Beantwoord

soms niet gebeld kunnen worden

  • 28 March 2021
  • 7 reacties
  • 584 keer bekeken

Redelijk recent ben ik er achter gekomen dat ik door sommige nummers soms niet gebeld kan worden. De nummers die mij bellen worden dan direct doorverwezen naar mijn voicemail.

Hiervoor ben ik al keer geholpen door een kpn medewerker die niet begreep wat het probleem veroorzaakte. In de hoop dat het mijn probleem zou verhelpen is mij een nieuwe simkaart opgestuurd, maar helaas was dit niet de oplossing.

Even wat extra info:

- Ik ben al redelijk lang aangesloten bij kpn.

- Het probleem deed zich voor bij meerdere toestellen ( Samsung galaxy s8+ en de s9+)

- Zowel privé nummers (denk huisarts en ziekenhuis) als normale nummers (mijn partner), waarvan ik het weet konden mij niet bereiken.

- Nieuwe Simkaart was niet de oplossing

- Toestel heeft verbinding, staat niet in vliegtuig modus en heeft zeer goed bereik.

 

Tot nu heb ik redelijk wat soortgelijke problemen gelezen op het forum, maar tot op heden nog geen oplossing gelezen.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen en helpt deze informatie bij het oplossen van het algemene probleem.

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 31 March 2021, 20:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Heeft u in uw telefoon ingesteld staan dat onbekende nummers geblokkeerd worden? Dat is het enige waar ik nog aan kan denken (voor wat ik verder zie heeft u alles al nagekeken.)

Reputatie 6

.

Per ongeluk op antwoord geklikt. Mijn excuses, dit is pas mijn eerste post. 

Maar @Maurice85, dit heb ik niet ingesteld. Ook mijn partner kan mij zo nu en dan niet bereiken.

 

Heeft u in uw telefoon ingesteld staan dat onbekende nummers geblokkeerd worden? Dat is het enige waar ik nog aan kan denken (voor wat ik verder zie heeft u alles al nagekeken.)

Per ongeluk op antwoord geklikt. Mijn excuses, dit is pas mijn eerste post. 

Maar @Maurice85, dit heb ik niet ingesteld. Ook mijn partner kan mij zo nu en dan niet bereiken.

Redelijk recent ben ik er achter gekomen dat ik door sommige nummers soms niet gebeld kan worden. De nummers die mij bellen worden dan direct doorverwezen naar mijn voicemail.

Hiervoor ben ik al keer geholpen door een kpn medewerker die niet begreep wat het probleem veroorzaakte. In de hoop dat het mijn probleem zou verhelpen is mij een nieuwe simkaart opgestuurd, maar helaas was dit niet de oplossing.

Even wat extra info:

- Ik ben al redelijk lang aangesloten bij kpn.

- Het probleem deed zich voor bij meerdere toestellen ( Samsung galaxy s8+ en de s9+)

- Zowel privé nummers (denk huisarts en ziekenhuis) als normale nummers (mijn partner), waarvan ik het weet konden mij niet bereiken.

- Nieuwe Simkaart was niet de oplossing

- Toestel heeft verbinding, staat niet in vliegtuig modus en heeft zeer goed bereik.

 

Tot nu heb ik redelijk wat soortgelijke problemen gelezen op het forum, maar tot op heden nog geen oplossing gelezen.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen en helpt deze informatie bij het oplossen van het algemene probleem.

Per ongeluk op beantwoord geklikt, dit is nog niet het geval. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @R. Schilder! Geen probleem, dan gaan we kijken of we samen kunnen achterhalen waar dit gekke probleem in zit! Dus nog even alles op een rij:

Soms worden sommige nummers direct doorgeschakeld naar de voicemail, terwijl je verbonden bent met het mobiele netwerk en voldoende bereikbaarheidsstreepjes hebt, dit probleem ervaar je met meerdere toestellen en de simkaart is al eens vervangen. Ik ben eerst eens benieuwd naar het volgende:

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Zijn het steeds dezelfde nummers die jou niet kunnen bereiken of verschilt het?
  • Ervaar je het probleem overal of op één locatie (is dat dan op de postcode die je hebt ingevuld in jouw profiel?)
  • Heb je onder de instellingen van het toestel ook gecontroleerd of er een ‘niet storen’ functie geactiveerd staat? 
  • De vraag van @Maurice85 is een goede… dus geen blokkeerlijst met bekende of onbekende nummers actief in het toestel?
  • Je geeft aan zeer goed bereik te hebben (yeah!) is dat via het 4G netwerk? Wat als je een dagje via het 3G netwerk belt? Je kunt de netwerkmodus vastzetten in het toestel, tip is dan om tijdelijk te kiezen voor 3G.
  • Wil je voor alle zekerheid eens alle doorschakelingen verwijderen: bel je via 4G dan gebruik je: ##002# (dan de beltoets, alsof je belt naar deze code). Bel je niet via 4G dan ‘bel’ je naar ##002# (beltoets)

Heel veel vragen! :nerd: Hoor graag van je!

 

Reputatie 7
Badge +16

We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders weet je ons te vinden!