Beantwoord

SMS vertraagd zenden en ontvangen

• 25 januari 2016
  • 16 reacties
  • 1276 keer bekeken

Sinds een aantal dagen is mijn sms vertraagd. Dat geldt voor ontvangen en zenden. Zo komt de sms van ING met de TAN-code voor betalingen uren na verzending door ING aan. En dan niet één keer maar twee of drie keer. Als ik zelf een sms probeer te versturen blijft het bericht op mijn toestel hangen. Als ik mijn toestel opnieuw opstart schiet de sms er door (en komt dus  aan) maar op mijn toestel 'hangt' het bericht nog steeds als onverzonden.

icon

Beste antwoord door André2 27 januari 2016, 10:19

Cindy_ schreef op 27 jan '16 om 10:16u
@André2; je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens, van beide nummers. Ik neem vervolgens contact op met mijn collega's van de Technische Dienst. Ik hoop dat zij me meer kunnen vertellen wat er aan de hand is. Beantwoord je mijn bericht? 

Prima Cindy! Ik wacht je bericht af.

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Is het hetzelfde probleem als: http://forum.kpn.com/t5/Mobiele-abonnementen/Kan-geen-sms-versturen-ontvangen/m-p/390777/highlight/true#M18988 ?

Robin
Reputatie 7
Badge +24
; welkom op ons forum! Heel lastig dit! Gaat het om hetzelfde als in het topic dat Robin stuurt? Of herken je daar niks van? Ik hoor het graag! 

Cindy_ schreef op 26 jan '16 om 16:11u
@André2; welkom op ons forum! Heel lastig dit! Gaat het om hetzelfde als in het topic dat Robin stuurt? Of herken je daar niks van? Ik hoor het graag! 

Hallo Cindy. Ik herken er wel iets in maar niet helemaal duidelijk is of in het door Robin gestuurde topic helemaal niet meer kon worden gesmst of alleen met vertraging. Bij mij is het laatste het geval. Ik ben in ieder geval gaan kijken naar wat er te pas komt bij terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik aarzel daar over omdat ik een groot deel van mijn data kwijt zal raken. Voor mijn Samsung lukt het me niet om een stuurprogramma op mijn laptops te installeren waarop ik back ups kan plaatsen. Kortom: ik heb vandaag een nieuw toestel besteld en hopelijk gaat het me lukken om mijn data over te hevelen.

Reputatie 7
Badge +30

André2 schreef op 26 jan '16 om 17:03u

Cindy_ schreef op 26 jan '16 om 16:11u

@André2; welkom op ons forum! Heel lastig dit! Gaat het om hetzelfde als in het topic dat Robin stuurt? Of herken je daar niks van? Ik hoor het graag! 

Hallo Cindy. Ik herken er wel iets in maar niet helemaal duidelijk is of in het door Robin gestuurde topic helemaal niet meer kon worden gesmst of alleen met vertraging. Bij mij is het laatste het geval. Ik ben in ieder geval gaan kijken naar wat er te pas komt bij terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik aarzel daar over omdat ik een groot deel van mijn data kwijt zal raken. Voor mijn Samsung lukt het me niet om een stuurprogramma op mijn laptops te installeren waarop ik back ups kan plaatsen. Kortom: ik heb vandaag een nieuw toestel besteld en hopelijk gaat het me lukken om mijn data over te hevelen.

Ik zie niet helemaal waarom je een nieuw toestel hebt gekocht, maar welke data wil je precies overzetten? Contacten heb ik via Google Contacts, fotos via Google Photo's en mijn Whatsapp (met bijbehorende fotos) heb ik gebackupt in Google Drive.

Robin

Reputatie 7
Badge +24
; ontvang je alleen smsje's van de ING dubbel of ook van andere mensen/bedrijven? Het kan namelijk bij ons in de centrale zitten, maar ook bij de verzendende partij. 

Top dat al heeft verteld hoe je alles oged over kan zetten 🙂

RobinFlikkema schreef op 26 jan '16 om 17:32u
André2 schreef op 26 jan '16 om 17:03uCindy_ schreef op 26 jan '16 om 16:11u@André2; welkom op ons forum! Heel lastig dit! Gaat het om hetzelfde als in het topic dat Robin stuurt? Of herken je daar niks van? Ik hoor het graag! 

Ik zie niet helemaal waarom je een nieuw toestel hebt gekocht, maar welke data wil je precies overzetten? Contacten heb ik via Google Contacts, fotos via Google Photo's en mijn Whatsapp (met bijbehorende fotos) heb ik gebackupt in Google Drive.

Robin

Hallo Robin,

Ik ging wat kort door de bocht in mijn reactie. Ik keek sowieso al uit naar een ander toestel. Als ik dan toch opnieuw apps moet gaan installeren dan maar liever één keer. In ieder geval dank voor de tip over de back up van Whattsapp via Google Drive. Contacten doe ik via de SIM-card (en als reserve via een dump op de SD-card). Foto's heb ik ook zonder stuurprogramma op mijn laptop kunnen kopieeren.

André

Cindy_ schreef op 26 jan '16 om 21:56u
@André2; ontvang je alleen smsje's van de ING dubbel of ook van andere mensen/bedrijven? Het kan namelijk bij ons in de centrale zitten, maar ook bij de verzendende partij. 

Top dat @RobinFlikkema al heeft verteld hoe je alles oged over kan zetten Smiley Vrolijk

Cindy_ schreef op 26 jan '16 om 21:56u
@André2; ontvang je alleen smsje's van de ING dubbel of ook van andere mensen/bedrijven? Het kan namelijk bij ons in de centrale zitten, maar ook bij de verzendende partij. 

Top dat @RobinFlikkema al heeft verteld hoe je alles oged over kan zetten Smiley Vrolijk

Dubbele ontvangst van sms niet alleen van ING maar ook van anderen. Net nog experiment gedaan. Van ander toestel sms naar mijzelf gestuurd en op hetzelfde moment van mij naar dat andere toestel. Andere toestel gaf meteen aan dat bericht was verzonden maar het was nog niet bij bij binnengekomen. Bij mij bleef de uitgaande sms hangen (draaiend balletje met tekst verzenden). Na een half uur mijn toestel opnieuw opgestart. Kort daarna kwamen op beide toestellen de smsen binnen. Alleen bij mij draait bij het uitgegane bericht nog steeds het balletje met de tekst 'verzenden'.

Reputatie 7
Badge +24
; stukje bij beetje komen we er, top dat je al getest hebt! Het andere toestel, heeft dat KPN netwerk of van een andere provider? 

Cindy_ schreef op 27 jan '16 om 09:32u
@André2; stukje bij beetje komen we er, top dat je al getest hebt! Het andere toestel, heeft dat KPN netwerk of van een andere provider? 

Het andere toestel waarmee ik testte gebruikt ook KPN.

Reputatie 7
Badge +24
; je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens, van beide nummers. Ik neem vervolgens contact op met mijn collega's van de Technische Dienst. Ik hoop dat zij me meer kunnen vertellen wat er aan de hand is. Beantwoord je mijn bericht? 

Cindy_ schreef op 27 jan '16 om 10:16u
@André2; je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens, van beide nummers. Ik neem vervolgens contact op met mijn collega's van de Technische Dienst. Ik hoop dat zij me meer kunnen vertellen wat er aan de hand is. Beantwoord je mijn bericht? 

André2 schreef op 27 jan '16 om 10:19u
Cindy_ schreef op 27 jan '16 om 10:16u@André2; je ontvangt zometeen een privébericht van me met de vraag om gegevens, van beide nummers. Ik neem vervolgens contact op met mijn collega's van de Technische Dienst. Ik hoop dat zij me meer kunnen vertellen wat er aan de hand is. Beantwoord je mijn bericht? 

Terwijl de Technische Dienst het probleem bekeek begon ik het overzetten van data naar mijn nieuwe toestel voor te bereiden. Daarbij heb ik ook de externe SD-kaart in mijn oude toestel opgeschoond. Onderdeel daarvan was het verplaatsen van apps van de kaart naar het toestelgeheugen. Toen ik kort daarna de sms-functie probeerde, bleek alles wonderwel als vanouds te werken. Die apps heb ik een paar maanden op de SD-kaart gehad en gaven in eerste instantie geen problemen bij smsen. Ik was dus behoorlijk verbaasd dat na het terugzetten het probleem opgelost was. Als niet-techneut zie ik misschien een relatie die er niet is. Ik kan in ieder geval weer vooruit. Dank aan ieder die zich met het probleem heeft beziggehouden! 

Reputatie 7
Badge +24
; wat wonderlijk! Waar het aan gelegen heeft, kan ik je nog steeds niet zeggen. In ieder geval superfijn dat het weer werkt 😃. Bedankt voor je bericht! Bevalt je nieuwe toestel trouwens? 

Cindy_ schreef op 1 feb '16 om 08:58u
@André2; wat wonderlijk! Waar het aan gelegen heeft, kan ik je nog steeds niet zeggen. In ieder geval superfijn dat het weer werkt Smiley Erg vrolijk. Bedankt voor je bericht! Bevalt je nieuwe toestel trouwens? 

Ja zeker, het is toch behoorlijk onhandig als het niet goed werkt. Mijn nieuwe toestel bevalt heel goed. Dank je!
Reputatie 7
Badge +24
Goed om te lezen! Dat is toch altijd weer even spannend als je een nieuw toestel gaat gebruiken 😃

Reageer