Beantwoord

SMS wordt wel verstuurd, maar niet ontvangen.

• 25 augustus 2014
  • 7 reacties
  • 2759 keer bekeken

Al meer dan een week probeer ik sms-berichten te versturen naar iemand in Frankrijk. Op mkijn iphone wordt het bericht wel verstuurd, maar het bericht komt niet aan bij de geadresseerde. De sms-berichten van die geadresseerde komen wel bij mij en bij anderen aan. Bellen lukt ook. Ook ontvangt die geadresseerde wel sms-berichten van anderen.

Op dit forum stond al eerder precies hetzelfde probleem beschreven. Ik heb alle stappen en suggesties die toen werden gegeven gecontroleerd en uitgeprobeerd, maar het probleem was daarmee niet opgelost. Heeft iemand nog ideeën?

icon

Beste antwoord door twister 5 april 2016, 11:57

Justin_ schreef op 4 apr '16 om 19:49uHoi @twister, welkom terug op het forum! Komen de smsjes bij verschillende 06-nummers niet aan? Of is dit alleen bij 1 specifiek nummer? Wellicht dat het nummer van onze sms-centrale niet goed ingesteld staat op de telefoon. Via deze link wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dat op de juiste manier instelt. Mocht dit niet de oplossing zijn, dan hoor ik graag van!

Beste Justin. Even goed mijn post lezen. Samengevat: als SMS wel wordt verstuurd (en in rekening wordt gebracht), maar niet wordt ontvangen EN nummer van SMS-centrale is goed dan ff kijken of telefoonnummer van de contactpersoon wordt voorafgegaan door landnummer (+31). Dat landnummer weghalen en veranderen in een "gewoon" 06 nummer. Probleem opgelost, althans in mijn geval.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beste Fransbuffet,

vreemd dat de berichten niet aankomen, terwijl deze volgens jouw toestel wel verzonden zijn.

Stuur je de smsberichten naar een Nederlands nummer, welke zich in Frankrijk bevindt of betreft het een sms bericht naar een Frans nummer?

Als het om het tweede gaat, dan dien je wel de landcode van Frankrijk toe te voegen.

Heb je hierover ook al eens contact gehad met onze technische dienst? Zij kunnen je hier beter bij helpen dan ik.

Je kan hen bereiken via ons gratis nummer 0800-0105.

Met vriendelijke groet,

Afra

Dank je Afra,

Het is een NL-nummer in Frankrijk, dus ik gebruik gewoon de landencode 0031. Ik ga inderdaad contact opnemen.

Groeten, Fransbuffet

Reputatie 5
Badge +2
Beste Fransbuffet,

dat lijkt me handig.

Mocht je er met hen niet uitkomen, dan hoor ik het graag.

Ook hoor ik het uiteraard graag, als het probleem is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Afra

Reputatie 7
Badge +12
De landcode 0031 is niet nodig om een sms te sturen naar een Nederlands nummer die in het buitenland is. Gewoon 06 is voldoende :)

Shugosha schreef op 26 aug '14 om 13:39uDe landcode 0031 is niet nodig om een sms te sturen naar een Nederlands nummer die in het buitenland is. Gewoon 06 is voldoende Smiley Vrolijk

Ik had gisteren iets soortgelijks met de nieuwe Lumia 550 van mijn vrouw, maar dan met smsen binnen NL. NL-contactpersonen mèt landennummer, dan wordt sms wel verzonden (en in rekening gebracht), maar niet ontvangen. NL-contactpersonen zonder landennummer (dus gewoon 06), dan gaat alles goed.  

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom terug op het forum! Komen de smsjes bij verschillende 06-nummers niet aan? Of is dit alleen bij 1 specifiek nummer? Wellicht dat het nummer van onze sms-centrale niet goed ingesteld staat op de telefoon. Via deze link wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dat op de juiste manier instelt. Mocht dit niet de oplossing zijn, dan hoor ik graag van!

Justin_ schreef op 4 apr '16 om 19:49uHoi @twister, welkom terug op het forum! Komen de smsjes bij verschillende 06-nummers niet aan? Of is dit alleen bij 1 specifiek nummer? Wellicht dat het nummer van onze sms-centrale niet goed ingesteld staat op de telefoon. Via deze link wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dat op de juiste manier instelt. Mocht dit niet de oplossing zijn, dan hoor ik graag van!

Beste Justin. Even goed mijn post lezen. Samengevat: als SMS wel wordt verstuurd (en in rekening wordt gebracht), maar niet wordt ontvangen EN nummer van SMS-centrale is goed dan ff kijken of telefoonnummer van de contactpersoon wordt voorafgegaan door landnummer (+31). Dat landnummer weghalen en veranderen in een "gewoon" 06 nummer. Probleem opgelost, althans in mijn geval.

Reageer