Beantwoord

SMS bij gemiste oproep

  • 6 May 2018
  • 8 reacties
  • 8023 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3
Ik weet dat deze feature al een tijdje niet meer beschikbaar is, maar zijn er plannen om dat weer terug te brengen zonder de rare eis dat je voicemail dan aan moet zetten? (Dan jaag je bellers op onnodige kosten, heel vervelend.)
icon

Beste antwoord door Nadia 9 May 2018, 16:12

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hay Liroy, goeie vraag. Klopt, je kunt de SMS-notificatie (alleen) aanzetten via de voicemail. Het voicemailplatform verstuurt een SMS'berichtje als er geen voicemailbericht door de beller wordt ingesproken. Maar je kunt ook de SMS-notificatie bij gemiste oproepen activeren zonder de voicemail in te schakelen! Hoe je dat doet? Bel naar Voicemail op 1233 en kies:
  • Optie 2️⃣ (Bellers mogen geen berichten inspreken. Dus voicemail uit)
  • Optie 2️⃣ (Instellingen)
  • Optie 4️⃣ (Notificatie instellingen)
  • Optie 2️⃣ (SMS na gemiste oproep)
  • Optie 1️⃣ (SMS notificatie aanzetten bij 'gemiste oproep')

Bellen naar de Voicemail kost je het lokale tarief (belminuten). Als je bovenstaande volgt staat je voicemail uit en de SMS-notificatie aan. Het ontvangen van een SMS bij Gemiste Oproep is kosteloos.

Ik zie graag je reactie tegemoet 🙂
Reputatie 5
Badge +3
Hi Nadia!

Dank voor je reactie.
Als ik de functie "Bellers mogen geen berichten inspreken" inschakel, heb ik dan niet dat na 30 seconden het gesprek wordt doorgeschakeld met zo'n melding als "Dit nummer is momenteel niet bereikbaar, en u kunt geen voicemail-bericht achterlaten"?
Je kunt toch in je toestel zien wat je gemiste oproepen zijn??? 🙄

Die sms was áltijd al i.c.m. de voicemail overigens.
Reputatie 5
Badge +3
Je kunt toch in je toestel zien wat je gemiste oproepen zijn???

Nope. Deze functie dient ook niet voor normale gemiste oproepen maar o.a. voor oproepen die je mist als je niet bereikbaar bent (geen bereik, telefoon staat uit, je zit al in een conference call, 2 mensen proberen tegelijk te bellen dus dat slaagt niet voor een van de twee, et cetera, et cetera, et cetera.). :)

Die sms was áltijd al i.c.m. de voicemail overigens.


Nee dat is ergens eind 2016/begin 2017 gewijzigd. Eerst was voicemail hier niet voor vereist, voicemail stond dan geheel uit (dus geen doorschakelingen actief) en enkel de SMS-notificatie stond dan ingeschakeld. Om onbekende redenen heeft KPN het toen zo ingericht dat Voicemail verplicht ingeschakeld moet worden (al dan niet met de optie ingeschakeld om berichten inspreken uit te zetten), met alle nadelen en problemen van dien. 😛 Vandaar dat ik weer eens kwam pollen of daar iets aan gewijzigd is intussen.

Ik wil dus wel die SMS krijgen, maar ik wil dat er onder geen beding wordt doorgeschakeld naar Voicemail of dat de beller een gesproken melding krijgt van KPN dat ik niet bereikbaar/in gesprek ben of wat dan ook. Dat jaagt vooral bellers uit de VS namelijk onnodig op hoge kosten omdat er een verbinding tot stand wordt gebracht enkel om verteld te worden dat ze geen voicemail in kunnen spreken. 😛 Dat is wat vervelend en natuurlijk een nutteloze melding. 😉
Poeh, jij hebt 't druk 😮 😜
Reputatie 5
Badge +3
Het is sowieso tijd voor vakantie. 😛
Reputatie 7
Ah duidelijk, bedankt voor de (achtergrond)info.
...Ik wil dus wel die SMS krijgen, maar ik wil dat er onder geen beding wordt doorgeschakeld naar Voicemail of dat de beller een gesproken melding krijgt van KPN dat ik niet bereikbaar/in gesprek ben of wat dan ook.... Helaas, de beller krijgt wel een gesproken melding dat je niet bereikbaar bent en dat er geen voicemailbericht kan worden ingesproken. Deze SMS-notificatie is gekoppeld aan het Voicemailplatform, vandaar dat deze is gekoppeld aan de activering/deactiveren van het servicebericht.
Reputatie 5
Badge +3
Helaas, helaas. 😞 Jammer dan, hopen dat dit nog een keer wordt aangepast en terug gaat naar de originele situatie. 🙂 Je voicemail aanzetten om hem niet te gebruiken is natuurlijk een beetje apart. :P

Bedankt voor het antwoord! 🙂

Reageer