Beantwoord

Spotify Eindeloos


Overgekomen van Hi naar KPN was ik in het bezit van de Spotify Eindeloos bundel. Door de netneutraliteit mag deze constructie niet en wordt de bundel verwijderd uit alle aflopende contracten.

Gister was dat voor mij het geval en kreeg ik een SMS met een link naar kpn.com/wijzigingspotify. Daarop volgend heb ik twee vragen:

1. Op die pagina staat dat Eindeloos Spotify wordt omgezet naar Spotify Premium 1500MB. In mijn eigen overzicht zie echter geen 1500MB extra. Krijg ik deze nog, of klopt de informatie op de website niet?

2. Eergister is in het Europese Parlement besloten de netneutraliteit te verzwakken (tweakers.net/nieuws/105997/nederlandse-netneutraliteit-verdwijnt-na-beslissing-europees-parlement.html), waardoor het weer legaal wordt om een bundel als Spotify Eindeloos aan te bieden. Krijgen huidige Spotify Eindeloos bundelhouders de bundel terug of kunnen ze deze houden, indien deze nieuwe regelgeving ingaat in Nederland?

icon

Beste antwoord door BramS 17 november 2015, 12:32

Gezien er ondertussen aardig wat berichten zijn geplaatst op mijn 2 vragen volgt hieronder een samenvatting. (Zodat bezoekers van het forum, welke zoeken op dit onderwerp, snel de juiste informatie vinden.)

1. Op de website (kpn.com/wijzigingspotify) staat dat Eindeloos Spotify wordt omgezet naar Spotify Premium 1500MB. In mijn eigen overzicht zie echter geen 1500MB extra. Krijg ik deze nog, of klopt de informatie op de website niet?

De informatie op de website bleek niet te kloppen en is ondertussen aangepast. Het zit als volgt:

Marcia_ schreef op 10 nov '15 om 16:11u

...er zijn namelijk 2 verschillende mogelijkheden als het gaat om de eindeloos bundel en het overzetten naar Premium. 

1. Je hebt Eindeloos in het abonnement en betaalt er niet extra voor. In dit geval wordt je bundel omgezet naar Premium zonder 1500 MB. Al het Spotify verbruik wordt uit je bundel gehaald. 

2. Je hebt een Eindeloos module waarvoor je €10 per maand betaalt. In dat geval wordt je bundel omgezet naar Premium 1500 MB en blijf je €10 per maand betalen...

Oftewel de klant met een losse Spotify bundel krijgt een 'compensatie' van 1500MB en de klant met Spotify in het abonnement krijgt niets.

2. Eergister is in het Europese Parlement besloten de netneutraliteit te verzwakken (tweakers.net/nieuws/105997/nederlandse-netneutraliteit-verdwijnt-na-beslissing-europees-parlement.ht...), waardoor het weer legaal wordt om een bundel als Spotify Eindeloos aan te bieden. Krijgen huidige Spotify Eindeloos bundelhouders de bundel terug of kunnen ze deze houden, indien deze nieuwe regelgeving ingaat in Nederland?



Marcia_ schreef op 6 nov '15 om 21:27u...Zolang wij nog de opdracht krijgen om dit niet meer aan te bieden, komt het in ieder geval niet meer terug. Mochten we met nieuwe abonnementen komen, zullen we misschien wel een andere vorm krijgen, maar daar is op dit moment nog niets over bekend. Ga er in ieder geval niet vanuit dat er op korte termijn iets komt wat op Spotify Eindeloos lijkt. 

Marcia_ schreef op 17 nov '15 om 13:02u...Spotify Eindeloos wordt nu echt uit het pakket gehaald, dus ik ga er niet vanuit dat het in deze vorm nog weer terug komt. Met zekerheid kan ik dit nog niet zeggen, daar we hier nog geen informatie over hebben. Mocht het zo zijn dat Eindeloos in de oude of in een andere vorm weer terugkomt, dan zullen alle klanten hier gebruik van kunnen maken, mits het ook voor de oudere abonnementen te activeren is. Ook dat weet ik op dit moment helaas nog niet, omdat daar nog geen informatie over beschikbaar is. Dat is dus echt even afwachten! 

Bekijk origineel

52 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Dit vroeg ik mij ook af! Het lijkt me een geweldige toevoeging!
De dienst had wettelijk gezien nog niet te worden opgeschort. Ik zit er ernstig over te denken om mijn twee KPN abonnementen, glasvezel, telefonie, internet en tv op te zeggen als deze dienst niet terugkeert.
http://tweakers.net/nieuws/104363/kpn-moet-stoppen-met-spotify-zonder-dataverbruik.html

Gezien bovenstaand artikel had de dienst voor bestaande klanten nog door kunnen lopen en kunnen ze het weer herintroduceren
Reputatie 7
Badge +29
Volgensmij hebben klanten die het hadden het nog steeds zo.
Nee, ik kreeg gisteren een SMS van kpn en inmiddels gaat het van de bundel af.

De ACM heeft KPN verplicht om aan het einde van de contractsduur, de bundel te verwijderen.

Dus klanten waarvan de contractsduur van 1 of 2 jaar is verlopen raken de bundel kwijt, klanten waarvan deze termijn nog niet is verlopen houden de bundel.

Op deze manier wil de ACM klanten niet benadelen, omdat de meeste klanten de bundel kwijtraken bij verlenging en zo natuurlijk verloop ontstaat.

Ik ben echter door mijn contractstermijn van 2 jaar heen, maar wil niet verlengen doordat mijn huidige abonnement veel goedkoper is dan de huidige abonnementen.

Als jij aangeeft dat je dezelfde SMS hebt ontvangen, dan ga ik er vanuit dat ook jouw contractstermijn is verlopen. Maar correct me if I'm wrong?
Reputatie 3
Badge +2
BramS schreef op 30 okt '15 om 10:23u


De ACM heeft KPN verplicht om aan het einde van de contractsduur, de bundel te verwijderen.

Dus klanten waarvan de contractsduur van 1 of 2 jaar is verlopen raken de bundel kwijt, klanten waarvan deze termijn nog niet is verlopen houden de bundel.

Op deze manier wil de ACM klanten niet benadelen, omdat de meeste klanten de bundel kwijtraken bij verlenging en zo natuurlijk verloop ontstaat.

Ik ben echter door mijn contractstermijn van 2 jaar heen, maar wil niet verlengen doordat mijn huidige abonnement veel goedkoper is dan de huidige abonnementen.

Als jij aangeeft dat je dezelfde SMS hebt ontvangen, dan ga ik er vanuit dat ook jouw contractstermijn is verlopen. Maar correct me if I'm wrong? 

(zelfde abo)

Hier ook die SMS gehad maar wel DRIE MAANDEN NA afloop van die zogenaamde twee jaar contractduur...
(Staat ook nergens behalve in de doorgelinkte brief van ACM aan KPN)

KPN kan de bestaande Eindelozers gewoon continueren, maar dit komt ze wel goed uit.

Zelf draai ik Spotify offline en download via wifi, en met 11.5GB + 1.5GB data zal ik Eindeloos niet missen.

Inderdaad, ze hadden gezien de wet het gewoon kunnen laten overlappen. Heb altijd veel plezier gehad van deze dienst.
Reputatie 7
Badge +25
Goedenavond heren,

Hele goede vragen en opmerkingen hier! Zoals ACM hier vertelt, moeten we inderdaad na het einde van de contractsduur de bundel verwijderen. Daar kan ik helaas ook weinig aan doen! De 1500 MB van Spotify Premium krijg je er trouwens automatisch bij. Mocht er nog onduidelijkheid zijn, laat het me gerust weten!

De netneutraliteit wordt weer afgezwakt ziehttp://tweakers.net/nieuws/105997/nederlandse-netneutraliteit-verdwijnt-na-beslissing-europees-parlement.html

Dus keert deze dienst weer terug?
Reputatie 3
Badge +2
MarkE schreef op 30 okt '15 om 21:47u

De netneutraliteit wordt weer afgezwakt ziehttp://tweakers.net/nieuws/105997/nederlandse-netneutraliteit-verdwijnt-na-beslissing-europees-parlement.html

Dus keert deze dienst weer terug?
 

Dan zal je zien dat KPN toch aan dat aanbod van die maximaal twee jaar vasthoudt.:@

Zie originele brief in PDF: https://www.acm.nl/nl/download/publicatie/?id=14524

Trouwens: Spotify omgezet per 28-10-2015 terwijl Eindeloos bundel eerst op 22-1-2014 werd aangeboden?

panbrood1 schreef op 31 okt '15 om 03:14u ...

Trouwens: Spotify omgezet per 28-10-2015 terwijl Eindeloos bundel eerst op 22-1-2014 werd aangeboden?

 

Ik heb een Spotify XL abonnement, de Eindeloos bundel bestond bij ingang van het contract nog niet. De Eindeloos bundel kon ik tijdens de looptijd gratis toevoegen vanaf het moment dat deze beschikbaar kwam.

Reputatie 7
Badge +25
Beste ,

Zolang wij nog de opdracht krijgen om dit niet meer aan te bieden, komt het in ieder geval niet meer terug. Mochten we met nieuwe abonnementen komen, zullen we misschien wel een andere vorm krijgen, maar daar is op dit moment nog niets over bekend. Ga er in ieder geval niet vanuit dat er op korte termijn iets komt wat op Spotify Eindeloos lijkt. 

Reputatie 7
Badge +29
Die hele netneutraliteit van de EU gaat pas in April in. Tot die tijd geldt wss de Nederlandse nog gewoon waarom zero-rating diensten verboden zijn
Marcia_ schreef op 30 okt '15 om 21:22u

Goedenavond heren,

Hele goede vragen en opmerkingen hier! Zoals ACM hier vertelt, moeten we inderdaad na het einde van de contractsduur de bundel verwijderen. Daar kan ik helaas ook weinig aan doen! De 1500 MB van Spotify Premium krijg je er trouwens automatisch bij. Mocht er nog onduidelijkheid zijn, laat het me gerust weten!

 

Beste Marcia,

Ik hoop dat jij als KPN Webcare Specialist me kunt helpen.

Inmiddels is er een nieuwe maand begonnen en is er nog steeds geen extra 1500 MB aan mijn internet bundel toegevoegd. Kun jij dit zo spoedig mogelijk voor mij (of eigenlijk voor iedereen met dit probleem) regelen dat dit vanaf nu maandelijks wel gaat gebeuren.

Het is wel vreemd dat dit fout kan gaan. Zo staat op de site van KPN: "Waarom wordt Eindeloos Spotify omgezet naar Spotify Premium 1500MB?". Ook jij geeft zelf aan dat de 1500 MB er automatisch bij zou zitten. Het lijkt mij dus heel duidelijk wat hiermee bedoeld word. Graag hoor ik van je hoe snel dit opgelost gaat worden.

Met vriendelijke groet, Ron.


Zelfde probleem bij mij, nog steeds geen 1500MB extra maar wel de Eindeloos bundel kwijt.

Reputatie 7
Badge +25
Beste en dit is heel raar! Goed dat jullie het aankaarten. Ik stuur jullie meteen een privébericht zodat ik erachter aan kan gaan. Willen jullie daarop reageren? Dank!

Marcia_ schreef op 10 nov '15 om 15:17u

Beste @MOL7611 en @BramS dit is heel raar! Goed dat jullie het aankaarten. Ik stuur jullie meteen een privébericht zodat ik erachter aan kan gaan. Willen jullie daarop reageren? Dank!

 



Ik heb de gevraagde gegevens toegestuurd in een privébericht!

Marcia_ schreef op 10 nov '15 om 15:17u

Beste @MOL7611 en @BramS dit is heel raar! Goed dat jullie het aankaarten. Ik stuur jullie meteen een privébericht zodat ik erachter aan kan gaan. Willen jullie daarop reageren? Dank!

 



Ook ik heb de gegevens doorgezet naar je in een privébericht. Als je nog vragen hebt hoor ik graag van je.

Reputatie 7
Badge +25
Bedankt voor jullie privébericht! Ik heb het nagekeken en ben tot de volgende conclusie gekomen: er zijn namelijk 2 verschillende mogelijkheden als het gaat om de eindeloos bundel en het overzetten naar Premium. 

1. Je hebt Eindeloos in het abonnement en betaalt er niet extra voor. In dit geval wordt je bundel omgezet naar Premium zonder 1500 MB. Al het Spotify verbruik wordt uit je bundel gehaald. 

2. Je hebt een Eindeloos module waarvoor je €10 per maand betaalt. In dat geval wordt je bundel omgezet naar Premium 1500 MB en blijf je €10 per maand betalen.

Ik heb natuurlijk direct verzocht of onze website hierop aangepast kan worden, omdat ik heel goed kan voorstellen dat dat verwarring oplevert. Het was voor mij helaas ook niet helemaal duidelijk. Is het voor jullie zo ook duidelijk?

Marcia_ schreef op 10 nov '15 om 16:11u

Bedankt voor jullie privébericht! Ik heb het nagekeken en ben tot de volgende conclusie gekomen: er zijn namelijk 2 verschillende mogelijkheden als het gaat om de eindeloos bundel en het overzetten naar Premium. 

1. Je hebt Eindeloos in het abonnement en betaalt er niet extra voor. In dit geval wordt je bundel omgezet naar Premium zonder 1500 MB. Al het Spotify verbruik wordt uit je bundel gehaald. 

2. Je hebt een Eindeloos module waarvoor je €10 per maand betaalt. In dat geval wordt je bundel omgezet naar Premium 1500 MB en blijf je €10 per maand betalen.

Ik heb natuurlijk direct verzocht of onze website hierop aangepast kan worden, omdat ik heel goed kan voorstellen dat dat verwarring oplevert. Het was voor mij helaas ook niet helemaal duidelijk. Is het voor jullie zo ook duidelijk?

 



Dat is een helder antwoord.

Ik vind het wel enigzins vreemd dat Eindeloos Spotify per direct wordt beïndigd (per SMS) en dat er niet eerst een brief wordt gestuurd. In diezelfde SMS staat een link naar meer informatie, waar in koeienletters in de eerste zin staat: "Waarom wordt Eindeloos Spotify omgezet naar Spotify Premium 1500MB?", maar nu blijkt dat onjuiste informatie. Oftewel we raken de Eindeloos Spotify bundel kwijt en we ontvangen niets ter compensatie.

Marcia_ schreef op 10 nov '15 om 16:11u

Bedankt voor jullie privébericht! Ik heb het nagekeken en ben tot de volgende conclusie gekomen: er zijn namelijk 2 verschillende mogelijkheden als het gaat om de eindeloos bundel en het overzetten naar Premium. 

1. Je hebt Eindeloos in het abonnement en betaalt er niet extra voor. In dit geval wordt je bundel omgezet naar Premium zonder 1500 MB. Al het Spotify verbruik wordt uit je bundel gehaald. 

2. Je hebt een Eindeloos module waarvoor je €10 per maand betaalt. In dat geval wordt je bundel omgezet naar Premium 1500 MB en blijf je €10 per maand betalen.

Ik heb natuurlijk direct verzocht of onze website hierop aangepast kan worden, omdat ik heel goed kan voorstellen dat dat verwarring oplevert. Het was voor mij helaas ook niet helemaal duidelijk. Is het voor jullie zo ook duidelijk?

 



Het antwoord vind ik niet bevredigend.

De wet schrijft voor dat zero rating op dit moment niet mag, maar zoals ook door KPN duidelijk gemaakt word mag er wel een aanbieding gemaakt worden met extra MB's. In theorie kan KPN er dus voor kiezen om bij Spotify 5, 10 of zelfs 50 GB kado te doen.

Op het moment dat er een keus gemaakt werd om een abonnement af te sluiten werd er voor gekozen om een abo aan te bieden in combinatie met en zonder Spotify. De combinatie met Spotify was duurder dan de variant waar geen Spotify bij zat. En daar word nu gebruik/misbruik van gemaakt. Want bij dit duurdere abo is Spotify "gratis", dus zouden we geen recht hebben op hetgeen waarmee jullie zelf adverteren. En hiermee word er dus een onderscheid gemaakt tussen een betalende klant (binnen je bel bundel) en een betalende klant (buiten je bel bundel). Op zich kan en mag dit, zolang je daarmee niemand misleid. Maar de eerste zin op de site geeft duidelijk aan wat het behoord te zijn. Dit geef je zelf ook aan, het staat er fout. Die fout is niet door ons klanten gemaakt. Vandaar dat we aan KPN vragen om te leveren wat er beloofd word of misschien een andere vorm van compensatie aan te bieden.

En dan is de vorm van compensatie nog niet eens een echte vervanging voor hetgeen de wet van ons afneemt. Als ik 5 dagen in de week op de laagste kwaliteit muziek luister tijdens het werk, dan is 1500 MB al op (ca 42MB per uur x 8 uur x 5 dagen = ca 1680MB). Dus vragen we niets extreems van KPN maar alleen dat wat belooft werd op de site. De site aanpassen lost het probleem wat KPN gemaakt heeft niet op, het zorgt er alleen voor dat toekomstige klachten weggewuifd kunnen worden.

Als KPN nu gewoon zou leveren wat verteld werd dat er geleverd zou worden, en het liefs ook nog de garantie dat iedereen met eindeloos terug gezet word op eindeloos als Europa over een paar maanden eindelijk de wet niet alleen goedgekeurd maar ook doorgevoerd heeft, dan zou dat laten zien wat KPN voor zijn klanten wenst te betekenen.

In afwachting op je antwoord. Met vriendelijke groet, Ron.

Reputatie 7
Badge +25
Dat is inderdaad een juiste samenvatting, . Ik ben het met je eens dat het allemaal vrij onduidelijk is geweest, excuses daarvoor! Wat je kunt doen is alsnog kiezen voor de betaalde variant van Spotify Premium 1500 MB, al snap ik dat dat natuurlijk niet de optimale oplossing is. 

In theorie hadden we er inderdaad voor kunnen kiezen om MB's cadeau te doen. Het is een bewuste keuze geweest om dit alleen bij Spotify Premium 1500 MB te doen. Als je daar gebruik van wenst te maken, kan dat voor €10 per maand. 

Zoals ik zelf aangaf, staat het heel verwarrend op de website, maar het staat er wel juist. Sommige klanten krijgen Spotify Premium en anderen Spotify Premium 1500 MB, afhankelijk van wat ze hadden. We leveren dus wat we beloven, maar ik kan me voorstellen dat je dit zonder mijn uitleg niet zo ziet. 

Of Eindeloos nog (misschien in een andere vorm) terugkomt, kan ik je op dit moment nog niet zeggen, ik heb daar geen informatie over. Mocht dat komen, zal je dat natuurlijk op het forum en op onze website terugvinden. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat je wilde, maar ik hoop dat ik e.e.a. alsnog heb kunnen verduidelijken. 

Weer zo'n standaard antwoord waar niemand iets mee kan. De lol met mijn KPN abonnementen is er aardig af, was superblij met Spotify. Gezien de wetgeving zou kpn de dienst weer mogen aanbieden als de Europese versie van netneutraliteit weer van kracht is.
Marcia_ schreef op 12 nov '15 om 09:35u

Dat is inderdaad een juiste samenvatting, @BramS. Ik ben het met je eens dat het allemaal vrij onduidelijk is geweest, excuses daarvoor! Wat je kunt doen is alsnog kiezen voor de betaalde variant van Spotify Premium 1500 MB, al snap ik dat dat natuurlijk niet de optimale oplossing is. 

@MOL7611 In theorie hadden we er inderdaad voor kunnen kiezen om MB's cadeau te doen. Het is een bewuste keuze geweest om dit alleen bij Spotify Premium 1500 MB te doen. Als je daar gebruik van wenst te maken, kan dat voor €10 per maand. 

Zoals ik zelf aangaf, staat het heel verwarrend op de website, maar het staat er wel juist. Sommige klanten krijgen Spotify Premium en anderen Spotify Premium 1500 MB, afhankelijk van wat ze hadden. We leveren dus wat we beloven, maar ik kan me voorstellen dat je dit zonder mijn uitleg niet zo ziet. 

Of Eindeloos nog (misschien in een andere vorm) terugkomt, kan ik je op dit moment nog niet zeggen, ik heb daar geen informatie over. Mocht dat komen, zal je dat natuurlijk op het forum en op onze website terugvinden. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat je wilde, maar ik hoop dat ik e.e.a. alsnog heb kunnen verduidelijken. 

 



Volgens je uitleg staat het er wel juist, maar ook verwarrend. Dat dit tegelijkertijd kan gebeuren is vreemd. De uitleg die je ons toegestuurd hebt via dit forum maakt het zogenaamd verder duidelijk, maar die uitleg is op de KPN site nergens terug te vinden. Dus probeer ik het even met je door te lopen.

Quote KPN site: "Wijziging Spotify
Waarom wordt Eindeloos Spotify omgezet naar Spotify Premium 1500MB?" Einde quote.

Deze tekst lijkt me tot nu toe duidelijk. Er word hier duidelijk uitgelegd waar we naar toe gaan. Tot nu toe geen uitzonderingen hierop gemeld.

Quote KPN site: "KPN bood (via haar dochtermerk Hi) in het verleden Eindeloos Spotify aan. Bij die bundel ging het MB-verkeer van Spotify niet uit je databundel. De minister van Economische Zaken heeft in mei 2015 de regels rondom netneutraliteit aangescherpt. Als gevolg hiervan mag KPN Eindeloos Spotify niet meer aanbieden aan nieuwe klanten. Voor bestaande klanten is er een overgangsregeling.

    Alles over dit nieuwe beleid" Einde quote.

Er word in deze allinea uitgelegd waarom KPN gedwongen word om deze keus te moeten maken. Dit is niet de schuld of fout van KPN. Er word zelfs naar een externe site gelinkt waarin dit nog verder uitgelegd word. Nog steeds geen uitzonderingen te vinden.

Quote KPN site: "Wat betekent dit voor mij?

De Spotify Eindeloos bundel zetten we aan het einde van je contract automatisch om naar de Spotify Premium bundel. Je hoeft hier niks voor te doen. Door deze wijziging gaat het MB-verbruik van de Spotify app voortaan uit je databundel. De Spotify Premium bundel zelf blijft gratis. Je blijft dus gewoon genieten van Spotify en al je playlists.
Kan ik nu de Spotify bundel uitzetten?

Je kunt de Spotify bundel op elk gewenst moment uitzetten via MijnKPN of door 'Spotify uit' te sms'en naar 1266.

    Naar MijnKPN" Einde quote.

Er word in deze alinea uitgelegt wat er voor alle eindeloos klanten staat te gebeuren. Vanaf nu zullen de MB's die in Spotify gebruikt gaan worden vanuit de databundel betaald moeten gaan worden. Aan de dienst Spotify veranderd er dus niets, aan het gebruik ervan wel. Maar er word nog steeds geen uitzondering gemaakt tussen de blijkbaar verschillende eindeloos bundels. Er is zelfs tot op dit moment geen enkele indicatie dat er verschillende bundels bestaan hebben. Iedereen word over 1 kam geschoren, maar toch verschillend behandeld. Er is nog steeds niets vermeld over eventuele uitzonderingen.

Quote van KPN site: "Verleng met Zorgeloos Premium

Wil je je abonnement verlengen met Spotify? Kies dan voor Zorgeloos Premium: onbeperkt bellen & sms'en, 10GB data én Spotify!" Einde quote.

Nog even wat reclame er tussen gooien. Maar wederom geen uitzonderingen gemeld.

Quote van KPN site: "Veelgestelde vragen
Wat is de Spotify Premium bundel?
Stream met Spotify Premium altijd en over al jouw favoriete muziek. Je kunt je muziek luisteren vanuit je MB-bundel, via WiFi of je kunt muziek offline beschikbaar maken. Spotify Premium kun je iedere maand aan- en uitzetten, je zit dus nergens aan vast." Einde Quote.

Uitleg wat Spotify is. Geen uitzonderingen gemeld.

Quote van KPN site: "Tot wanneer kan ik gebruik maken van Eindeloos Spotify?

Bestaande klanten die al een Eindeloos Spotify-bundel hadden, kunnen hier tot het einde van hun contractperiode gebruik van blijven maken. Na het einde van de contractperiode zetten we de Eindeloos Spotify bundel automatisch om naar een normale Spotify bundel. Daarbij gaan de MB’s voor Spotify uit je databundel. Je krijgt daarover tegen die tijd een sms'je met meer informatie." Einde quote.

Dit gaat over het berichtje wat wij gekregen hebben en waar deze vragen over gaan. In die sms word je doorgestuurd naar de plek waar ik deze informatie van kopieer en nu met Marcia aan het doornemen ben. Volgens KPN is het namelijk duidelijk wat ze op de site hebben staan. Volgens mij en nog wat anderen is dit niet het geval. Ook hier is er geen sprake van dat er uitzonderingen zouden zijn. Voor iedereen gelden de zelfde regels. Maar toch is dit blijkbaar niet het geval.

Quote van KPN site: "Alles over de overgangsregeling

Kan ik gebruik maken van de nieuwe abonnementen met Spotify Premium?

Natuurlijk! Je kunt gebruik maken van de KPN aanbiedingen voor verlengende klanten inclusief Spotify Premium. Kijk snel op kpn.com/verlengen voor de aanbiedingen.

    Bekijk je verlengaanbod" Einde quote.

Wederom even wat reclame. Maar nog steeds geen uitleg over een eventuele andere behandeling. Dus nog steeds geen uitzonderingen gemeld.

Quote van KPN site: "Hoeveel MB's verbruikt Spotify gemiddeld?

Het MB-verbruik van Spotify is afhankelijk van de kwaliteit die je kan instellen via de app:

    Normale geluidskwaliteit: circa 42 MB per uur
    Hoge geluidskwaliteit: circa 70 MB per uur
    Extreme geluidskwaliteit: circa 141 MB per uur" Einde quote.

Nog even uitleggen hoe klanten niet in de problemen kunnen komen door te veel data te verstoken met Spotify. Maar ook hier worden geen uitzonderingen gemeld.

Je hebt tot nu toe in 1 ding gelijk. Zonder jouw uitleg kun je niet tot de conclusie komen dat er verschil gemaakt word tussen de verschillende type klanten, en het is ook duidelijk waarom dat we dat niet kunnen. Er word op de site een belofte gemaakt die jullie niet wensen na te komen. Dit is zoals ik al eerder vermelde misleiding. En waar de wet jullie verplicht om de zero rating uit te zetten (wat jullie netjes gedaan hebben) is de wet ook duidelijk als het gaat over klanten misleiden (dus doe daar dan ook wat aan). Nu begrijp ik van je dat het blijkbaar intern anders doorgezet is dan naar ons als klanten. Dat je een beleid door dient te voeren die je zelf niet gemaakt hebt. Maar wat je moet doen voor je baas is liegen, en dan net doen of dat normaal is. Want als wat je verteld hebt dat het wel degelijk goed op de site vermeld staat, waarom zou de site dan volgens je eigen woorden aangepast moeten worden. En als het volgens jou wel duidelijk vermeld staat, waarom kun je me dan niet gewoon laten zien waar dat het dan staat, waar de uitzonderingen dan vermeld zijn.

Als ik zoek op de KPN site naar Spotify Premium 1500MB dan krijg je het volgende stukje.

Quote KPN site: "Spotify Premium van KPN

Met Spotify Premium van KPN krijg je 1500 MB bovenop je internetbundel en een Spotify Premium abonnement. Met Spotify kun je altijd en overal luisteren naar je favoriete muziek.

    Niet downloaden, maar direct afspelen in hoge geluidskwaliteit
    Luister muziek advertentievrij
    Toegang tot jouw muziek vanaf je laptop, tablet en smartphone" Einde quote.

Dit is ook een duidelijke uitleg van wat het zou moeten zijn. Duidelijker dan dit kan het gewoon niet zijn. Dit is letterlijk wat je krijgt te zien als je zoekt op het gene wat KPN in de eerste zin vermeld: Waarom wordt Eindeloos Spotify omgezet naar Spotify Premium 1500MB?

En ik wil nogmaals even duidelijk maken dat KPN geen liefdadigheids instelling is. Dit zelfde geld ook voor Spotify. Het is echt niet zo dat, omdat Spotify wel of niet in de bundel zit, of wel of niet los word afgenomen, dat KPN hierdoor meer of minder aan Spotify betaald. KPN neemt gewoon licenties af bij Spotify, en hoe meer licenties, hoeveel beter de prijs. Daarom word er beleid gemaakt binnen KPN over hoe losse klanten overtuigd kunnen worden het geld aan KPN ipv Spotify direct te geven. En worden klanten ervan overtuigd om een duurdere bundel af te sluiten zodat het er "gratis" bij zit. KPN wil winst maken, en dat is ze gegund. Een gezond bedrijf kan investeren in de toekomst en daardoor ons als klanten van de beste diensten voorzien. Maar daarbij hoort dan ook de beste service!

Graag hoor snel van je waar mijn verhaal niet klopt. Kom wel met informatie zoals deze op de site staat en niet met een interne communicatie die voor ons als consumenten nooit beschikbaar is gesteld.

Ook is het vervelend te noemen dat er een besluit blijkbaar in begin mei al genomen word en dat ik er pas in oktober iets van hoor. En dan ook pas op het moment dat het allemaal al ingegaan is, zodat we niet eens voorbereidingen hebben kunnen nemen om het eventueel anders aan te pakken. Voor een communicatie bedrijf is er behoorlijk weinig communicatie gegeven. En dan blijkt het gecommuniceerde ook nog niet juist te zijn.

Met vriendelijke groet, Ron.

Ik spreek overigens niet alleen voor mij zelf, maar ook voor mijn partner. En als mensen het met me eens zijn of niet, dan mogen ze dit ook gewoon melden.

Reputatie 3
Badge +2
Ik had graag 2 jaar (af en toe, zie eerdere post) gebruik gemaakt van Eindeloos, zoals de ACM brief aangeeft;

voorzover de brief dit niet duidelijk aangeeft, staat er dan dus wel dat mensen die dit abo later dan mij afsloten, langer gebruik kunnen maken van Eindeloos.

Voorzover ik weet had het apart routeren van Spotify voor de provider meer voordeel dan voor de klant-getuige de aflatende massale protesten alhier-.

Met 11GB+Spotify voor (in mijn geval) 25 euro valt er ook weinig meer te compenseren:D

/wijzigingspotify gaat uitsluitend over de +1500MB versie en het is duidelijk dat Marcia's collega's, verantwoordelijk voor de informatie op de website, hun poot stijf houden (vreemd voor een website die uit zichzelf al zo vaak om feedback vraagt).

Reageer