Beantwoord

slecht bereik kpn mobiel utrecht

Vandaag is mijn overstap geactiveerd van mijn oude mobiele abonnement bij tele2 naar het nieuwe abonnement bij kpn.

echter valt de dekking van kpn mij eerlijk gezegd zwaar tegen.

ik heb maar 1 blokje ontvangst op mijn telefoon, terwijl ik met tele2 nooit problemen had.
(zie bijlage van screenshot van mijn telefoon)

Ik bevind me in hartje utrecht centrum dus daar moet het bereik toch wel goed zijn.

Graag hoor ik hier respons op

Met vriendelijke groet,

Jan van Os
icon

Beste antwoord door Vikash 25 september 2018, 12:15

Zoals je in dit topic kunt lezen zijn we er mee bezig, maar is er nog geen concrete deadline. Het enige wat je kunt doen is dit topic volgen, we zullen zo nu en dan eens peilen hoe het er voor staat. Zodra we meer weten, dan delen we dit uiteraard met jullie. Ik zou willen dat het anders was, maar voor nu moeten we een beroep doen op ons geduld. 😥

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jan, welkom op het Forum! Wat vervelend dat het mobiele bereik niet goed is! Heb je dit probleem enkel op jouw adres of op meerdere locaties? En is er ook verschil tussen het 3G-en 4G bereik? En zou je de simkaart in een ander toestel kunnen testen? Ik ben benieuwd of dit ook nog uitmaakt. Hoor graag van je! 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Beste @JanKPN2017, ik neem het even over van mijn collega Natasja. Wil je haar vragen beantwoorden? Dan kunnen we vanuit daar verder kijken.
Ik ervaar ook op Utrecht centraal elke dag niet tot nauwelijks bereik. Daarnaast is het internet op het traject Utrecht naar adam Amstel ook echt om te huilen

Kunnen jullie hier wat aan doen
Reputatie 7
Badge +27
Welkom B Schipper! We zijn op de hoogte van een verminderd bereik op Utrecht Centraal. Er wordt gewerkt aan een oplossing door onder andere de volgende acties:
- 4G-uitbreiding/nieuwe masten op de perrons van Utrecht-CS
- 4G nieuwe mast stationshallen
- 4G nieuwe mast Beatrixtheater

We hopen eind 2017 de eerste verbeteringen te kunnen realiseren. Tot dat moment wordt het verkeer zo goed als kan gerouteerd via de bestaande mogelijkheden. Door de enorme vraag aan data op deze locatie zorgt dat op piekmomenten tot verminderd bereik.

Problemen op het traject naar Amsterdam Amstel zijn me niet direct bekend. Bij alle dorpen/steden waar het traject langsloopt staan meerdere masten, langs het spoor zelf staan extra masten opgesteld voor beter bereik. Mogelijk is er tussen Maarssen en Breukelen wel een punt waarop het bereik iets minder is. Ik geef je signaal in ieder geval door. Als je een exactere locatie kunt doorgeven helpt dat!
Joran schreef:

Er wordt gewerkt aan een oplossing door onder andere de volgende acties:

We hopen eind 2017 de eerste verbeteringen te kunnen realiseren.

Beste KPN, weten jullie wat de status is van deze werkzaamheden? Bij mij is internet niet beschikbaar op momenten dat ik op Utrecht C overstap. ik zie dan dat de telefoon een steeds naar een trager netwerk schakeld, maar uiteindelijk is er helemaal geen dataverkeer meer. Vaak duurt het ong 6 minuten voordat het signaal weer terug is.

Bij voorbaat dank!
Reputatie 7
Badge +19
Hi BenMobiel, bedankt voor je vraag!
Ik heb even navraag gedaan bij onze technische dienst, er wordt altijd gewerkt aan het verbeteren van ons netwerk en de eerste verbeteringen zijn ook al doorgevoerd. Echter is Utrecht Centraal Station een kwestie waar het lastig te merken is, omdat er zo gigantisch veel mensen gebruik maken van het netwerk op één 'kleine' plek. Ik kan je wel zeggen dat er in 2018 nog een duidelijke verbetering aan zit te komen, maar dit duurt nog even vanwege de vergunningen, samenwerking met andere providers en de verbouwingen rondom Utrecht Centraal zelf die nog gaande zijn. Wanneer wij meer weten, zullen we dit melden! Voor nu nog even geduld 🙂
In middels zitten we al medio 2018. En het bereik op Utrecht Centraal is voor zover ik heb kunnen constateren helaas niet of nauwelijks verbeterd!

Aan de noord kant van met name spoor 21 is de ontvangst echt helemaal ruk. Ik kan er vaak zelfs niet sms'en. - I know, zooo anno 2001 - maar als er geen WiFi of fatsoenlijk 4/3G bereik is. moet toch wat, om het thuisfront op de hoogte moet stellen van weer eens een vertraging. 😉
inmiddels is het medoi 2018 en is er nog steeds geen verbeterng . Hartstikke lastig omdat bij trein wijzigingen je als KPN klant de NS app niet kan gebruiken! Wanneer gaat het wel lukken?
Reputatie 7
Badge +13
Goedemorgen janssen-blomen,

We zijn er nog steeds mee bezig om dit probleem te verhelpen. Zoals mij collega Susan_ al aangeeft zal er in 2018 nog een duidelijke verbetering aan komen, helaas is er nog geen exacte datum bekend op dit moment. Zodra er meer informatie is zullen wij dat communiceren. Nog even geduld.
Reputatie 1
Goedendag,

We zijn al weer wat verder en ik volg dit topic sinds het begin af en toe, ik reis nu ruim een jaar iederedag Utrecht -> Leiden. Heb tot nu toe (in en buiten de spits) geen verschil gemerkt.

Dit is en blijft erg vervelend, zowel op de perrons, de stationshal en in de directe omgeving van het station (bus haltes) is er geen tot nauwelijks signaal met veel packetloss (>80%).

Kunnen er concreter oplossingen en 'deadlines' gegeven worden?
Reputatie 7
Badge +13
Goedemiddag @xvilo. Ik begrijp dat je graag wil weten wanneer dit wordt verholpen. Ik heb dit intern nagevraagd en er werd verteld dat er nog geen concrete deadline gegeven kan worden. Voor dit soort drukke locaties is het lastig om een concrete einddatum te noemen omdat dit afhangt van verschillende factoren. We houden dit in ieder geval in de gaten en hopen dat er op korte termijn een goede oplossing komt.
Ik heb net ook de vraag gesteld over de situatie rond Utrecht Centraal richting Gouda en van mijn dochter hoorde ik dat het richting Amstel Station ook heel slecht is. Als ik naar de voorgaande reacties kijk speelt dit al heel lang! Ik was het nu ook zat en heb nu ook maar eens geklaagd.. Het is treurig dat er niets veranderd terwijl we toch de hoofdprijs betalen voor een abbo en dit op routes is die door heel veel mensen dagelijks een werkroute is en niet even een andere oplossing kunnen zoeken tijdens het reizen.
Werken in de trein is tegenwoordig heel gewoon(ook de werkgever verwacht dit) en als je daarop je abbo hebt afgestemd en maandelijks voor betaald kan je dit gebrek aan diensten die je afneemt classificeren als wanprestatie!
Hoe gaan jullie dit compenseren?
Groet, Afra Ven
Reputatie 7
Badge +13
Goedemiddag @Afra01. Ik zie dat je in een ander topic al een antwoord hebt gekregen op jouw vraag. Helaas kunnen we geen duidelijk en goed antwoord geven op deze vraag. 😞
Joran schreef:

Welkom B Schipper! We zijn op de hoogte van een verminderd bereik op Utrecht Centraal. Er wordt gewerkt aan een oplossing door onder andere de volgende acties:

We hopen eind 2017 de eerste verbeteringen te kunnen realiseren. Tot dat moment wordt het verkeer zo goed als kan gerouteerd via de bestaande mogelijkheden. Door de enorme vraag aan data op deze locatie zorgt dat op piekmomenten tot verminderd bereik.

Problemen op het traject naar Amsterdam Amstel zijn me niet direct bekend. Bij alle dorpen/steden waar het traject langsloopt staan meerdere masten, langs het spoor zelf staan extra masten opgesteld voor beter bereik. Mogelijk is er tussen Maarssen en Breukelen wel een punt waarop het bereik iets minder is. Ik geef je signaal in ieder geval door. Als je een exactere locatie kunt doorgeven helpt dat!

Hoihoi!

Hier een jaar na dato ongeveer, is het internet op het traject utrecht amsterdam centraal nog steeds slecht. Heb er vanaf 17:48 over gedaan om op dit forum te komen en dit bericht te kunnen plaatsen. Het slechte internet is helaas niet alleen tussen maarssen en breukelen. Ook vanaf breukelen, tot ik eigenlijk bij abcoude ben heb ik pas weer beetje normaal internet, wat heel vervelend is. Vreemdste eraan vind ik dat ik af en toe wel 3g heb met alle balkjes vol, maar dat het alsnog niet vooruit te branden is. Kan hier nog wat aan gedaan worden?
Reputatie 7
Badge +13
Zoals je in dit topic kunt lezen zijn we er mee bezig, maar is er nog geen concrete deadline. Het enige wat je kunt doen is dit topic volgen, we zullen zo nu en dan eens peilen hoe het er voor staat. Zodra we meer weten, dan delen we dit uiteraard met jullie. Ik zou willen dat het anders was, maar voor nu moeten we een beroep doen op ons geduld. 😥
Vikash schreef:

Top! Maar vroeg me af of de status van het stuk op het traject utrecht centraal - amsterdam amstel (kon dat namelijk alleen in het begin vinden met de vraag of er een spcificatie van locatie gegeven kon worden) want hier kan ik in dit topic ook nog niet vinden en dat is nu ook al tijdje gaande 😊
Vikash schreef:

Top! Maar vroeg me af of de status van het stuk op het traject utrecht centraal - amsterdam amstel (kon dat namelijk alleen in het begin vinden met de vraag of er een spcificatie van locatie gegeven kon worden) want hier kan ik in dit topic ook nog niet vinden en dat is nu ook al tijdje gaande 😊
Vikash schreef:

Top, en begrijp ik. Ik vroeg me alleen of de status van het stuk op het traject utrecht centraal - amsterdam amstel (kon dat namelijk alleen in het begin vinden met de vraag of er een spcificatie van locatie gegeven kon worden) want hier kan ik in dit topic ook nog niet vinden en dat is nu ook al tijdje gaande :blush
Ik werk in Hoog Catharijne en reis elke dag met de trein vanuit Utrecht cs. Zou toch graag een datum horen wat betreft t bereik .Met t oog op verlenging van mijn abonnement .Er moet toch wel iets bekend zijn inmiddels ??
Al een probleem sinds 2012.......

Is er inmiddels al wat nieuws hierover? Ik heb jarenlang last van slecht tot geen internet op het traject Hilversum-Utrecht.

Bij Utrecht CS heb ik helemaal geen service. Ik heb net een nieuwe iPhone aangeschaft en mag toch wel een goede service verwachten met zulke hoge maandlasten. Wellicht dat ik ga overstappen naar een andere provider als het zo blijft, want dit kan echt niet
Beste kPN,
Hoe staat het met de dekkingsoptimalisatie tussen Utrecht CS en Amsterdam Bijlmer? 90% van het traject vanaf Utrecht heb ik geen bereik.. ik kan hierdoor niet werken in de trein en daar baal ik echt ontzettend van. Wanneer wordt hier wat aan gedaan of kan ik daadwerkelijk verbetering verwachten? Dit is echt ontzettend beperkend voor mij.
Nicolaas
Reputatie 7
Badge +13
Goedemorgen! Ik begrijp dat je hier graag een antwoord op wilt hebben. Ik heb helaas zelf niet een antwoord hierop. Ik heb deze vraag intern doorgezet. Zodra ik een antwoord hierop heb, kom ik erop terug!
Hoi KPN,

ik zit dit topic te lezen van eind 2017 en ik kan zeggen dat er weinig tot niks verandert is. Tussen Utrecht CS en abcoude is het bereik zeer slecht. Meestal 1 streepje 3G tot soms helemaal geen internet verbinding. Dit lijkt me zeer onwenselijk aangezien er elke dag duizende mensen dit traject per trein bereizen. Ik zit zelfs te overwegen te switchen van provider, wat jammer is want ben voor de rest tevreden met KPN.
Reputatie 7
Badge +13
Goedemorgen @Art81. Welkom op het forum. We krijgen regelmatig vragen binnen over hoe het staat met de dekking op Utrecht Centraal. We zijn er druk mee bezig om de dekking te verbeteren. In dit artikel van NRC kan je meer lezen over de verbeteringen waar we mee bezig zijn.

Reageer