Beantwoord

Slechte dekking GSM netwerk midden in de stad

• 19 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 108 keer bekeken

• Deelnemer
  • 4 reacties
Ik woon in het centrum van Hattem en het mobiele bereik is erbarmelijk. Op de smartphone 1 streepje en soms zelfs geen.
Op het kaartje van het dekkingsgebied is de kleur donker groen. Het zou dus goed moeten zijn.
Het is een oud huis, dus isolatie 0,0. Kan ook het probleem niet zijn.
Omdat ik veel van huis uit werk en vaak telefonisch overleg heb, is dit dus erg lastig en vervelend.
Hoe is dit op te lossen?
icon

Beste antwoord door Birfo 27 augustus 2018, 12:53

Hattem heeft een beschermd stadsgezicht. In 2011 is KPN en de gemeente en de eigenaar van de Andreaskerk gekeken of er antennes en installatie geplaatst konden worden. Helaas bleek voor de installatie er te weinig ruimte te zijn. Begin 2017 is de Daendelsweg voorzien van de nieuwste apparatuur en antennes. Dit heeft iets geholpen. Cel 1 straalt in noordelijke richting, 0 graden. Cell 2 straalt naar 120 graden (zuid oost) en cell 3 straalt naar 270 graden (zuidwest). De mast voor 4G zendt uit op 816 MHz en op 1815 MHz. De lage frequentie is goed voor verder bereik maar iets minder capaciteit. De hogere frequentie is goed voor grote capaciteit maar wel wat minder reikwijdte. Er staat geen mast in het centrum van Hattem. De installatie is op 25 meter hoogte geplaatst.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Dag MMO. Welkom op het forum!

Dat klinkt niet fijn en ik hoop dat ik je hierbij kan helpen. Allereerst wil ik uitsluiten of het iets met je eigen toestel/simkaart te maken heeft.
Wat gebeurt er als je buiten staat? Is er dan plotseling wel goed bereik? Mocht je buiten ook slecht of geen ontvangst hebben wil ik je vragen om het SIM kaartje in een ander toestel te proberen.
Is het bereik zowel op 3G en 4G slecht? En hoe zit het met telefoneren? :-)

Ik kan het allemaal wel gaan proberen, maar er was afgelopen donderdag een bijeenkomst bij de gemeente voor nieuwe inwoners en daar kwam dit onderwerp ook ter sprake. De burgemeester gaf aan dat dit probleem in de gemeente bekend is, maar dat het niet aan de gemeente was om een beslissing te nemen om een zendmast te plaatsen. Daar is blijkbaar wel contact over tussen gemeente en diegene die over de dekking gaat en het plaatsen van zendmasten.
Reputatie 7
Badge +18
Ah Nee dan snap ik dat volledig. Het klinkt alsof er dus inderdaad geen goede dekking is in dat gebied. Ik vind het lastig om hier ter plekke een advies te geven. Als jij en de mensen om je heen merken dat het bereik erg te wensen over laat is het wellicht verstandig om samen de krachten te bundelen. Het is uiteindelijk een markt van vraag en aanbod. VIa de gemeente is er dan wellicht iets mogelijk.
Het blijft wel frapant dat de dekkingskaart goed bereik laat zien. Ik kan namens jou ook een individuele netwerkklacht indienen.
Beste Erwin,
De gemeente heeft hier blijkbaar al contact over. Maar wanneer je namens mij een individuele netwerkklacht wilt indienen, dan graag.
Ik zal daar waar mogelijk ook andere bewoners benaderen en dat dan ook nog bij de gemeente kenbaar maken.
In ieder geval bedankt tot zover en hopelijk niet meer tot een volgende keer 🙂.
Met vriendelijke groet,
Karel
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb dan nog één verzoekje, Karel. Ik heb je een privébericht gestuurd. Zou je dat formulier voor me kunnen invullen? Die informatie is nodig om een klacht in te dienen 🙂

Hattem heeft een beschermd stadsgezicht. In 2011 is KPN en de gemeente en de eigenaar van de Andreaskerk gekeken of er antennes en installatie geplaatst konden worden. Helaas bleek voor de installatie er te weinig ruimte te zijn. Begin 2017 is de Daendelsweg voorzien van de nieuwste apparatuur en antennes. Dit heeft iets geholpen. Cel 1 straalt in noordelijke richting, 0 graden. Cell 2 straalt naar 120 graden (zuid oost) en cell 3 straalt naar 270 graden (zuidwest). De mast voor 4G zendt uit op 816 MHz en op 1815 MHz. De lage frequentie is goed voor verder bereik maar iets minder capaciteit. De hogere frequentie is goed voor grote capaciteit maar wel wat minder reikwijdte. Er staat geen mast in het centrum van Hattem. De installatie is op 25 meter hoogte geplaatst.

Reageer