Beantwoord

Slecht bereik gsm postcode 5872

  • 23 mei 2018
  • 30 reacties
  • 445 keer bekeken

M.i.v. 4 mei ben ik overgestapt van BEN naar KPN, ihkv KPN compleet. Vanaf de eerste dag heb ik thuis een dramatisch slecht bereik (één streepje) , krijg ik sms’jes dat ik in Duitsland ben of krijg ik de melding dat er totaal géén bereik is. Ik heb hierover contact opgenomen met KPN en ik zou dinsdag of woensdag teruggebeld worden. Dat is niet gebeurd (of was ik niet bereikbaar, haha). De KPN medewerker, die me deze toezegging had gedaan, zei me dat het netwerk van KPN helemáál niet 99% dekkend was. Er zouden nog veel (heel) zwakke plekken zijn. KPN gaat zoeken naar een oplossing en is die er niet dan krijg ik korting... joepie, dan betaal ik iets minder voor geen bereik. Dezelfde medewerker zei dat T-Mobile een veel betere dekking heeft omdat zij prioriteit geven aan hun klanten bij het gebruik van zendmasten, m.a.w. zij betalen meer voor het gebruik van die zendmasten. Zelfs Youfone doet het wat dat betreft beter. KPN moet zich diep schamen voor deze wanprestatie.
icon

Beste antwoord door Vikash 3 september 2018, 16:07

Goedemiddag @Wim1957. Wat vervelend dat je een slechte Wi-Fi verbinding hebt. Ik zie dat je zelf al de servicetool hebt doorlopen en dat er een Wi-Fi versterker naar jou wordt verstuurd om dit probleem te verhelpen. Laat je ons weten of deze versterken het probleem verhelpt? 😉
Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Wat goed om te lezen dat het probleem inmiddels is verholpen met de Wi-Fi versterkers. Jammer dat je bent overgestapt naar BEN maar ik begrijp de keuze. Mocht je in de toekomst onze hulp nog nodig hebben dan horen we dat graag van je!
Hallo Bart en Vikash,
Ik heb de wifi versterker geïnstalleerd en ik ben zeer tevreden. Volle bak wifi op de zwakste plaatsen in het huis. Bedankt.
Voor wat beteft het mobiele probleem: ik stap per 1-10 over naar BEN. Daar was ik al jarenlang een zeer tevreden klant maar ik koos voor de voordeeltjes van KPN compleet. Die ben ik straks weer kwijt maar ja..tis niet anders. Groet. Wim
Reputatie 7
Badge +16
We hebben helaas niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Reputatie 7
Badge +16
Goedemorgen @Wim1957. Heb je de Experia Wifi inmiddels al aangesloten? Ik ben erg benieuwd of het wifi probleem hiermee verholpen is 😉
Ik laat dit jullie uiteraard via dit forum weten. Misschien zijn buiten Vikash, Bart en ik nog meer mensen heel nieuwsgierig naar de toegevoegde waarde van de wifi-versterker.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Wim. Net als Vikash ben ik erg benieuwd of de versterker het probleem heeft opgelost.Laat je het weten?
Reputatie 7
Badge +16
Goedemiddag @Wim1957. Wat vervelend dat je een slechte Wi-Fi verbinding hebt. Ik zie dat je zelf al de servicetool hebt doorlopen en dat er een Wi-Fi versterker naar jou wordt verstuurd om dit probleem te verhelpen. Laat je ons weten of deze versterken het probleem verhelpt? 😉
En toen was het stil...
Voor het geval je dit bericht gemist hebt: Geen monteur want Ik ga niet betalen voor iets waarvoor KPN in gebreke is gebleven, dat is de wereld op zijn kop. En jouw verwijzing naar die online verbetertool bewijst eens te meer dat ik niét serieus word genomen...dacht je dat ik dat niet al vaak geprobeerd heb? Voor mij is het nu duidelijk. Ik hoop wel dat KPN die 25 euro entreegeld terug betaalt, want geld vragen voor toegang te krijgen tot een waardeloos netwerk (in mijn geval) kan écht niet.
Reputatie 7
Badge +18
Dat hoef je ook zeker niet te doen, Wim. Zou je die verbetertool nog wel eens willen proberen? Ik ben benieuwd of dat nog resultaat oplevert.
Geen monteur want Ik ga niet betalen voor iets waarvoor KPN in gebreke is gebleven, dat is de wereld op zijn kop. En jouw verwijzing naar die online verbetertool bewijst eens te meer dat ik niét serieus word genomen...dacht je dat ik dat niet al vaak geprobeerd heb? Voor mij is het nu duidelijk. Ik hoop wel dat KPN die 25 euro entreegeld terug betaalt, want geld vragen voor toegang te krijgen tot een waardeloos netwerk (in mijn geval) kan écht niet.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Wim. Ik zie inderdaad dat je gesproken hebt met een collega van de Klachtenafdeling. Dit voorstel is uiteraard niet zomaar gedaan. Qua mobiel bereik zit je helaas in een gebied waar het niet optimaal is. Onze Technische Dienst heeft hierbij vastgesteld dat er op dit moment geen verbetering mogelijk is en dat dit op korte termijn ook niet gaat gebeuren. Om die reden heb ik de klacht voor je ingediend en mijn collega had dus slechts de twee opties die je zijn aangeboden. Als je ons qua mobiel abonnement verlaat is het gevolg dat de Compleet-voordelen vervallen, omdat je dan geen mobiel abonnement meer hebt. Dat is een vervelend, maar onvermijdelijk gevolg.

Het laatste gevoel dat ik je wil geven is dat we niet serieus met je klacht en problemen omgaan, al snap ik dat je het gevoel hebt gekregen na dat gesprek in de winkel. Dat vind ik erg jammer om te horen. Hoe is het nu afgelopen? Is er al een monteur bij je langs geweest? Ik zou je nog graag willen verwijzen naar onze online verbetertool voor Wi-Fi. Daar haal je vaak goede resultaten mee en ik ben benieuwd wat hier voor jou uitkomt.
Hoi Bart. Onlangs heeft KPN contact met me opgenomen. De uitkomst was zeer teleurstellend. Er waren twee opties om het een en ander op te lossen. Optie 1: KPN beëindigt het KPN-compleet contract voor wat betreft de mobiele telefoon en sluit mijn nummer af. Dan kan ik daarna op zoek gaan naar een andere provider maar ik ben wél mijn vertrouwde 06-nummer kwijt. Optie 2: Ik ga op zoek naar een andere provider en neem mijn 06-nummer mee.
Wat ik ook kies, de leuke dingen van KPN-compleet (dubbele data, gratis extra zenders) ben ik kwijt.
Drie dagen eerder: ik meld mij bij de KPN-winkel om te informeren naar een wifiversterker, want ook het wifibereik is bij lange niet optimaal in en om het huis. De vriendelijke medewerkster vertelt me dat ze mij met plezier zo’n ding wil verkopen voor 50 euro maar wijst mij op de mogelijkheid gratis een monteur te laten komen. Als die dan vaststelt dat de WiFi beter kan zorgt KPN voor een WiFi-versterker en kost het mij niets. Ik moest dan wel bellen en een afspraak maken,. Zo gezegd zo gedaan. Helaas bleek het niet te kloppen wat de vriendelijke medewerkster me had verteld. Een monteur kost óók 50 euro, die komt niet voor niets. Tja, daar stond ik dus weer met lege handen. Ik overweeg nu serieus over te stappen naar Ziggo I.c.m. Vodafone. Met WiFi-garantie in het hele huis en zelfs in mijn klein tuintje. En met extra sportzenders. En met bereik op mijn gsm. En waar mensen werken die mij serieus nemen als ik een probleem heb dat opgelost moet worden. Want daarin schiet KPN schromelijk tekort.
Reputatie 7
Badge +18
Prima. Ik heb dat zojuist voor je gedaan. Ik hoop van harte dat het gesprek naar tevredenheid zal verlopen.
Dan zet de klacht maar door, want telkens naar buiten lopen is op den duur niet de oplossing en steeds vaker horen dat men wel via Whatsapp terug zal bellen is te gek voor woorden. Alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +18
Dag Wim. Het is uiteraard jammer dat het bereik niet voldoende is en dat voorlopig niet beter lijkt te worden. Ik durf je vooraf niet te zeggen wat een klacht kan opleveren: je zult worden teruggebeld door een collega die de situatie met je doorneemt.
Ik heb lang gewacht met een antwoord, maar het is er niet beter op geworden. Voor elk telefoontje moet ik buiten gaan staan, daar kan het nog nét. Maar het is en blijft prut. Wat kan een officiële klacht opleveren?
Reputatie 7
Badge +18
Ik ga er vanuit dat mijn collega je alle informatie heeft gegeven die op dit moment bekend is. Als de situatie zo is als deze nu is, dan zal dat zo zijn. Ik denk niet dat wij er als provider mee gebaat zijn om jou –of wie dan ook- langer in onzekerheid te houden dan strikt noodzakelijk is. Wat ik voor je kan doen is je verhaal doorzetten naar onze klachtenafdeling, zodat er naar een andere oplossing gezocht kan worden. Wil je dat ik dat doe?
Nee, verder niets besproken. Het was een technisch verhaal, door een vriendelijke man van de technische dienst. Ik denk dat bij KPN niemand hier raad mee weet en dat het daarom muisstil blijft. Wellicht dat het initiatief voor een mogelijk volgende stap bij mij wordt neergelegd. Inmiddels is de eerste factuur (twee maanden abo plus €25 entreegeld) afgeschreven. Dát initiatief blijft bij KPN...
Reputatie 7
Badge +18
Dag Wim. Dat is teleurstellend nieuws en ik begrijp dat je daar niet heel blij mee bent. Is er verder nog iets met je besproken?
Inmiddels bericht gehad van de technische dienst. Er is niets aan te doen. Het bereik is en blijft superslecht. Eind van dit jaar zal de bestaande (relevante) zendmast worden versterkt maar daar zal ik helemaal geen profijt van hebben. Er komt ooit een nieuwe (extra) zendmast maar wanneer wist men niet. Met excuses van KPN.
Reputatie 7
Badge +18
Daar heb je helemaal gelijk in, Wim. Ik typte wat slordig.
Hoi Bart, je schrijft ‘dat is inderdaad optimaal’ maar je bedoelt natuurlijk ‘dat is inderdaad NIET optimaal’. Prima dat de technische dienst er werk van zal maken.
Reputatie 7
Badge +18
Voor de meelezers. We hebben gekeken naar het bereik op Wim zijn thuisadres. Dat is inderdaad optimaal en onze Technische Dienst zal hier verder naar kijken.
Reputatie 7
Badge +18
Duidelijk, Wim. Ik ga kijken waarom je nog geen reactie hebt ontvangen. Ik heb je ook een privébericht gestuurd. Wil je daar op reageren?

Reageer