Beantwoord

Sms fout

• 16 februari 2018
  • 7 reacties
  • 80 keer bekeken

Als ik een sms verstuur krijgen ontvangers een onbekend 06 nummer als afzender. Hoe jan dit? Maar belangrijker nog hoe corrigeer ik dat??
Meegezonden nummer Betreft tijdelijk 06 nummer ipv oude en definitieve 06nummer.
Al vast dank voor tips!
icon

Beste antwoord door Joran 20 februari 2018, 15:00

Ik heb even gebeld met de technische dienst, verhelderend gesprek 😉 Dit is een probleem in de berichten-app van iOS, het tijdelijke nummer staat hierin nog geregistreerd. Kun je deze stappen eens volgen en controleren of het oude nummer hier staat? Uw telefoonnummer voor uw Mac in- of uitschakelen Als het goed is staat het nieuwe nummer hier ook bij. Selecteer deze en je sms't vanaf het goede nummer.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom Ko, wat een vreemde situatie. Bij een net nieuwe aansluiting kan dit voorkomen maar jij hebt al anderhalf jaar hetzelfde nummer. Is het alleen bij sms'en of ook als je belt? Zien anderen dan het nummer eindigend op 57? Als dat niet zo is, kun je mij dan het nummer in een privébericht sturen?
Hoi Joran,
ja het betreft het nummer eindigend op 57. Het speelt achteraf al langere tijd dat klopt. Recent kreeg ik een terugmelding die persoon dacht dat ik het moest zijn. Verder krijgen mensen dus steeds een bericht van iemand die ze niet kennen......
Als jij het nummer kent kan je me waarschijnlijk ook wel vertellen hoe we dit alsnog rechtzetten. Al vast dank!

groet Ko50
Reputatie 7
Badge +28
Ongetwijfeld! Ik ben alleen erg benieuwd of het alleen bij sms'en is, dat zou het een stukje complexer maken. Als je belt, of whatsappt, staat daar dan wel het goede nummer? Sinds wanneer valt dit je op?
Hi Joran,

voorzover ik weet speelt het alleen bij SMS. Bij bellen in elk geval niet en bij WhatsApp ook niet. Dat heb ik even na gevraagd....

ik vrees dat het al speelt vanaf het moment dat ik even een tijdelijk nummer had. Het nummer wat ik nu zend is namelijk dat tijdelijke nummer (1,5 jaar geleden dus zoals jij in het begin noemt). Overigens heb ik mijn huidige nummer al bija 20 jaar schat ik in.

groet Ko50
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb even gebeld met de technische dienst, verhelderend gesprek 😉 Dit is een probleem in de berichten-app van iOS, het tijdelijke nummer staat hierin nog geregistreerd. Kun je deze stappen eens volgen en controleren of het oude nummer hier staat? Uw telefoonnummer voor uw Mac in- of uitschakelen Als het goed is staat het nieuwe nummer hier ook bij. Selecteer deze en je sms't vanaf het goede nummer.
Beste Joran,
Dank je en bedank je collega bij TD ook even. Alleen het oude nummer stond er..... iMessage uit en aan doet wonderen. Nu heb ik het juiste staan!?
Reputatie 7
Badge +28
Goed om te horen! Graag gedaan en ik geef het bedankje door aan mijn collega 🙂

Reageer