gekocht van een Sim lock voorzien. Dat is dus bewust gedaan om misbruik tegen te gaan.

 

Reputatie 7

Dat kan kloppen door de lagere aankoop prijzen worden iphone's via KPN  gekocht van een Sim lock voorzien. Dat is dus bewust gedaan om misbruik tegen te gaan.

KPN plaatst helemaal geen simlocks op telefoons.

Dat kan kloppen door de lagere aankoop prijzen worden iphone's via KPN  gekocht van een Sim lock voorzien. Dat is dus bewust gedaan om misbruik tegen te gaan.

KPN plaatst helemaal geen simlocks op telefoons.

Toch wel, dat is onlangs bevestigd een volledig betaalde iphone aangeschaft via KPN bij het verlengen van een abonnement moest om die reden bij het annuleren van de verlenging retour.

 

Reputatie 7

Toch wel, dat is onlangs bevestigd een volledig betaalde iphone aangeschaft via KPN bij het verlengen van een abonnement moest om die reden bij het annuleren van de verlenging retour.

Heb je een bronverwijzing want KPN plaatst al jaren geen simlock op mobiele telefoons.

 @wjb

Herstel het ging om een overstap waarbij de nodige blunders zijn begaan.

Reputatie 7
Badge +30

Wij plaatsen inderdaad al jaren geen simlocks meer. Dit is een regiolock, die ervoor zorgt dat een toestel alleen gebruikt kan worden in het deel van de wereld waar het Apple het voor bedoeld heeft. We hebben hier vaker gezien, maar dan andersom, dat een toestel uit onze regio (EMEA, Europe, Middle East, Africa) niet te gebruiken is met een simkaart uit (bijvoorbeeld) Australië of China. 

Dit is de eerste keer dat ik het andersom zie, dat hij niet te gebruiken is met een KPN sim. Je geeft aan dat het toestel een vervangend exemplaar is geweest vanuit de toestelverzekering. Heeft de vorige eigenaar hem wel kunnen gebruiken? Zo ja, dan zou ik met hem in overleg gaan.

 

Ik kan hier namelijk niets aan doen. Ik maak uit je bericht op dat de vorige eigenaar een toestelverzekering had. Die kun je alleen afnemen in combinatie met een abonnement. Dat betekent dat dit toestel bij ons geregistreerd staat onder de vorige eigenaar. De enige die dan bij ons iets kan aankaarten hierover, is hij. En als hij dat doet, omdat dit dan vanuit de verzekering niet goed is gegaan, zal dit ook bij de verzekering aangekaart moeten worden. Ze zijn bereikbaar via 0800 - 65 65 010.  

Zie ook deze FAQ.