Beantwoord

Sms verzenden naar buitenland lukt niet. Afleverrapport geeft aan dat bericht niet kon worden afgeleverd

  • 26 June 2020
  • 6 reacties
  • 1035 keer bekeken

Mijn SMS berichten vanuit Nederland naar een contact in Slowakije komen niet meer aan. Bij verzenden krijg ik geen foutmelding. Bij opvragen afleverrapprt krijg ik de tekst “Bericht met bestemming +42194…. met identificatie 2006…., kon niet worden afgeleverd.

Dit bericht komt van  +31653131313 (voor zover ik kan nagaan is dat het correcte nummer van de SMS berichtencentrale).

Ik heb een KPN abonnement (overgezet van Telfort) en een Iphone SE 2016 met IOS 13.4.1 Prive toestel (iphone 5S met wat oudere IOS versie), ook met KPN abonnement dat is overgezet van Telfort, heeft precies hetzelfde. SMS berichten tussen deze nummers versturen lukt wel

Het verzenden van SMS berichten naar dit nummer heeft gewoon gewerkt. Laatste bericht waarvan ik dat zeker weet is al van wat langer geleden. Nummer van de ontvanger is correct (we kunnen gewoon bellen). Voor zover bekend is abonnement en toestel van de ontvanger niet gewijzigd (geen smartphone). SMS berichten verstuurd door ontvanger komen wel bij mij aan. Ontvanger ontvangt wel SMS berichten van andere afzenders (binnen Slowakije).

Heeft iemand een idee wat ik nog kan nakijken? Is er iets na te zoeken over die identificatie? Of zou dit bij de buitenlandse provider liggen?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 July 2020, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Bob, welkom op het forum! Vreemd dat je ineens niet meer naar dit nummer kunt sms’en. Bij de overzetting van Telfort naar KPN is je abonnement behouden zoals hij was, dus dan zou ik geen problemen verwachten. Wil je eens je forumprofiel invullen met beide abonnementen waar je dit mee hebt? Laat even weten als je dit gedaan hebt. Dan kan ik controleren of er toch onverhoopt ergens iets geblokkeerd staat. 

Goedemiddag, bedankt voor je reactie. In mijn forumprofiel heb ik de klantnummers en mobiele nummers van beide abonnementen toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Bob. Ik zie hier geen rare dingen in je netwerkinstellingen. Het kunnen versturen van sms staat ook netjes aan. Maar, voor de zekerheid wil ik toch een simkaartwissel aanraden. Je kunt dit, in eerste instantie bij een van de abonnementen doen. Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via je MijnKPN of even naar de winkel gaan. Test dan of je met de nieuwe simkaart wel kunt sms’en. Mocht het nog steeds niet lukken, geef het aan. Dan ga ik kijken of ik dit kan uitzetten bij de collega's van de technische dienst zodat die kunnen kijken of er op dieper niveau iets niet goed zit. Zet in dat geval even het volledige Slowaakse nummer in je profiel. 

Beste Erik, Bedankt voor het nakijken. De simwissel en de check met Sms ga ik uitvoeren. Resultaat zal ik hier laten weten.

Beste Erik, ondertussen heb ik voor alletwee mijn nummers een simwissel laten uitvoeren. Het versturen van SMS berichten naar het nummer in Slowakije lukt helaas nog steeds niet. Afgelopen tijd was ik in Slowakije en toen heb ik ook naar andere Slowaakse nummers SMS berichten gestuurd. Die kwamen wel gewoon aan. Dit geldt voor allebei mijn nummers. In mijn profiel heb ik het volledige Slowaakse nummer gezet.

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @BobK1. Ik heb zojuist een melding aangemaakt voor de technische collega's. Zij nemen binnen 10 werkdagen telefonisch contact met je op om dit verder te bespreken.