Beantwoord

Slechte 4G dekking

  • 4 October 2021
  • 13 reacties
  • 579 keer bekeken

Reputatie 1

Momenteel ervaren wij hier op 3 toestellen allen Apple producten een 4G probleem.

Van de 4 streepjes als 4G bereik, brand er maar 1

regelmatig valt de telefoon verbinding weg.

Ik heb dit in het afgelopen thuiswerk jaar niet eerder gehad.

Dit lijkt wel lokaal probleem met de Services.

Graag direct een reactie en oplossing, ben al langer klant, maar dit is echt niet de kwaliteit en kwantiteit.

die wij gewend zijn.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 11 October 2021, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Jaap502018! Zou je aan kunnen geven of het probleem met het bereik binnen of buiten het huis speelt? Weet je zo daarnaast of meer mensen in de buurt last hebben van dit probleem? Wat ik ook nog zou willen vragen is of je op minimaal een van de toestellen de APN instellingen aan zou willen passen. Zou je kunnen laten weten of dit helpt? Ik hoor graag van je!

Reputatie 1

APN instellingen zijn voor INTERNET, WiFi

 

Ik heb een probleem met 3G/4G dekking

ook mijn huisgenoten, allen met Apple producten

 

Reputatie 7
Badge +17

@Jaap502018 de APN instellingen zorgen voor het verwerken van het 4G signaal. Als er een probleem in deze instellingen is kan het zijn dat dit de kwaliteit van het internet beïnvloed. Die kans wordt wel erg klein natuurlijk als meerdere mensen binnen het huishouden hetzelfde probleem hebben maar het kan geen kwaad om het uit te sluiten. Begrijp ik daarnaast goed dat het er om gaat dat binnen in het huis het signaal niet goed is?

Reputatie 1

Hoi beste, Wat fijn dat er iemand meedenkt.
Binnen, heb ik 1 streepje, aan de tafel in woonkamer

In de serre is dat 2 streepjes, maar in de tuin weer 1 streepje.

Gedurende eneige tijd in tuin fluctureerd het van 1 naar 2 strepen en weer naar 1,

dus conclusie beperkte ontvangst, bereik.

Het vreemde is dat dit speelt vanaf de periode dat Telfort - KPN

is geworden (juni 2021, en na de vakanties) en de recente update.

 

Bericht van KPN:

We updaten uw simkaart op 6 juli

We hebben vorig jaar uw abonnement overgezet van Telfort naar KPN, maar u gebruikt nog een Telfort simkaart. Hierdoor gebruikt u ons mobiele netwerk nog niet optimaal. Daarom updaten wij uw simkaart met mobiele nummer 06-

 

Onderliggend, Gedurende Corona, afgelopen 12 maanden
veel thuis gewerkt en nooit eerder een issue geweest.

Ik vraag je toch nog even te reageren, mee te denken en een conclusie te trekken.

 

J.

Reputatie 7
Badge +17

@Jaap502018 ik heb voor je gekeken en de dekking binnenshuis is inderdaad niet optimaal. Hier kunnen we echter geen garantie op geven. Wel zou dus het bijwerken van je APN instellingen hier bij kunnen helpen. Kan je nog laten weten of dat gelukt is? Buiten het huis zou wel alle ontvangst goed moeten zijn. Dus laten we daar op focussen. Ik kan het intern voor je doorzetten maar daarvoor zou ik je wel willen vragen om in je profiel je specifieke toestel te vermelden en de IOS versie waarop deze draait. Daarnaast zou ik nog met je willen bevestigen dat ook buiten het huis het signaal dermate slecht is dat het wegvalt of niet goed te gebruiken is.

Reputatie 1

APN is hersteld geen succes

buiten 1 streepje ontvangst 

Reputatie 7
Badge +17

@Jaap502018 ik heb het ticket voor je aangemaakt. We gaan zo snel mogelijk contact met je opnemen. Wel ga ik het topic voor je open laten. Zou je hier kunnen laten weten of het probleem voor je is opgelost?

Ivm vakantie zie ik dit nu pas.

Maar heb je niet “Bellen via Wifi” aan staan op je telefoons?????? (VoWifi)

Dan verloopt binnen het bellen ook via je Wifi verbinding (wel gewoon van de belbundel). Ondanks dat ik zo'n 800 meter van de mast zit zit er 'zoveel’ van het gebouw tussen dat ik binnen nog maar 1 streepje, soms 2, 4G heb. Wifi is volle bak. En…. betere geluidskwaliteit dan via 4G bellen. (VoLTE).

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG Dank je voor het aangeven hiervan. Ik had inderdaad dit even moeten vermelden bij het aangeven dat we voor binnen geen garantie van de 4G kunnen bieden maar dat we wel alternatieven hebben. @Jaap502018 is er ondertussen naar aanleiding van het ticket contact met je opgenomen?

Reputatie 1

Hi @Jaap502018! Zou je aan kunnen geven of het probleem met het bereik binnen of buiten het huis speelt? Weet je zo daarnaast of meer mensen in de buurt last hebben van dit probleem? Wat ik ook nog zou willen vragen is of je op minimaal een van de toestellen de APN instellingen aan zou willen passen. Zou je kunnen laten weten of dit helpt? Ik hoor graag van je!

ik heb de instelling teruggezet, nu zie ik eerst 3G (icoon) en daarna 4G (icoon) maar het aantal streepjes :

 

*_ _ _ KPN 4 G, helaas we wachten maar op de plaatsing van de nieuwe antennes, houd me maar op da hoogte als het zover is, toesten we het nog eens

Euh, drie streepjes is toch best goed? Zeker als dat binnen is.

Reputatie 1

Euh, drie streepjes is toch best goed? Zeker als dat binnen is.

3 streepjes niet, enkelvoudig streepje … op toestellen

@Margreethr 

Vervelend dat je in je omgeving een slecht 4G bereik ervaart. Staan je gegevens al in je profiel, dan kan een kpn moderator dit even vragen bij de techneuten.

Verder neem ik aan dat je voor thuis lekker '’bellen via wifi'’ aan hebt staan op je telefoon. Dan kan de mast in de fik vliegen (doen ze nog wel eens door vandalen) maar houdt je in en om het huis gewoon bereik. Niet alleen voor internet maar dus ook voor bellen/sms.

Ik heb met een mast op 800 meter in huis ook maar 1 streepje en een 2de die twijfelt. Buiten op mijn terras, waar ik de mast kan zien, is het direct 3 solide streepjes. In huis zitten er nog 3 portieken tussen. In huis wel 100 % met wifi voor internet, bellen en sms dus.