Beantwoord

Slechte klantenservice, rode iPhone bestellen lukt niet

  • 10 November 2019
  • 6 reacties
  • 204 keer bekeken

Hallo KPN,

 

Gisteren heb ik de klantenservice gebeld, omdat ik mijn mobiele abonnement mag verlengen. Op internet zag ik dat ik exact hetzelfde abonnement bij Tele2 kon krijgen voor € 4 minder per maand. Voordat ik echt zou overstappen, dacht ik, ik bel de klantenservice om te vragen of zij nog iets van een tegenaanbieding konden doen, zodat ik niet hoefde over te stappen. Dit ook omdat ik internet & TV heb van KPN en tot nog toe niets te klagen had. De eerste keer dat ik belde legde ik het verschil met Tele2 uit. Waarna de medewerkster contact had opgenomen met de afdeling klantbehoud. Zij vertelde mij dat ze maar tot € 2,50 korting per maand konden geven. Toen heb ik gezegd dat ik dan over zou stappen. Al gauw vroeg ik me af wat de consequenties zouden zijn voor het internet & TV abonnement. Daarvoor heb ik gebeld en wilde toch mijn mobiele abonnement verlengen met die € 2,50 korting (omdat ik anders geen fox sports meer zou hebben). Dus de 3e keer dat ik belde heb ik doorgegeven wat voor abonnement ik wilde. Die medewerkster heeft mij toen in de wacht gezet. Dat duurde minstens een kwartier, waarna vervolgens de verbinding werd verbroken!! Het wachten en de verbinding verbreken was al niet erg klantvriendelijk, maar goed... kan gebeuren hè.

 

Dus ik bel vervolgens voor de 4e keer om weer de verlening met € 2,50 korting aan te vragen. Ik wilde de iPhone 11 in het rood. Zegt de 4e medewerkster ineens dat jullie geen rode iPhone 11 hebben. Ook niet over een tijdje. Terwijl zowel jullie als andere providers deze wel aanbieden. Wederom geen goede service. Als klap op de vuurpijl zegt de medewerkster nadat ik het verhaal van de € 2,50 korting via klantbehoud vertelde, dat dat absoluut niet kon en ze er nog nooit van gehoord had dat het überhaupt bestond. De prijzen op internet waren volgens haar inclusief alle kortingen. Toen brak mijn klomp helemaal en besloot ik ermee op te houden. 

 

  • Eerst werd er korting aangeboden die volgens een andere medewerkster niet bestond en nooit heeft bestaan. Dus daar werd ineens een streep doorheen gezet.
  • Er werd ook gezegd dat de iPhone 11 niet in het rood te verkrijgen was, terwijl deze wel degelijk wordt aangeboden op alle sites van providers.
  • Daarnaast heb ik een kwartier voor niets in de wacht gestaan en werd er vervolgens opgehangen.

 

Ik was zeer tevreden over KPN tot gisteren. Deze service verwachtte ik niet. Ik heb nu dan ook de intentie om over te stappen, tenzij jullie met een passend(e) aanbod/oplossing komen. 

 

Ook vraag ik me af wat dan nog de toegevoegde waarde van KPN internet&TV is als ik overstap. Zeker gelet op de recente manier van klanten behandeling. 

 

Groeten, Yannic

icon

Beste antwoord door Jiske_ 15 November 2019, 17:12

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Yannic92 welkom op ons KPN forum. Ik kan me heel goed voorstellen dat je deze service niet verwachtte, als ik dit doorlees lijkt het alsof het bij elk gesprek slechtere service werd :slight_frown: Zeker niet wat we willen bij KPN:slight_frown:  De afdeling klantbehoud doet speciale aanbiedingen die via de reguliere klantenservice  niet mogelijk zijn, daar hoort ook die €2.50 extra korting bij. Als z'n aanbieding is gedaan wordt dit onder je klantgegevens genoteerd. Waarom de 3e en 4e collega dit niet inzichtelijk hadden weet ik niet. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de medewerker die je in de wacht heeft gezet je weer doorverbonden had met klantbehoud maar dit niet helemaal goed ging. Als je het forum profiel willen aanvullen met je gegevens, kan ik intern kijken welke medewerkers je gesproken hebt en ze van de nodige feedback voorzien. En qua iPhone heb je helemaal gelijk de rood is gewoon een telefoon die we leveren aan onze klanten. 
 

Het enige wat ik voor je kan betekenen is je aangeven te bellen met 0800-0402 en dan “opzeggen” in te spreken. Je komt dan direct bij de juiste afdeling uit. Als je de gegevens in het forum profiel hebt gezet maak ik een notitie van ons contact in het systeem zodat elke collega kan zien wat je aangeboden is en daarna nog gebeurd is. Je kan dan bij de afdeling klantbehoud in 1 keer goed geholpen worden. 

Hi  @Jiske_ , ik heb zover als mogelijk mijn forum profiel ingevuld. Is dat voldoende zo? Groeten, Yannic

Reputatie 5
Badge +7

Bedankt voor het aanvullen van je gegevens @Yannic92 dat is inderdaad voldoende. Ik heb 2 dingen gedaan, de eerste is het benaderen van de collega's die je hebt gesproken met feedback over het gesprek, tweede is dit topic genoteerd bij je klantgegevens en daarbij ook dat je contact opneemt met klantbehoud! 

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Yannic92, ik zie dat je een paar dagen geleden contact met klantbehoud hebt gehad en je deze keer goed geholpen bent met een verlenging. :slight_smile: Heel veel plezier met je nieuwe telefoon! 

Hoi @Jiske_ , klopt! Mede dankzij jouw hulp😉 Verliep even stroef, maar ben nu wel tevreden!! Dus dank daarvoor!

Reputatie 5
Badge +7

Graag gedaan! :relaxed:

Reageer