Beantwoord

SMS dienst blijft ten onrechte geblokkeerd

  • 19 November 2019
  • 11 reacties
  • 608 keer bekeken

Sinds vorige week is mijn 06-nr overgezet naar een nieuw KPN mobiel abo. Heb ook een nieuw Samsung toestel (A50).  Ik kan nu echter niet meer SMS-en naar bijv. 3553 voor het insturen van de AD dagpuzzel oplossing. Dit is een (eenmalige) betaaldienst voor 0,45 per bericht. Ik krijg van 1555 steeds de melding: Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.payinfo.nl en ontvang de dienst. Ik heb dit op 16-nov al gedaan en kreeg de melding: Binnen 2 uur is je mobiele nummer alleen geblokkeerd voor betaalde abonnementsdiensten … Het werkt helaas nog steeds niet (19-nov). KPN helpdesk “1200” al 3 keer gebeld; alles staat goed in de systemen, ook bij Payinfo zo te zien, en kortom geen oplossing. Krijg nu een nieuwe simkaart toegestuurd, maar ik verwacht daar weinig van.

Iemand die dit kan verhelpen??

icon

Beste antwoord door AadK 27 November 2019, 14:32

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ha @AadK Ik kijk graag even met je mee. Je hebt je Forum Profiel al grotendeels ingevuld, maar ik wil graag ook je mobiele nummer nog even weten. Wil je dat er nog bijzetten? Dan kan ik kijken of aan onze kant van de lijn alles goed staat. 

Ik heb de gegevens aangevuld met mobiel klantnr en 06-nr. Alvast dank voor het oppakken!

Reputatie 7
Badge +20

Ha @AadK Ik heb iets in het systeem omgezet. Dat zou er voor moeten zorgen dat het binnen enkele uren werkt. Je zal er nog een sms over krijgen. Misschien moet je je telefoon even opnieuw opstarten. Laat je weten of het gelukt is? 

Helaas @Bart_  Ik heb het zojuist nog geprobeerd. Ook de telefoon opnieuw opgestart en daarna nog een keer geprobeerd. In beide gevallen weer dezelfde melding van nr 1555: Je kunt geen gebruik maken van de dienst omdat je nummer hiervoor is geblokkeerd. Maak de blokkade ongedaan op www.payinfo.nl en ontvang de dienst. Vervolgens weer naar payinfo.nl. Zowel eenmalige als abo diensten stonden daar geblokkeerd! Aangepast en nu dus weer even ca 2 uur wachten...

Zojuist weer geprobeerd met een SMS naar 3553 @Bart_  Ik krijg weer de melding van 1555 dat ik geen gebruik kan maken van de dienst!! Alles staat daar echter goed bij payinfo. Ik zou heel graag zien dat dit wordt opgelost. De nieuwe SIM-kaart zou er met 2 werkdagen zijn, maar is er ook nog niet. Afwachten maar weer.

Reputatie 7
Badge +20

Vervelend zo, @AadK Ik ga er achteraan. Het zit denk ik iets dieper in de systemen. Sorry dat het langer duurt dan verwacht. 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @AadK Ik heb nog even gekeken en aan onze kant staat echt alles goed. Eenmalige diensten zijn toegestaan op je profiel. 

Dag @Bart_ De verzekering dat alles goed staat bij KPN en Payinfo is voor foutloos functioneren van de keten tot en met Payinfo blijkbaar niet voldoende. Er is een afhankelijkheid van Payinfo, waarvoor de aanbieder (KPN in mijn geval) echter als contact wordt genoemd. Ik kan zelf geen contact met Payinfo opnemen om dit probleem aan te kaarten. Kun jij dit probleem daar wel op laten pakken en tot de bodem uit laten zoeken, of doorzetten naar 2e lijn? M.i. heb ik gewoon een standaard abonnement en toestel. Niets exotisch, waardoor het niet zou kunnen werken.

De toegezegde nieuwe SIM-kaart heb ik trouwens ook nog niet.

Reputatie 7
Badge +20

Dat wil ik uiteraard doen, @AadK maar ik heb nog één optie over. Zou je in eigen toestel eens willen kijken of de mogelijkheid wel is toegestaan? Je kan dit ook instellen in je toestel. Dit is een wat ouder artikel over waar je dat kunt vinden, maar volgens mij nog steeds toepasbaar. 

Hallo @Bart_  Ik heb die instelling gecontroleerd. Dat staat goed (met mijn Samsung Galaxy A50: Instellingen > Apps > 3 puntjes menu rechtsboven > Speciale toegang > Premium sms-services gebruiken > Berichten staat op: Altijd toestaan).

Gisteren had ik de optie Abonnementsdiensten bij Payinfo ook aangezet. Beiden staan nu op Toegestaan. En verdraaid, nu blijkt het wel te werken en krijg ik netjes van 3553 het ontvangstbericht terug.:scream::clap_tone2: 

3553 is echter een Eenmalige dienst. Rara dus. Lijkt me goed om dat toch aan te kaarten intern. In ieder geval bedankt voor je meedenken Bart! :thumbsup:

Reputatie 7
Badge +20

Ha! Heel fijn om te lezen dat het toch nog gelukt is. :) 

Reageer