Beantwoord

Sms kosten Bongo 7070

  • 9 September 2019
  • 5 reacties
  • 193 keer bekeken

Mijn dochter van 15 jaar krijgt ineens een rekening van 30 euro voor een sms dienst van Bongo 7070. Ik heb haar hiernaar gevraagd maar ze geeft aan hier nooit iets van ontvangen te hebben en zich ook niet aangemeld te hebben. Ik vind het raar dat dit zomaar kan zonder toestemming omdat ze nog maar 15jaar is. Ik heb meteen alle betaalde sms diensten geblokkeerd maar ben eigenlijk niet van plan om die 30 euro te betalen. Is er een mogelijkheid om deze terug te ontvangen??
icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 12 September 2019, 15:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Hoi @Barb2303, welkom hier. Ik kan me voorstellen dat zo'n rekening dan schrikken is, als ze aangeeft zelf niets gestuurd te hebben. Dat je alle sms diensten meteen hebt geblokkeerd is slim, dan zal het vanaf het moment dat je dat geblokkeerd hebt ook niet meer mogelijk zijn om nieuwe kosten daarvoor te krijgen. Heb je dit gedaan via payinfo.nl? Bongo is zo te zien een eenmalige sms dienst, waarbij er per verzonden sms 3 euro in rekening wordt gebracht. Het kan dan snel gaan.
Ik wil voor je kijken wat ik hierover kan zien, zou je jouw forumprofiel daar kunnen voorzien van het bewuste 06-nummer (of klantnummer), bijbehorende postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van de IBAN (bij "Persoonlijke opmerkingen")? Als je daarna hieronder reageert weet ik dat ik voor je kan kijken.
Hoi Jasper, ik heb inderdaad bij payinfo.nl alles gelijk geblokkeerd. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld en hoop dat je er wat mee kan.
Reputatie 7
Dank je, ik heb het abonnement daarmee gevonden. Ik zie de sms'jes die naar dat nummer zijn gestuurd ook staan, omdat deze in de laatste maand zijn geweest kan ik deze voor je vergoeden. Dat heb ik bij deze ook gedaan, op de volgende factuur zal dat bedrag weer in mindering worden gebracht. Ook de blokkade van de nummers zie ik staan, voor de zekerheid heb ik dat ook nog even nagekeken. Na de volgende factuur is het helemaal rechtgezet en komen daar geen onverwachtse kosten weg 🙂
Hoi Jasper, bedankt hiervoor
Reputatie 7
Graag gedaan @Barb2303. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂