Beantwoord

Slecht bereik 4G Riel

  • 31 October 2019
  • 10 reacties
  • 191 keer bekeken

Sinds 3 weken hebben we merkbaar slecht bereik in en om het huis. 4G is gwn slecht 3g is mager. Telefoon gesprekken zijn moeilijk te voeren, veel wegvallen/haperen. Weet iemand een provider met wel goede netwerkdekking in Riel, ik stap liever over als dat ik moet verhuizen ;) . Ik heb zelf Iphone8, mijn vrouw een Iphone5 voor haar werk en een Iphone8 prive, mijn 2 zoons hebben beide een Iphone 8, 1 van beide een plus. Alle 5 de toestellen werken slecht in en om het huis, rij ik het dorp uit zijn de problemen ook over. Vaste lijn telefonie en internet zijn we zeer tevreden over. Word langzaam aan erg vervelend, vrouw en kinders komen bij mij voor een oplossing maar ik weet het gewoon niet. HELP!!!!

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 5 November 2019, 20:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Na wat tips van derden zie ik op de dekkingskaart dat wij net aan de grens van een punt wonen waar geen dekking is voor telefonie of voor 4G, waarom heb ik daar in het verleden dan weinig tot geen last van gehad? Weet iemand of dit kan wijzigen in de loop der tijd of door t weer of whatever?

Woon nu iets maar dan een jaar op dit adres, maar zoveel last als de afgelopen tijd heb ik nog niet gehad.Blij dat het klaarblijkelijk nier aan de telefoons ligt, maar baal nu wel van 4 contracten zonder netwerkdekking op het thuisadres..:sob:

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nootje29, welkom hier. 

Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt dat de dekking slechter is geworden. Je had al gekeken naar de dekking. Je schijnt op het randje te wonen. Ik wil nog graag eens meekijken. Zou je jouw mobiele nummer en postcode + huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel? Dan ga ik de dekking ook nog eens na.

Alleen de problemen hebben niet altijd gespeeld toch? Sinds wanneer? Het kan namelijk best zijn dat een mast net iets gedraaid is of dergelijke waardoor de dekking minder is geworden. Maar dat zouden we moeten uitzoeken. 

Forumprofiel is bij gewerkt, ik dacht al 3 weken hinder te ondervinden mijn vrouw denkt 2 weken, zij belt het meest en ondervind dus ook de meeste hinder, vooral omdat ze veel zakelijk moet bellen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even gekeken naar de dekking. Buiten is deze goed, binnenshuis is deze slecht. Dat verklaart dus dat je een slechtere verbinding ervaart. Het gaat vooral om bellen toch? Lukt het om te gaan bellen via de WiFi? Want dat is denk ik goed om te testen. Ik ben benieuwd. 

Dank u voor de tip, instellingen zijn aangepast. Hopelijk bied wifi bellen een oplossing. Enkel nog aan het puzzelen waarom de problemen pas recent zijn ontstaan. Dank in ieder geval voor de tijd en aandacht. We zoeken nog even verder ;)

Reputatie 7
Badge +20

Die kan ik ook zo niet verklaren. De dekkingskaart geeft echter wel aan dat de dekking binnenshuis gewoon wat minder is. Ik ben in ieder geval wel heel benieuwd naar je ervaring met bellen over WiFi. 

Reputatie 7
Badge +20

Gaat het bellen over WiFi een beetje? 

Dank voor de tip, het bellen over wifi is qua verbinding een succes, qua privacy ben ik er nog niet helemaal over uit. 

Reputatie 7
Badge +20

Top dat het werkt. We zetten het natuurlijk niet zo maar op de markt. Beveiliging is erg belangrijk, dat geldt ook voor bellen over WiFi.Â