Beantwoord

SMS versturen mislukt. Ontvangen gaat wel.

  • 3 October 2019
  • 3 reacties
  • 336 keer bekeken

In mijn Huawei P20 Pro zitten 2 simkaarten. 1 van KPN en 1 van TELE2. Wanneer iemand mij belt op het TELE2 nummer kan ik via SMS antwoorden dat ik later terugbel. Wanneer ik gebeld wordt op het KPN nummer dan kan dit niet en krijg ik de melding bericht verzenden mislukt.

Ik heb geen idee wat ik nog kan instellen of veranderen.
icon

Beste antwoord door MvB70 15 October 2019, 14:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi MvB70, welkom op het forum.

Lukt een gewoon sms'je versturen wel? Maakt het trouwens iets uit als je de 2 simkaarten van plek wisselt in je toestel?

Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen via de Huawei support site. Daar stond het volgende:

 

Scenario 1: Sms-berichten kunnen niet worden verzonden.

  1. Als u gebruik maakt van een dual sim-telefoon en alleen kaart 2 geen sms-berichten kan verzenden of ontvangen, wordt dit mogelijk veroorzaakt doordat VoLTE is ingeschakeld voor kaart 1, wat leidt tot een netwerkconflict met kaart 2. In dit geval wordt aanbevolen dat u VoLTE op kaart 1 uitschakelt en het opnieuw probeert.

 

Nadat ik bovenstaande had aangepast was mijn SMS probleem verholpen. Het werkt nu weer gewoon zoals het hoort.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk. Fijn dat alles weer goed werkt. Dankjewel ook voor het plaatsen van de oplossing hier!Â