Beantwoord

simonly omzetten naar kids simonly

  • 10 October 2019
  • 57 reacties
  • 2366 keer bekeken

Hallo,

kan je een simonly abbonement omzetten naar een kids simonly abbonement?
icon

Beste antwoord door Paulinexxx 16 October 2019, 15:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Huh! KPN heeft geen "kids" sim only. Geen idee ook wat je daarmee eigenlijk bedoeld? Bepaalde instellingen ofzo?

Dit zijn de abonnementen bij KPN (die ook i.c.m. toestel te nemen zijn uiteraard).

Een provider die ik gevonden heb waar je bv een belplafond kan instellen is Simpel.nl. Van af dat plafond (per maand) kan het kind/demente alleen nog naar 3 vooraf bepaalde nummers bellen. V.a. de 1ste v.d. maand gaat het dan weer op 0. En kan er weer gebeld naar alle nrs totdat het plafond bereikt is.

Ook is het mogelijk om het bellen naar bep. nrs. te blokkeren.

Volledig beheer via inlogpagina op Simpel.nl.
ja leuk die kid Sim!!
Ben benieuwd of KPN ook aan de klanten heeft gedacht die voor hun kids al jaren Sim only hebben (en evt nog op contract)
Ik heb vorige maand voor de jongste 1 aangeschaft voor 2 jaar en voor de 2 oudste weer 2 jaar verlengd dus flink balen gezien kids Sim voor hen (en mij) een mooier voordeel is.

Als ik dit had geweten dat KPN hiermee bezig was dan had ik zeker gewacht 🙂
Reputatie 6
Badge +8
@PeterG Bij de nieuwe Hussel abonnementen is ook de Kids SIM geïntroduceerd.

Zie:

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-introduceert-kpn-hussel-internet-mobiel-tv-entertainment-en-meer-altijd-op-jouw-manier-480667
Reputatie 7
Die kids sim kan ook voor volwassenen interessant zijn.
Zelf neem je bijvoorbeeld een 20GB abonnement en je deelt elke maand 9GB met jouw echtgeno(o)t(e).
Dat is dan €31,50 (€24,- + €7,50) i.p.v. €45,- (2 x €22,50 voor een 10GB abonnement).
Oh, dear. Helemaal gemist. Thanks @Hsd . 😃
Maar waar staat ie? Ik ze 'm hier niet bij staan.
Reputatie 7
Maar hier staat hij wel. 😉

Ah, ook voor jouw dank, wjb. Daar had ik nog niet gekeken. 😄
Hallo,

kan je een simonly abbonement omzetten naar een kids simonly abbonement?

@As34 Om dan nog maar even hier op terug te komen.
Dat kan uiteraard alleen als de looptijd van het huidige sim only abonnement is verlopen. Dan kun je verlengen en vast ook met het 'kids' abonnement. (de verlengpagina is hier NIET op ingericht; daar staat het kids abonnement niet.)

Via MijnKPN kun je een kids sim bestellen. Ik zie echter nergens "nummerbehoud" als je kind nu een gewoon abonnement heeft.

Enige verschillen met 'gewoon' abonnement:
De kids sim heeft 1 GB (de gewone gaan van 0, 2, 5,....)
Er kunnen géén extra bundels op (dus als je kind een keer extra nodig heeft kan dat niet met een bundel)
De kids sim heeft geen internet buiten de EU.
Verder zijn de abo's gelijk.

Verder dient er nóg minimaal één ander mobiel KPN abonnement op het adres te zijn.
Hoi @As34 . Welkom op het forum.
Ik zie dat er al uitgebreid op jouw vraag is ingegaan. Met name het laatste antwoord van @PeterG vat het goed samen.
Heb jij hier nog vragen over?

Wanneer wordt de verlengpagina wel ingericht op verlengen naar een Kids Sim?

Gisteren een lange chatsessie met een medewerker gehad die met hele vreemde verhalen kwam om te verklaren waarom verlengen naar een Kids Sim niet kan (een van de overige abo's op mijn adres zou ook verlengd moeten worden om de mijne om te kunnen zetten)….

 

Er is sowieso momenteel een storing met die optie. We zijn bezig om dit op te lossen. 

Als je dit zou willen aanvragen zou dat via mijn kpn moeten. Peter heeft de voorwaarden al uitgelegd. Maar dat heeft nu helaas nog geen zin aangezien het achterliggende systeem dit nog niet snapt. 

Hallo Erwin,

 

Dank je wel voor je antwoord, ik voldoe aan alle voorwaarden en wilde verlengen via mijn kpn maar het zal die storing zijn die de problemen geeft. Ik zal regelmatig maar even kijken dan of het al opgelost is.

Reputatie 1
Badge

Is het bij iemand al gelukt om een bestaand “KPN 2017 Budget” abbo om te zetten naar een “Kids SIM”?

 

Ik zou het abonnement van mijn dochter graag verlengen bij KPN met een kids sim maar tot nu toe ben ik via MijnKPN, 2x chat en 2x telefoon nog niet verder gekomen dan dat het:

  • Niet kan
  • Alleen voor 2 jaar kan
  • Het niet kan voor een verlenging, je moet eerst naar een andere provider porteren, dan kan het wel bij KPN
  • Het geen probleem is, ik regel het meteen voor u meneer

Die laatse vond ik natuurlijk goed om te horen, helaas bleek achteraf dat de betreffende medewerker een extra kids sim had afgesloten en niet een bestaand nummer had verlengd.

 

Ik zou graag een verlenging doen bij KPN voor een jaar kids sim met compleet voordelen voor 8,50. Ik krijg dan namelijk voor een euro minder meer MB’s en minuten. Als dit niet mogelijk is dan zal ik inderdaad moeten porteren naar Simpel of een andere MVNO maar de kans is natuurlijk aanwezig dat ik daar dan blijf hangen...

Welke mogelijkheden verwacht je te vinden bij de Kids Sim, @Maarten G ?

Het verschil is nml niet zo héél groot met een gewoon abonnement. Ik heb dat eerder aangegeven in dit topic.

Véél meer mogelijkheden heeft een abo via Simpel.nl. Volledig te beheren via internet (je laptop). Ook beperking van nummers die gebeld kunnen worden enzo. Dat heeft KPN Kids Sim allemaal niet.

Reputatie 1
Badge

Het is voor mijn dochter, ze heeft nu 150 minuten (x2 ivm compleet) en geen MB’s voor 9.83 per maand.

Met kids sim zou het onbeperkt bellen, 1GB voor 8,50 per maand worden.

Het voordeel is dat ik er dan niet meer aan hoef te denken om direct op de 1e van de maand MB’s met haar te delen omdat ze dan zelf al een GB heeft en daarnaast is elke euro in de maand er weer 1 :)

Ah, je wilt 'm dus voor minimaal 1 jaar afsluiten én je hebt thuis ook internet van kpn. Dan kom je op € 8,50. Onbeperkt bellen is wel fijn voor iedereen en ook jonge kinderen.

Voor kinderen t/m 12 jaar lijkt mij een vast nummer nog niet zo van toepassing, toch? Ze heeft er toch nog geen andere dingen aangekoppeld. En diverse bedrijven e.d. zullen het nummer ook niet hebben. Vader, moeder, broertjes/zusjes, opa/oma. Die hebben doorgaans nummers van 6 tot 12-jarigen. Het is helaas (momenteel?) niet mogelijk om een bestaand nummer/abonnement naar Kids Sim om te zetten/verlengen.

Info en afsluiten: https://shop.kpn.com/mobiel/kids-sim/ .

Reputatie 1
Badge

Bedankt voor de reactie, ze zit op de middelbare school en dus is een nieuw nummer wat mij betreft geen optie.

Ik vind het persoonlijk te gek voor woorden dat KPN dit in hun systemen niet voor elkaar krijgt en letterlijk (telefonisch) klanten naar een concurrent stuurt met het risico dat ze nooit meer terug komen. Vodafone klinkt ineens ook wel aantrekkelijk met hun Together abonnenment aangezien ik mijn eigen contract ook binnenkort mag verlengen. De stap om dan Ziggo internet erbij te nemen wordt dan ook snel aantrekkelijk… Is toch een klant van bijna 200 euro in de maand (3x mobiel, 1x thuis) die je dan verliest door aan te geven dat je misschien maar even naar de concurrentie moet gaan.

Overigens geen aanval op jou @PeterG 

Reputatie 7

Het is inderdaad te zot voor woorden dat je niet gewoon kunt verlengen naar een kids abonnement.

Middelbare school al? Waarom dan niet gewoon het 2G abonnement? Daar zal ze ook i.v.m. school (straks) meer aan hebben. Ook omdat er dan bundels bij kunnen wat bij Kids Sim niet kan. Kids Sim is bedoeld tot 12 jaar. Een middelbareschoolleerling heeft toch wel wat meer nodig lijkt mij.

En wat moet ze zeggen als medeleerlingen haar vragen naar haar abo? Ik heb een Kids Sim van KPN?

Heb je wel met háár overlegd? Daar heeft ze nu wel de leeftijd voor m.i. (geen aanval op jouw indien je dit nog niet gedaan hebt).

Enne… Simpel.nl: 2 GB, 250 minuten, 500 sms. Slechts € 7,50. Volledig beheersbaar. Bv. minuten op, dan alleen nog bellen naar 3 in te stellen nummers rest van de maand. Of tijd bijkopen.
OOK: 4 GB, onbeperkt bellen, 500 sms > € 10 !

Verder ben ik het eens met de inzet van dit topic:

Maak het mogelijk te verlengen met Kids Sim.

Reputatie 1
Badge

Is natuurlijk overlegd en ze is er zelfs blij mee, ze krijgt meer dan ze had. 

Bundels zijn niet nodig, ik deel elke maand 5GB met haar en dat is voldoende, dat wil ik ook blijven doen, alleen hoef ik er dan niet meer op de 1e van de maand aan te denken. Ze heeft verder ook de afgelopen jaren geen bundels nodig gehad, data genoeg beschikbaar in mijn abbo en Spotify family hebben we ook via KPN. 

Het is vooral heel raar dat op https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/kinderen.htm gewoon staat dat je kunt verlengen met Kids sim terwijl dit in de praktijk dus niet mogelijk blijkt te zijn:

Kan ik mijn huidige abonnement verlengen naar een Kids Sim?

Ja, maar dat kan alleen als er minimaal 1 ‘normaal’ KPN Mobiel abonnement op het adres staat.

 

Is natuurlijk overlegd en ze is er zelfs blij mee, ze krijgt meer dan ze had. 

Kan ik mijn huidige abonnement verlengen naar een Kids Sim?

Ja, maar dat kan alleen als er minimaal 1 ‘normaal’ KPN Mobiel abonnement op het adres staat.

 

Prima.

Dan moet KPN dat maar eens wáár gaan maken. Er gaat nog veel mis bij de overgang naar Hussel. Dit en Fox Sports bij overgang van oud naar Hussel o.a.

Reputatie 1
Badge

Ja, had ik ook al iets van gelezen... Daar hebben ze nog een paar maanden tijd voor voordat ik die weer kan verlengen. Als dat nog nodig is tegen die tijd ;) 

 

Bedankt voor de reacties in ieder geval en hopelijk reageert iemand van KPN met een officieel statement. 

Hallo Maarten,

Het is mij ook nog niet gelukt helaas.

Klantenservice via chat, in de winkel of zelf online of via de app, het blijft onmogelijk.

Helaas wordt er niets officieel gecommuniceerd, laat staan geregeld.

Voelt allesbehalve klantvriendelijk.

Groet,

Pauline

Reputatie 1
Badge

Misschien dat @Erwin_ die hier eerder reageerde er nog eens naar kan kijken? 

@Paulinexxx en @Maarten G . Helaas nog geen update. We hebben een vrij complex systeem gebouwd voor de nieuwe orders. 

Het stukje dat over de kids sim gaat werkt niet goed. Het onderzoek loopt nog steeds. Ik had graag andere info gegeven maar voorlopig is het dus nog steeds niet mogelijk om een bestaand nummer over te zetten naar kids sim.