Beantwoord

Slecht bereik in huis en andere gebouwen met Samsung S21

  • 7 September 2021
  • 17 reacties
  • 2592 keer bekeken

Ik heb een Samsung Galaxy S21. In huis en gebouwen heb ik heel slecht bereik. Met bellen en internet. Voorheen had ik nooit last met KPN maar nu is het echt heel slecht. Ik moet thuis via wifi bellen anders horen mensen mij niet. Wat kan ik daaraan doen en horen jullie dit meer.

icon

Beste antwoord door PeterG 4 January 2022, 00:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Esther058, welkom op ons forum!
Bereik binnenshuis blijft altijd een beetje puzzelen. Mobiel signaal heeft vaak moeite met dikke muren en hoe beter we isoleren hoe minder mobiel internet we binnen hebben.
Ik zie dit meer voorbij komen maar niet specifiek met dit toestel. Wifibellen is hier inderdaad eigenlijk wel de beste optie voor en 5G zal straks ook nog wel een eind moeten helpen. Als er geen wifi is zul je altijd de beste ontvangst hebben bij ramen en deuropeningen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Dank je wel voor het antwoord. Vergeten te reageren. Ik ben nog niet helemaal tevreden. Zelfs met mijn werktelefoon (T-Mobile) kan ik binnen bellen en internetten zonder Wi-Fi.

Het zijn ruimtes waar ik voorheen geen last had met bellen en internetten. Bellen gaat heel erg moeizaam. Mensen horen mij slecht en soms verbreekt de verbinding gewoon.

Als er geen oplossingen zijn zal ik het ermee moeten doen maar wordt er niet blij van!

 

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben toch nog even voor je op zoek gegaan @Esther058, dit specifieke toestel lijkt hier wel vaker wat last van te hebben. Zo vond ik op het Samsung forum dit topic: S21 verliest verbinding met netwerk.

Je kunt hierover ook contact opnemen met de Samsung klantenservice .

Dank je wel voor je antwoord. Ik ga de klantenservice bellen.

 

Mijn man heeft hetzelfde probleem met de samsung galaxy S21 en moet regelmatig naar buiten om een gesprek te kunnen voeren.
Ik ben dan ook benieuwd of het gelukt is contact op te nemen met de klantenservice van Samsung en of dit het probleem heeft verholpen.

Hoi,

Ik ben een Samsung S21 Ultra en ook ik heb problemen met de slechte verbinding tijdens bellen. Omdat verder niemand in huis hier last van heeft, denk ik dat het aan het toestel ligt. 

Klopt. Om een of andere reden werkt ie slecht met 4G, maar wel goed met 5G.

Ik lees ook klachten/opmerkingen op fora van andere providers. Google ook maar eens op bijvoorbeeld '’bereik samsung s21'’.

Je kan je het best tot Samsung wenden lijkt mij.

N.B. doet ie het wel goed als je thuis via wifi belt? (Bellen via Wifi ingeschakeld)

Hoi Peter, 

Ja dit heb ik al geprobeerd en helaas is de verbinding nog steeds krakerig. 

Het probleem is dat anderen mij slecht verstaan tijdens het bellen. Ikzelf hoor iedereen perfect.

  1. Toestel herstarten
  2. Laatste update geïnstalleerd
  3. Wifi in huis uitgezet
  4. Bellen via 4-G, aan / uit

Ik zal nog eens verder kijken op internet of er meer over te vinden is. Geloof het gewoon niet dat het aan de telefoon ligt, omdat het zo'n duur toestel is. Maar ik heb echt al veel geprobeerd.

Hoi allemaal,

Het probleem is inmiddels gevonden. Het ligt bij mij dus aan de microfoon. Het toestal wordt derhalve door Samsung nagekeken en gerepareerd.

Toets *#0283#

 

Optie RCV_1stMic (deze is stuk bij mij)

Optie SPK_2ndMic (luidspreker)

Ah! Dat is voor jouw goed nieuws @H.Phan .

Ook Mijn S21 heeft geen ontvangst binnen in huis, diverse keren met kpn gebeld en krijg hier verschillende antwoorden, de laatste keer moest ik m'n 5 g uitzetten, dit helpt ook niet en waarom betaal ik mijn geld voor een 5 g toestel als ik  5 g moet uitzetten ?  ik ben zeer teleurgesteld in dit toestel en zal dan dit toestel niemand aanraden. en veder wil ik verzoeken om dit natuurlijk voor een ieder op te lossen 

@King Richard 

Voor in huis kun je (het beste) “Bellen via Wifi” aanzetten. Daarvoor moet ook VoLTE aan staan.

Badge

Ik heb mijn S21 nu een week maar heb precies hetzelfde probleem, 5g gaat super, 4g is een ramp. Ik begrijp niet waarom KPN het toestel nog aanbiedt terwijl het niet met hun diensten werkt. Ik val volgens mij nog binnen de garantie dus denk dat ik mijn toestel retour stuur, baal wel want nu begint mijn zoektocht naar een telefoon en provider opnieuw. Ik was erg tevreden over KPN en Samsung maar dit is belachelijk! 

Ik was erg tevreden over KPN en Samsung maar dit is belachelijk!

Je kunt uit alle andere Samsung modellen kiezen, @Judith1983 :wink: . KPN verkoopt ook de A42. Volgens mij uiterlijk net zo groot als de S21. En zeker ook uitmuntende camera's!

Ik persoonlijk begrijp ook niet waarom KPN de verkoop van de S21 niet heeft stilgelegd. Aan de andere kant. Als iemand die graag wil hebben gaan ze 'm elders nemen i.c.m. kpn abonnement en lopen ze alsnog mogelijk (niet altijd) tegen dit probleem aan.

Mogelijk heeft het te maken met dat de Samsung S21 na de update niet meer wil werken met de combinatie van een laagfrequente 4G band (800 MHz, band 3) met een hoogfrequente 5G band (2 GHz). Dan gaat de S21 kiezen voor een hoogfrequente 4G band (1800 MHz of 2600 MHz) waarvan het bereik in heel veel gevallen minder is. Omdat de 4G signalen in de hoogfrequente banden veel zwakker zijn gaat dit ten koste van de netwerksnelheid en van het batterijverbruik. De S21 zal met een groter vermogen gaan zenden, waardoor de telefoon heet wordt en de batterij gebruiksduur snel afneemt. Samsung zal dit probleem snel moeten oplossen, anders kunnen wij terecht aandringen op een recall en vervang actie voor dit product. Of KPN zal aanpassingen aan het 4G netwerk moeten uitvoeren om de S21 weer normaal te laten werken !!!!

Uit ander topic:

Denise kpn moderator schrijft:

(...) de oorzaak van het probleem is achterhaald! Samsung heeft een oplossing gevonden en zal deze meenemen in de volgende update. Deze update heb je al ontvangen of krijg je de komende dagen nog. Mocht je na 5 januari nog geen bericht over een update hebben ontvangen, dan kan je proberen de update handmatig op te halen via: Instellingen > Software-update > Downloaden en installeren. (...)