Beantwoord

Slecht bereik gsm postcode 5872

• 23 mei 2018
  • 30 reacties
  • 448 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Er staan voor zo ver bekend alleen Vodafone masten op de brouwerij. de eerste KPN mast is bij Klein Vink, Swolgen, Lomm, Melderslo & Lovendaal. Simpelgezegd, alle plaatsen er omheen
Gisteravond stond ik bij de Hertog Jan Brouwerij in Arcen waar (naar verluidt) een aantal zendmasten op het dak is geplaatst. Ik keek op mijn gsm en zag dat ik volle-bak bereik had, vier streepjes! Honderd meter verderop (richting de Maas) was daar nog de helft van over. Aan de overzijde van de Maas, in Broekhuizen, gaf de gsm nog één streepje aan. Zó dichtbij en toch nauwelijks bereik. En nee, ik ben nog steeds niet teruggebeld.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Wim. Allereerst vind ik het bijzonder jammer om te horen dat je slecht bereik hebt. Ik kan me voorstellen dat je daar van baalt. Ik vind het ook bijzonder dat je niet bent teruggebeld, terwijl dit wel met je is afgesproken. Dat is uiteraard niet goed en kijk uiteraard graag even met je.

Wellicht kan ik vooraf welk enkele zaken verduidelijken. Ons mobiele netwerk geeft bereik op verreweg de meeste locaties in Nederland. Er zijn daarbij wel verschillen tussen het bereik via 2G, 3G en 4G. Ook belangrijk is om te weten dat het hierbij gaat om het bereik buitenshuis. Optimaal bereik binnenshuis is eigenlijk niet te garanderen. Het mobiele signaal verplaatst zich van een zendmast door de lucht naar je toestel en moet daarbij door diverse obstakels heen: muren, isolatie en soortgelijke materialen hebben een effect op de kracht van het signaal. Je kunt zelf al wel kijken of het vastzetten van je telefoon op 2G, 3G of 4G een beter resultaat biedt.

In algemene zin sluit ik verder aan bij de uitleg die Robin je al geeft. Een provider als T-Mobile gebruikt zijn eigen zendmasten, die soms net anders gericht staan dan de onze. Daardoor kunnen er verschillen ontstaan. Een opmerking over korting bij heel slecht bereik is een uiterste oplossing, waar ik zelf nu geen uitspraken over zou durven doen.

Het lijkt me eerst zaak om de situatie helder te krijgen. De collega zou er voor zorgen dat je zou worden teruggebeld. Is dat inmiddels wel gebeurd? Als dat niet zo is ga ik er uiteraard graag voor je achteraan.
Dit zijn niet mijn woorden maar die van de KPN medewerker aan de telefoon...
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie allemaal dingen die niet waar zijn.

T-Mobile heeft eigen zendmasten en betalen dus niet meer of minder dan bijvoorbeeld KPN. Beide partijen hebben eigen antennes, meestal op andere masten.
YouFone kan het niet veel beter doen want die gebruikt het KPN Mobiel netwerk. Het bereik is dus identiek behalve dat YouFone niet altijd 4G biedt en KPN wel.

Als er er n.a.v. de postcode even vanuit ga dat dit Broekhuizen is dan zal het bereik via het netwerk van KPN inderdaad minder zijn dan dat van T-Mobile/Vodafone. Dat komt simpelweg omdat KPN hier voor een andere opstelling kiest waarbij het gebied links van Stokt weer beter bereik heeft via KPN dan bijvoorbeeld Vodafone.

Ik neem aan dat de melding over het bereik nog loopt?

Robin

Reageer