simlock vrijmaken

• 11 december 2013
  • 6 reacties
  • 5939 keer bekeken

Kan iemand mij helpen met simlock vrijmaken van mijn sony ericson xperia x10i?                                      Ik ben al sinds 4-11-13  bezig met dit probleem.ik heb unlock code gekregen maar die kan niet mijn teleffon simlock vrijmaken.iedere keer word ik beloofd dat dit opgelost zal worden,maar ik word gewoon van kastje naar de moer gestoerd.                                                                                                                                                                                                                                                                           

6 reacties

Reputatie 7
Badge +8
is het een 8 cijferig nummer, zoniet dan moet je voorloop nullen gebruiken,

je hebt een kaart van een andere provider nodig, die kan voorzien zijn van een extra pincode, ben je wel tot de vraag "Plaats de juiste simkaart"  gekomen ?

de sony heeft een geheim service menu, 

http://youtu.be/36_AcHsjF08?t=47s

HOME BACK BACK HOME BACK HOME HOME BACK

of

*#*#7378423#*#*

daarin kun je zien hoevaak je unlock pogingen hebt ondernomen, bij teveel pogingen moet weer een paar dagen wachten. 

ik heb 16 cijferige unlock code gekregen en heb geprobeerd met die [back-home] maar loekt niet.          Ik heb klacht ingediend bij klantenseviece op 04-12-13 en dacht ik dat eigenlijk iemand die mij zou helpen met die probleem.Gisteren kreeg ik bericht dat ik weer naar de winkel moest gaan dat mijn toestel opgestuurd zal worden om die probleem  op te lossen.Ik heb twee keer geprobeerd te bellen via 08000105 maar als ik door menu ben word ik afgedroekt.Vandag naar de winkel geweest.Dat blijkt nu dat ze mij helemaal niet kunnen helpen.Omdat mijn abonoment verlopen is moet ik zelf voor de kosten opdraain.IK vid dat zeer slecht dat ik na anderhalfe mand moet hooren dat ze mij niet kunnen helpen.Elke keer dat ik belde moest ik mijn gegevens opnieuw doorgeve en beloofde ze mij dat mijn probleem opgelost zaal worden.Ik vind dat kpn slechtste klantenserviece ter wereld heeft.Ik weet dat dit bericht mishien verwijdert zal worden door kpn maar hoop dat iemand zaal zien wat voor klantenserviece ze hebben

Glen-K schreef:
is het een 8 cijferig nummer, zoniet dan moet je voorloop nullen gebruiken,

je hebt een kaart van een andere provider nodig, die kan voorzien zijn van een extra pincode, ben je wel tot de vraag "Plaats de juiste simkaart"  gekomen ?

de sony heeft een geheim service menu, 

http://youtu.be/36_AcHsjF08?t=47s

HOME BACK BACK HOME BACK HOME HOME BACK

daarin kun je zien hoevaak je unlock pogingen hebt ondernomen, bij teveel pogingen moet weer een paar dagen wachten. 

referentie nummer van mijn klach is:[131204-000492

Reputatie 7
Badge +8
daar heb ik geen inzichten in, als het toestel gekocht is via kpn.com of winkel krijg je daar altijd ondersteuning met unlocken en in de kpn xl winkels kunnen ook software reparaties uitvoeren als het een verkeerde unlockcode is(gratis tenzij je zelf verkeerde gegevens hebt aangeleverd of met custom roms aan de slag bent geweest natuurlijk). 16 cijferig nummer kan ook, maar als dat minder is dien je ook daar een extra 0 voor te zetten. 

het imei nummer en toestel type klopt? *#06#  met de gegevens uit de unlockbrief? 

Ik ben twee keer naar de winkel geweest.Ze hebben imei nummer gekontroleerd,die kode ingevoerd.Op de stiker in de teleffon staat selfde imei nummer net als je die *#06# code intoetst.Over die custom roms hoor ik eerste keer.Mijn toestel werkt verder goed.Ik heb mijn abonoment afgesloten op 03-04-2010 bij belcompany met kpn netwerk.Op eind van mijn kontrakt heeft kpn mijn abonoment overgenomen.

Glen-K schreef:
daar heb ik geen inzichten in, als het toestel gekocht is via kpn.com of winkel krijg je daar altijd ondersteuning met unlocken en in de kpn xl winkels kunnen ook software reparaties uitvoeren als het een verkeerde unlockcode is(gratis tenzij je zelf verkeerde gegevens hebt aangeleverd of met custom roms aan de slag bent geweest natuurlijk). 16 cijferig nummer kan ook, maar als dat minder is dien je ook daar een extra 0 voor te zetten. 

het imei nummer en toestel type klopt? *#06#  met de gegevens uit de unlockbrief? 

Reputatie 7
Badge +8
dan zou de simlock verwijderd moeten zijn. naast een simlock heeft ook een simkaart zelf een pincode, als je die te vaak verkeerd intoetst vraagt het toestel om een pukcode, als je die te vaak verkeerd invoerd is de simkaart ook geblokkeerd. dat kan soms verwarrend worden weergeven als bijvoorbeeld "simlocked". ik kan hier alleen maar aannemen dat ze dit verschil de winkel uitvoerig hebben getest.

als het toestel verder goed werkt zou ik het zo laten en aan een beter toestel denken. Typhone heeft momenteel een mooie actie met een 4G readytoestel, sony xperia SP (met android 4.4 kitkat) voor 255 euro en koop je via splinq dan krijg je nog meer korting. je oude toestel is daar ook 15 euro waard en via de typhone nieuwsbrieven bouw je tot 40 euro extra korting op voor je volgende verlenging.

;)

Reageer