Beantwoord

SMS Spam zonder nummer afzender blokkeren

Ongevraagde sms-berichten waarbij van afzender (in dit geval MrJAMES) alleen de naam te zien is. Geen nummer. Blokkereren in iOS na het eerste bericht lijkt niet te werken want na paar dagen zelfde bericht en afzender weer. Kan niet zien of het bericht nu van ander nummer komt dan vorige.
Hoe kan het dat er geen nummer bij afzender sms getoond wordt KPN??
Het bericht bevat ook een link, zie plaatje.

icon

Beste antwoord door Marcia_ 28 januari 2018, 15:35

Hallo @Yamaha33, welkom! Als je op de naam van de betreffende persoon klikt, zou je het telefoonnummer moeten zien. Echter niet overal zie je een telefoonnummer, bijvoorbeeld bij bedrijven niet altijd. Het zou kunnen zijn dat dit bij automatisch gegenereerde berichten het geval is en misschien is dat in dit geval ook zo. Blijf de nummers blokkeren, veel meer kan je helaas niet doen! Blijven de sms'jes nou binnenkomen en ben je het zo zat dat je een nieuw telefoonnummer wilt, neem dan even contact op met onze telefonische klantenservice via 0800-0105.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo @Yamaha33, welkom! Als je op de naam van de betreffende persoon klikt, zou je het telefoonnummer moeten zien. Echter niet overal zie je een telefoonnummer, bijvoorbeeld bij bedrijven niet altijd. Het zou kunnen zijn dat dit bij automatisch gegenereerde berichten het geval is en misschien is dat in dit geval ook zo. Blijf de nummers blokkeren, veel meer kan je helaas niet doen! Blijven de sms'jes nou binnenkomen en ben je het zo zat dat je een nieuw telefoonnummer wilt, neem dan even contact op met onze telefonische klantenservice via 0800-0105.
Dank voor je reactie Marcia,

Er is geen nummer te zien, op geen enkele plek voor deze afzender, zelfs geen "nummer geblokkeerd" oid, vandaar de vraag. Blijf het vreemd vinden dat dit kan in de sms-wereld. Bellers met "nummer gelokkeerd" kun je iig nog weigeren.
Het is denk ik voor iOS niet mogelijk sms te blokkeren als er geen nummer bekend is. Het werkt in ieder geval niet bij deze spam.
Ik heb m'n mobiele nummer al bijna 20 jaar dus geen zin in een ander nummer, maar de hoeveelheid spam is zeer beperkt en niet storend dus kan er mee leven, ik vroeg me alleen af hoe het kan dat er geen nummer te zien is.
Reputatie 7
Badge +18
In IOS kun je inderdaad geen anonieme nummers blokkeren dat klopt.
Misschien ooit eens in een volgende update?
Ik heb nu de beta IOS 11.3 er op staan en ook daar nog geen anonieme nummers blokkeren.
Reputatie 7
Badge +27
Dan is het waarschijnlijk een geautomatiseerd verstuurd bericht. Ik weet niet precies hoe dat kan helaas, maar je kunt hem dan inderdaad niet blokkeren. Hopelijk krijg je er niet zoveel meer mee te maken!

Reageer