Beantwoord

Sms versturen lukt niet, wordt daarna meerdere malen afgeleverd

  • 4 July 2020
  • 15 reacties
  • 724 keer bekeken

Ik heb sinds gisteren ook dit probleem. Geeft aan bericht niet afgeleverd maar wordt bij de ontvanger 3 maal afgeleverd. Ik heb een iPhone 8

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Jack 2019 7 July 2020, 15:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7

Hi @Jack 2019, als het bericht meerdere keren wordt afgeleverd is het wel een beetje veel van het goede inderdaad! Nadat je de melding krijgt dat de sms niet kan worden afgeleverd, probeer je de sms dan nogmaals te sturen, of laat je het bij die ene poging? En na hoeveel tijd krijgt de ontvanger de sms? Gebeurt dat direct 3x, zit daar en vertraging in of komen ze verspreid aan? Ik ben ook benieuwd of je dit merkt als je een specifiek nummer sms't, of gebeurt het bij verschillende?

Als je me dat hieronder kunt laten weten en je forumprofiel volledig invult kan ik met je meekijken.

Inmiddels is het probleem opgelost. Heb bericht maar 1 maal verstuurd en komt 3 x met tussenpozen aan en ik kreeg de melding dat bericht niet afgeleverd was. Ik heb inmiddels nieuwe simkaart geplaatst en vooralsnog heb ik er geen last van gehad

Reputatie 7

Gelukkig is het daarmee beter geworden @Jack 2019. Misschien dat de simkaart op de een of andere manier net geen goed contact maakte met het netwerk, waardoor die het vaker probeerde te bezorgen. Hou het voor de zekerheid nog wel even in de gaten, mocht het terugkomen kunnen we er samen verder naar kijken. 

Reputatie 3
Badge

Inmiddels is het probleem opgelost. Heb bericht maar 1 maal verstuurd en komt 3 x met tussenpozen aan en ik kreeg de melding dat bericht niet afgeleverd was. Ik heb inmiddels nieuwe simkaart geplaatst en vooralsnog heb ik er geen last van gehad

Ik heb exact hetzelfde probleem. Morgen maar even een nieuwe Sim halen bij de KPN winkel…

 

Reputatie 3
Badge

Simswap heeft ook bij mij het probleem verholpen.

Een bijkomend gevolg van het SMS gedoe, was dat iMessage/Facetime niet geactiveerd kon worden. Ook dit probleem is nu verholpen.

Reputatie 7

Hoi @mikedemunck, goed om te lezen dat het voor jou ook is opgelost met de ervaringen van Jack! :slight_smile:  Bij jou gaf het zelfs nog meer oplossingen zelf, heel fijn.

Ik heb sinds deze week hetzelfde probleem! Verstuur maar 1x  bericht maar dit komt 3x aan,  binnen 3 minuten, en ik krijg melding “niet verstuurd” Dit gebeurd bij iedereen die ik bericht stuur. 
Voorheen nooit problemen gehad hiermee. 

Reputatie 3
Badge

Ik heb sinds deze week hetzelfde probleem! Verstuur maar 1x  bericht maar dit komt 3x aan,  binnen 3 minuten, en ik krijg melding “niet verstuurd” Dit gebeurd bij iedereen die ik bericht stuur. 
Voorheen nooit problemen gehad hiermee. 

Even naar de KPN-winkel en een nieuwe SIM halen dus. Of via de app eentje bestellen. Simpele fix 👍🏼

Ik heb sinds deze week hetzelfde probleem! Verstuur maar 1x  bericht maar dit komt 3x aan,  binnen 3 minuten, en ik krijg melding “niet verstuurd” Dit gebeurd bij iedereen die ik bericht stuur. 
Voorheen nooit problemen gehad hiermee. 

Even naar de KPN-winkel en een nieuwe SIM halen dus. Of via de app eentje bestellen. Simpele fix 👍🏼

bedankt! Zal morgen even langs de KPN winkel gaan.

Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij zeggen de ontvangers de berichten vele malen meer te ontvangen. Wat is er ineens mis?

Zit dat dan echt zomaar in de sim kaart? Bij meerdere mensen zoals ik hier lees?

 

Verder is de vraag of alle berichten in rekening gebracht worden, want ik heb er ook naar het buitenland verstuurd en die klagen ook over het meerdere keren ontvangen van m’n berichten.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar bij mij zeggen de ontvangers de berichten vele malen meer te ontvangen. Wat is er ineens mis?

Zit dat dan echt zomaar in de sim kaart? Bij meerdere mensen zoals ik hier lees?

 

Verder is de vraag of alle berichten in rekening gebracht worden, want ik heb er ook naar het buitenland verstuurd en die klagen ook over het meerdere keren ontvangen van m’n berichten.

 

Alvast bedankt voor een reactie.

 

Ik had dit probleem ook, heb op advies in dit forum toch een nieuwe simkaart aangevraagd, is overigens kosteloos bij KPN, en heb deze net geactiveerd en het probleem is direct opgelost!!!! Dus ja, nieuwe simkaart werkt echt!
succes!


 

Hoi @mikedemunck, goed om te lezen dat het voor jou ook is opgelost met de ervaringen van Jack! :slight_smile:  Bij jou gaf het zelfs nog meer oplossingen zelf, heel fijn.

Jasper, vraagje, zou dit probleem kunnen liggen in de oudere Sim-kaarten die niet NFC compatibel zijn? Het is opvallend dat sinds een week ineens meerdere mensen dit probleem hebben. Ik had ook hetzelfde probleem met de berichten die 3x binnen kwamen maar bij mij als onverzonden gemarkeerd stonden. Ik heb mijn oude SimKaart nu vervangen door een nieuwe NFC Simkaart en probleem is verholpen!
 

Hoi @mikedemunck, goed om te lezen dat het voor jou ook is opgelost met de ervaringen van Jack! :slight_smile:  Bij jou gaf het zelfs nog meer oplossingen zelf, heel fijn.

Jasper, vraagje, zou dit probleem kunnen liggen in de oudere Sim-kaarten die niet NFC compatibel zijn? Het is opvallend dat sinds een week ineens meerdere mensen dit probleem hebben. Ik had ook hetzelfde probleem met de berichten die 3x binnen kwamen maar bij mij als onverzonden gemarkeerd stonden. Ik heb mijn oude SimKaart nu vervangen door een nieuwe NFC Simkaart en probleem is verholpen!
 

Hey @Suusss , bedankt voor je tip. Ik ga het maar proberen.

Ik ben benieuwd wat @Jasper  kan aangeven rondom het feit dat er ineens meerdere mensen zijn die dit probleem hebben.

Reputatie 7

@Suusss We zien er meerdere topics en berichten over inderdaad, wat precies de oorzaak is weet ik niet. Wel weet ik dat het in onderzoek is bij de specialisten en zij verwachten dat het morgen opgelost zal worden. Het kan zijn dat er daarvoor in de loop van de dag even een herstart van het toestel gedaan moet worden, een nieuwe sim-kaart hoeft niet.

Dat heeft Paul trouwens ook al in jouw eigen topic genoemd @gebruikerkpnnummer1  :slight_smile:

@Suusss We zien er meerdere topics en berichten over inderdaad, wat precies de oorzaak is weet ik niet. Wel weet ik dat het in onderzoek is bij de specialisten en zij verwachten dat het morgen opgelost zal worden. Het kan zijn dat er daarvoor in de loop van de dag even een herstart van het toestel gedaan moet worden, een nieuwe sim-kaart hoeft niet.

Dat heeft Paul trouwens ook al in jouw eigen topic genoemd @gebruikerkpnnummer1  :slight_smile:

Oké, had Paul zijn reactie nog niet gezien. Maar vind het wel bijzonder dan dat een nieuwe simkaart wel werkt ondanks dat er een storing is….