Beantwoord

SLECHT telefonisch bereikbaar

  • 28 January 2019
  • 8 reacties
  • 205 keer bekeken

Steeds vaker heb ik geen telefonisch bereik met mijn mobiel! Nu is het ook steeds vaker dat ik thuis gewoon helemaal onbereikbaar ben. KPN hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 30 January 2019, 10:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi Pieke. Welkom op het forum.
Ik durf niet te zeggen waarom dat is. Het kan met het bereik te maken hebben maar dat is lastig te zeggen zonder meer gegevens.
Wat geeft je telefoon aan als je binnen zit? Is er wél internet op je mobiel op dat moment? Wat horen mensen die jou proberen te bereiken?

Mocht je een ander toestel kunnen lenen of tijdelijk gebruiken is het raadzaam om je SIM kaartje daar ook eens in te proberen. Dit is om uit te sluiten dat het iets met je telefoon te maken heeft.
Heeft niks met de telefoon te maken. WiFi is ook gewoon goed. Telefoon geeft vaak in en om t huis 1 streepje aan, als ik dan gebeld wordt en hij doet t, dan hoort degene aan de andere kant van de lijn mij niet of heel slecht. Vaak staat er ook geen bereik, maar dat is pas iets van de laatste week. Postcode is 5715CL en Huisnr 33. Daarmee kun jij misschien kijken waar hieraan ligt! Willen graag spoedig weer bereikbaar zijn en dit waren we voorheen wel. We wonen in n nieuwbouw wijk met steeds meer huizen rondom ons, kan t daar aan liggen? Of kunnen we beter overstappen op andere mobielnetwerk.
Ohja telefoon van mijn partner met KPN abonnement heeft hetzelfde probleem, vandaar dat ik weet dat t nietaan de telefoon ligt!
We hebben ook geen of weinig bereik bij de buren. Zij hebben een ander netwerk (Hollandse nieuwe) en wel gewoon bereik, ook bij ons binnen.
Duidelijk! We kunnen een aantal dingen doen:
Ik kan samen met jou een netwerkmelding maken. Dat komt er op neer dat ik jou (privé) een lange lijst met vragen stuur en de antwoorden speel ik vervolgens door naar ons netwerkbeheerder. Zij gaan dan kijken waar het slechte bereik vandaan komt. De praktijk is vaak dat er geen oplossing is. Maar dat weten we pas als we het geprobeerd hebben. Zoals je zelf aangeeft wordt de wijk telkens uitgebreid. Het kan zijn dat nieuwe woningen (of een bouwkraan) het signaal blokkeren. Helaas kan KPN het signaal binnenshuis nooit garanderen. Als hier uit blijkt dat er aan onze kant iets kapot is gaan we dat uiteraard verhelpen.
Je kunt ook 08000407 bellen (gratis) en aangeven dat je dit probleem hebt. Zij zullen dan dezelfde analyse doen en je eventueel direct doorverbinden naar netwerkbeheer. Dat scheelt je een flinke tijd wachten want via mijn weg zit er een paar weken tussen voor je teruggebeld wordt.

Laat maar weten welke optie je voorkeur geniet!
Stuur mij maar de mail, want op dit moment weer ‘geen service’ qua bellen en ben thuis aan t werk. Kan ik nog altijd ook nog proberen te bellen als ik elders ben en wel bereik heb. Heb je mijn mailadres? Kan je dat achterhalen of jou privé senden?
alvast bedankt
Mateloos irritant dat dit plotseling zoveel erger is geworden. :'(
Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met daarin alle relevante vragen. Als je privé antwoord krijg ik dat direct in beeld en zal ik actie ondernemen!
Dank voor alle details. Ik heb het één op één doorgestuurd en er zal binnen 12 werkdagen contact met jou gezocht worden. Ik snap dat je er aardig flauw van begint te worden en ik hoop dat er een oplossing voor komt. Mocht je geen zin hebben om zo lang te wachten kun je (zoals eerder vermeld) ook bellen met 08000407 - er is dan een goede kans dat men jou direct met iemand van netwerkbeheer kan doorverbinden.