Slecht/geen bereik thuis

• 4 november 2014
  • 5 reacties
  • 449 keer bekeken

L.S.,

Ik las enkele posts op het forum over slecht bereik binnen. Ik heb op 3G/4G netwerk (beide getest) van KPN met mijn nummer slecht bereik thuis met mijn iPhone 5. De buren hebben hier ook last van, schijnt te komen door veel staal in de constructie.

Welke oplossingen voor versterking van het singaal ondersteunt KPN? Ik zag zelf dit online:

http://www.zboost.com/zb545.html

Ondersteunen jullie dit product of een dergelijk product?

Ik hoor graag van u.

Groet,

Gijs

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste gijs-mobile-84,

Erg onhandig natuurlijk als je niet optimaal gebruik kunt maken van 3G/4G op je thuislocatie!

Vanuit KPN ondersteunen we op dit moment geen boosters o.i.d. Het apparaat lijkt mij verder prima, alleen is het wel belangrijk om te vermelden dat hiermee het 4G signaal niet wordt versterkt. 

Als je in de buurt van een KPN XL winkel bent, kan je altijd naar binnen lopen. Daar kunnen ze je wel e.e.a. vertellen hierover. 
Beste Marcia,

Bedankt voor je reactie. Zou je aub kunnen bevestigen welke frequenties KPN gebruikt voor de verschillende 2G/3G/4G verbindingen?

Alvast bedankt!

Groet,

Gijs
Reputatie 7
Badge +28
Hallo Gijs,

Zeker kan ik dat. Op dit moment maken we voor GSM gebruik van 900, UMTS 900 en 2100 en LTE 800 en in sommige delen van Nederland 1800 MHz. Ben je hiermee voldoende geholpen?
Zeker, bedankt! Is het in Amsterdam 800 of 1800?

Groet,

Gijs
Reputatie 7
Badge +28
Rond Schiphol zul je van LTE 1800 gebruik kunnen maken, maar in bijna heel Nederland (en dus ook in Amsterdam) hebben we LTE 800 uitgerold. Je zult hier in 97% van de gevallen gebruik van kunnen maken. 

Reageer