Beantwoord

Sms 6224 accountverificatie kan niet verzonden worden

Hallo,

Zojuist heb ik mijn Google account startklaar gemaakt om betalingen te laten lopen via mijn KPNFactuur. Na alle stappen doorlopen te hebben blijf ik bij de laatste stap helaas hangen. Na aankoop van één item in-game krijg ik tijdens het versturen van de verificatie sms een foutmelding. ''De sms voor accountverificatie kan niet worden verzonden. Probeer het opnieuw'' geeft de melding aan. Als ik dan naar mijn berichten ga staat er bovenaan een smsgesprek met het nummer 6225 ( DCB ASSOCIATION ), hierin staan de niet verzonden berichten naar dit nummer. Als ik het bericht handmatig verstuur geeft hij wel aan dat het verstuurd is, maar een bevestiging per sms of in-game krijg ik niet. Wat ik ook raar vind is dat er overal staat dat het nummer van DCB 6224 is, terwijl hij bij mij automatisch de sms naar 6225 stuurt. 

Kan iemand mij hier alstublieft mee helpen?

Alvast bedankt,

Jimi Jakobs

Admin: onderwerp aangevuld i.v.m. vindbaarheid. 

icon

Beste antwoord door Koen_1 12 mei 2016, 13:43

Hoi Jimi, ben je er inmiddels uit, of speelt het probleem nog? Laat het me weten als ik nog iets voor je kan doen op dit moment :)

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +23
Goedenavond , welkom op het forum. Dit is niet iets wat ik eerder voorbij heb zien komen. 

Wij blokkeren geen nummers, dus ik denk niet dat het daardoor komt. Heb je toevallig ook contact gehad met Google, of je account helemaal goed gekoppeld is? Het klinkt mij in de oren dat het daar niet helemaal goed gaat. Kun je in je account ook nummers, 6224 of 6225 selecteren? 

Hallo Cindy,

Bedankt voor je reactie. Ik kan op mijn profiel nergens instellen of de sms naar 6224 of 6225 gaat. Echter zag ik vanmiddag op jullie site staan dat ik misschien de optie "betalen via factuur" bij jullie uit heb staan. Na een telefoontje met de klantenservice kreeg ik te horen dat er een storing is, terwijl een bekende van mij wel gewoon een betaling kan doen. Dus een storing lijkt me niet van toepassing op dit moment. Of weet jij hier meer over?

Met vriendelijke groet,

Jimi Jakobs
Reputatie 7
Badge +29

JimiJakobs schreef op 6 mei '16 om 20:33u

Hallo Cindy,

Bedankt voor je reactie. Ik kan op mijn profiel nergens instellen of de sms naar 6224 of 6225 gaat. Echter zag ik vanmiddag op jullie site staan dat ik misschien de optie "betalen via factuur" bij jullie uit heb staan. Na een telefoontje met de klantenservice kreeg ik te horen dat er een storing is, terwijl een bekende van mij wel gewoon een betaling kan doen. Dus een storing lijkt me niet van toepassing op dit moment. Of weet jij hier meer over?

Met vriendelijke groet,

Jimi Jakobs

Die storing is waarschijnlijk gewoon een zwak excuus. Maar deze optie staat standaard aan, dus dan zou je zelf de optie al een keer uit hebben moeten gezet

Lijkt me raar als ze zeggen dat er een storing is terwijl ik juist de functie wil inschakelen haha. Ik heb dit mobiel abonnement nu enkele maanden en deze functie nog nooit gebruikt of laten in/uitschakelen. Het enigste wat ik nog raar vind is dat de sms Jessica naar 6225 gestuurd worden, terwijl overal op internet 6224 staat voor kpn.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Jimi, lastige situatie. Ik neem aan dat je dit via de Play Store app probeert in te stellen? Zou je van de Google Play Store app de cache kunnen legen, en de gegevens kunnen wissen? Ik hoor graag of het hierna wel lukt!

Hallo Koen,

Ik heb het geprobeerd maar alsnog krijg ik dezelfde foutmelding. Moet ik al mijn google (play) gegevens hetzelfde hebben als bij KPN? Misschien ligt hier deen fout?

Groet,
Jimi
Ook stuurt hij zoals aangegeven de smsjes naar 6225, terwijl kpn/klanten reageren dat het smsje naar 6224 gestuurd moet worden. Hier kan ik niks aan veranderen want hij verstuurd de smsjes automatisch. De smsjes naar 6225 mislukken en als ik kopieër plak in een bericht naar 6224 verstuurd hij het wel direct alleen gebeurd er niks :(

Reputatie 7
Badge +21
die gegevens hoeven niet gelijk te zijn! Wat voor telefoon met welke Android versie heb je precies? Gebruik je de originele rom zonder root?

Reputatie 7
Badge +21
Hoi Jimi, ben je er inmiddels uit, of speelt het probleem nog? Laat het me weten als ik nog iets voor je kan doen op dit moment :)

Hallo Koen!

Ja het probleem is inmiddels opgelost. Bleek dat ik bij app instellingen van Google Play de functie betalen via factuur op nooit had staan ipv aan.

Thanks anyway 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Top, dat is goed om te lezen Jimi 🙂 Als er in de toekomst iets is weet je ons te vinden.

Reageer