Beantwoord

slecht bereik kpn mobiel utrecht

• 3 oktober 2017
  • 32 reacties
  • 2209 keer bekeken

Toon eerste bericht

32 reacties

Bedankt voor het antwoord. Mijn reactie ging echter niet over Utrecht CS maar over het traject Utrecht abcoude
Bedankt voor het antwoord. Mijn reactie ging echter niet over Utrecht CS maar over het traject Utrecht abcoude

ik zou hier ook graag antwoord op hebben. Hierbij refereer ik naar mijn bericht van september 2018. Ik heb namelijk vanaf utrecht centraal tot aan amsterdam amstel weinig tot geen bereik. En waar ik nu een beetje boos om wordt, is dat dit probleem meerdere malen wordt aangekaard, maar eigenlijk geen oplossing geopperd wordt. Als je een reactie krijgt gaat het over de situatie op utrecht centraal, maar over een oplossing voor het traject amsterdam - utrecht centraal wordt niet gesproken terwijl in dit forum al vier gebruikers hier melding van hebben gemaakt, maar ik zou oprecht niet weten of er wat aan gedaan wordt. Kan iemand hier wat licht op kunnen schijnen? Worden er maatregelen getroffen voor dit traject? Hebben jullie hier een indicatie van wanneer deze problemen opgelost worden? Reis namelijk elke dag met dit traject en kan nou nooit eens lekker mn nos app lezen đŸ˜‰
Reputatie 7
Badge +16
Goedemorgen @BakkerAis. Ik begrijp dat je graag een goede internetverbinding wilt hebben in de trein. Ik zal proberen uit te leggen waarom je niet altijd een goede verbinding hebt. Je ontvangt het signaal van de dichtstbijzijnde zendmast in de buurt. De zendmasten staan gericht op de gebieden met de meeste inwoners en in de regel dus niet op het gebied waar de treinen doorheen rijden. Dat zal ook op jouw traject het geval zijn. Ook de afstand van jouw telefoon tot een zendmast is belangrijk. Hoe dichter je bij een zendmast bent, hoe beter je bereik zal zijn. Omdat je in een behoorlijk snel bewegend object zit, 'springt' je telefoon voortdurend van de ene zendmast naar de andere. Dit heeft invloed op het signaal. Daar komt nog bij dat je in een trein zit: een behoorlijk goed geĂ¯soleerd object. Het mobiele signaal moet dus ook nog door de trein zelf heen om jouw telefoon te bereiken. Een optimale verbinding garanderen over een groot traject in een trein kan ik echter niet op dit moment. Daarvoor spelen te veel factoren mee. Een directe oplossing heb ik niet, maar ik hoop dat ik je de situatie iets duidelijker heb kunnen maken. Uiteraard blijven we zoeken naar een oplossing.
Gaat er nog wat gebeuren met het slecht tot geen mobiel internet op Utrecht CS? Ik hoor er helemaal niks meer over en ik kom er dagelijks. Pak het eens op AUB!!!
@Vikash Jouw toelichting klopt natuurlijk maar het is wel opvallend dat er een groot verschil is tussen Vodafone en KPN. Ik heb tot februari 2019 gebruik gemaakt van 4G datanetwerken van Vodafone en in de trein volop gebruikt oa. rondom Utrecht CS. Werkte goed. Ook tussen Amsterdam en Utrecht. Het bereik van KPN is echt veel slechter. Dat heeft natuurlijk ook met allerlei factoren te maken maar verbeteringen zijn technisch niet mogelijk. Ik zie KPN als een kwaliteitsprovider maar op dit punt lopen jullie achter op de concurrentie.
Is er al duidelijkheid over mijn eerdere vraag?
Is er al duidelijkheid over mijn eerdere vraag?
Goede vraag. Ik heb hetzelfde probleem op Utrecht CS en op traject Amsterdam - Utrecht. Ben sinds februari over op KPN van Vodafone en het is onvoorstelbaar wat een verschil. Ik ga denk ik binnenkort een apart data abonnement nemen bij Vodafone of T-mobile omdat ik zo niet kan werken in de trein. NB: Het probleem is minder als de trein stilstaat. Ik vermoed dat overgang van de ene zendmast naar de andere een (deel van het) probleem is.

Reageer