Vraag

SMS naar het buitenland

  • 28 July 2019
  • 7 reacties
  • 256 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Goedemiddag,
Op 25 juli heb ik telefonisch met een medewerker van KPN afgesproken de optie om naar het buitenland te kunnen SMS'en uit te schakelen. Dit zou meteen worden geregeld en ik werd verder geïnformeerd dat ik vanaf die dag alleen SMS kon ontvangen. Tot mijn grote verbazing lukt het nog steeds (ondanks de bevestiging) om een SMS naar het buitenland te verzenden. Dit vind ik ten zeerste ongewenst en bovendien tegen de gemaakte afspraken in.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @Wombat1948! Voor zover ik weet kunnen we niet specifiek sms'en naar het buitenland onmogelijk maken. We kunnen wel uitgaande sms'jes helemaal stopzetten en telefonie naar het buitenland. Ik controleer daarom graag even wat er is aangepast en wat er mis is gegaan. Kun je de betreffende 06-nummer(s) nog toevoegen aan je profiel? Dat mag in het vakje Klantnummer mobiel. Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd zoek ik je gegevens erbij.
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie dat het profiel is aangevuld. De netwerkinstellingen staan zoals ik had verwacht: uitgaande sms is helemaal geblokkeerd en bellen naar het buitenland ook. Dit is voor alle nummers het geval. Het verbaast me daarom dat sms'en nog steeds mogelijk is. Kun je als test op de toestellen vliegtuigstand in- en uitschakelen, of de toestellen opnieuw opstarten? Werkt het daarna nog steeds? Dan maak ik een melding aan voor de technische dienst.
Reputatie 1
Badge
Ja, het werkt nog steeds (en het registreren van de daarmee verbonden kosten ook 😣) Hopelijk kan de technische dienst z.s.m. het ter zake vereiste verrichten.
Reputatie 7
Badge +28
Om misverstanden te voorkomen: sms'en naar nummers in de EU gaat vanuit de bundel. Er zijn dus geen kosten in rekening gebracht voor de laatste test sms.

Waarom de blokkade niet werkt moet ik nog even schuldig blijven. Ik heb de technische dienst aangestuurd om dit na te kijken. Het kan even duren voor zij het hebben opgelost maar we gaan er mee aan de slag en nemen contact met je op. Verwachte doorlooptijd is op dit moment 2 weken. Gedurende de vakantieperiode is het doorgaans wat drukker en worden problemen in het buitenland met voorrang opgepakt. We werken er aan deze wachtrij omlaag te brengen.
Reputatie 1
Badge
Wanneer ik mij in Duitsland begeef (bijvoorbeeld) dan zijn er geen kosten aan verbonden voor SMS en bellen. Gebruik ik dezelfde diensten vanuit Nederland naar Duitsland dan worden wel kosten daarvoor in rekening gebracht en daarom wil ik die mogelijkheid dus uitschakelen. Whatsapp, Telegram en VoIP bieden deze service kosteloos aan. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst. Bedankt in ieder geval voor de bemiddeling. Mvg.
Reputatie 7
Badge +28
Toch wil ik nog even wat nuanceren over de kosten. De sms'jes die naar een Duits nummer zijn verstuurd zijn niet in rekening gebracht. Er zijn wel kosten in rekening gebracht voor sms'jes naar Nieuw Zeeland. Alleen bij abonnementen vóór 2017 en bij Budget/Basis abonnementen worden er kosten in rekening gebracht voor bellen/sms'en van NL naar een EU land. Onder jouw abonnement valt een Zorgeloos Standaard abonnement en twee Budget abonnementen. Alleen het abonnement met Zorgeloos heeft gesms't naar buitenlandse nummers, waarbij dus alleen de sms'jes naar buiten de EU in rekening zijn gebracht. De (test) sms'jes naar Duitsland zijn gratis.

Zie Nieuwe mobiele abonnementen en wijzigingen EU roaming per 1 juni 2017 voor een volledige uitleg.

Los van dit moet de blokkade natuurlijk gewoon werken. We gaan daar mee aan de slag en je hoort van ons 🙂
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor je aanvullende informatie.

Reageer