Beantwoord

Slecht bereik in Duitsland

  • 15 February 2019
  • 3 reacties
  • 569 keer bekeken

Mijn man zit voor zijn werk veel in Duitsland. Nu is vanaf januari het internetbereik heel slecht. Als hij al internet heeft, dan is het een E, hooguit een H. Van alles geprobeerd met de instellingen, maar niks werkt. Ook al contact opgenomen met de klantenservice. zij geven aan dat het heel vervelend is, maar dat er niks aan te doen is. Maar dat kan toch niet?

Wij zien enkel de mogelijkheid nog om over te stappen naar Vodafone. Deze werkt wel goed in het gebied waar hij werkt. Maar nu overstappen zou vervelend zijn, want het contract loopt nog meer dan een jaar.

Is er dan niks aan te doen?

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 16 February 2019, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Beste @MVDM35, welkom! Het komt er eigenlijk op neer dat wij niet verantwoordelijk zijn voor het netwerk in Duitsland. Als dat op de locatie waar je man verblijft, niet in orde is, zul je daarvoor bij de betreffende provider moeten zijn. Klanten van Vodafone maken daar vaak verbinding met Vodafone zelf en KPN klanten maken verbinding met andere providers.

Heeft hij al eens geprobeerd om handmatig een ander netwerk te selecteren? Wellicht werkt dat wel! Anders ben ik inderdaad bang dat ik weinig voor je kan betekenen 😞
Ik begrijp dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor het Duitse Netwerk. Maar wel wie jullie partner in Duitsland is. En dus het voorkeursnetwerk wat gebruikt wordt, als we de grens over gaan. Het is wel typerend dat het tot januari geen probleem was, internet niet overal goed, maar in de steden wel. Vanaf januari is het een drama geworden. Dat lijkt mij geen toeval.

Handmatig een ander netwerk selecteren, of om de telefoon opnieuw opstarten werkt even. Maar even daarna, als hij weer kijkt, is het weer hetzelfde verhaal.

Ondanks dat jullie geen oplossing kunnen bieden, hoop ik wel dat alle klachten verzameld worden, en als de samenwerking met de Duitse partner geëvalueerd wordt, dit ook zeker mee genomen wordt.
Reputatie 7
Badge +30
Jazeker geven we dit door! Heel goed dat je het gemeld hebt 🙂