Beantwoord

slechte bereikbaarheid mobiel Amersfoort Vathorst

  • 6 November 2020
  • 7 reacties
  • 446 keer bekeken

Sinds kort is het mobiele bereik in Amersfoort Vatorst zeer slecht geworden. Slechts één streepje ontvangst terwijl ik middenin de wijk woon. Ook anderen in mijn buurt klagen over een slechte verbinding. Telefoneren is nu zeer slecht. Dit is zowel bij iPhone als Android gebruikers.

Vraag: is er iets veranderd aan de zendmast? Tot voor kort was het signaal sterk. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 18 November 2020, 08:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 1
Badge

Het bereik in Vathorst is altijd al een beetje matig geweest. Er staan heel veel hoge gebouwen wat niet meehelpt omdat de masten aan randen van de wijk staan. Dus als je dieper de wijk in gaat neemt het signaal snel af. Tel daarbij op de zeer goed geïsoleerd woningen en WiFi bellen is dan al snel een must.

Maar er lijkt een probleem te zijn met LTE (4G) bij opstelpunt 8104 omdat ik daar momenteel geen verbinding mee kan krijgen. 2G en 3G lijken daar wel te werken. 5G heb ik in die hoek weer wel en komt van opstelpunt 8219 (Praxis Nieuwland). En 4G komt daar nu ook vandaan maar kan bij jou niet doorkomen omdat er teveel gebouwen tussen staan.

 

Voordat ik daar zelf even ben gaan kijken heb ik natuurlijk gecontroleerd of er er storingen bekend zijn. Er moeten namelijk in Amersfoort Noord nog 4 masten geüpgraded worden (twee bij Nieuwland en twee in Vathorst met 'E' op de kaart) maar er is geen onderhoud bekend (helaas, want bij de meest linker mast (7114) heb ik weer belang) :wink:

 

Dus ik kan bevestigen dat 4G op één van de mobiele opstelpunten momenteel down is.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @RJac, welkom op het forum!
Ervaren jullie deze problemen nog steeds? In eerste opzicht kan ik zo snel geen storing bij jullie in de regio ontdekken.

Beste Thomas, helaas is de situatie nog hetzelfde. Een indicatie van 1 streepje met 4G is  nog steeds wat ik krijg. Heel af en toe naar twee streepjes op de Iphone. Dit zou toch, en was in het verleden, in een stad als Amersfoort gewoon volledige dekking moeten zijn. 

Er is dus iets mis wat een analyse van KPN nodig heeft. 

Hoop dat het snel opgelost wordt anders ben ik genoodzaakt om naar een andere provider over te gaan die een betere dekking in Amersfoort Vathorst heeft omdat ik gewoon moet kunnen bellen. Nu krijg ik vaak van bellers te horen dat het een slechte lijn is of dat ik wegval. 

Dank alvast voor de moeite en onderzoek.

Goedemiddag @RJac, welkom op het forum!
Ervaren jullie deze problemen nog steeds? In eerste opzicht kan ik zo snel geen storing bij jullie in de regio ontdekken.

 

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk! Ik ga meteen even voor je aan de slag. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?
 

Duidelijk! Ik ga meteen even voor je aan de slag. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?
 

Beste Thomas, ik heb mijn profiel aangevuld.

Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt! Ik ga er achteraan. Heb je VOLTE en VOWIFI ook al aan staan op je toestel? Hiermee gebruik je 4G en WiFi om te bellen. Op plekken waar bereik moeilijker is, zoals in goed geisoleerde huizen bied dat vaak de uitkomst!
Ik heb een melding doorgezet naar mijn technische collega's. Zij nemen hierover nog contact met je op!

Bedankt! Ik ga er achteraan. Heb je VOLTE en VOWIFI ook al aan staan op je toestel? Hiermee gebruik je 4G en WiFi om te bellen. Op plekken waar bereik moeilijker is, zoals in goed geisoleerde huizen bied dat vaak de uitkomst!
Ik heb een melding doorgezet naar mijn technische collega's. Zij nemen hierover nog contact met je op!

Ik heb VOLTE en VOWIFI aan staan. 

Dank alvast voor al jullie moeite om het uit te zoeken.