Beantwoord

Sterk wisselend gsm bereik sinds kort

  • 26 July 2021
  • 9 reacties
  • 125 keer bekeken

Goedenavond mensen..

Ik woon in t buitengebied van Dronten.. hoewel de dekkingskaart van KPN aangeeft dat we op ons adres 4g+ moeten hebben is dat nog nooit gelukt. Daarom hebben we een 4G versterker op zolder liggen.

Dat ging 1.5 jaar prima.

Sinds 3 weken werkt dat niet meer en bellen is volledig onmogelijk geworden.

Soms hebben we 3 streepjes gsm bereik, en 3 seconden later totaal geen bereik waardoor de verbinding verbroken word... en weer poosje later is er weer een beetje bereik.

Bellen via wifi werkt dus niet want het bereik wisselt te snel en te vaak om tijdens een gesprek over te schakelen.

Tegelijk dat deze problemen zijn ontstaan zie ik dat de dekkingskaart 5G aangeeft dat we vol 5G bereik zouden moeten hebben.

 

Kpn bellen heeft geen effect, die geeft aan dat er geen storing is dus het moet absoluut aan onze telefoons of omgeving liggen..

What to do?? Want ik betaal voor dekking maar krijg het niet.. 

 

Postcode: 8253ae 

 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 30 July 2021, 21:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @EdwinDronten, welkom! Wat jammer om dit te lezen :-(. Wij maken zelf altijd onderscheid tussen binnen- en buitenshuis bereik. Hoe staat het er buiten voor? Als je op straat/in de tuin o.i.d. staat, kan je dan wel bellen? Of merk je dan ook problemen? Welke telefoons gebruiken jullie? Je geeft aan dat bellen via wifi ook niet werkt. Maar wat gaat daar dan mis? Want dat gaat niet via het mobiele netwerk, maar via de wifi. Dus die begrijp ik niet helemaal:confused: . Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je adres, 06-nummer en klantnummer? Dan kijk ik met je mee. 

Dag @Marcia_ .. dank je voor je reactie..

Zoals aangegeven in mijn bericht heb ik het hele standaard riedeltje van KPN al een keer gehad over de vragen binnen,buiten, soort telefoon en de andere standaard handboek oplossingen.hahaha.  😉😉

Daar is nooit een oplossing voor gevonden dus hebben we maar zelf een versterker op zolder gegooid die het 1 streepje ontvangst kon vergroten naar 2 streepjes.. zo heeft het 1.5 jaar gewerkt.. binnen,buiten naast het huis, diverse telefoons... zonder versterker hebben we nooit goed bereik gehad..al 2 jaar niet.. met versterker was het signaal goed genoeg om te bellen.. internetten doen we thuis toch via wifi.

 Sinds week of 3 is gewoon bellen onmogelijk geworden..

Bellen via wifi werkt niet omdat sinds een week of 3 we wisselend ontvangst hebben met gsm..

Soms 3 streepjes bereik,en paar seconden later geen bereik, bellen via wifi werkt alleen als je GEEN of slecht bereik niet als je bereik soms wegvalt en 20 seconden weer terug is..

Er is iets met een zendmast gebeurd denk ik.. want sinds kort geeft de dekkingskaart aan dat we 5g moeten hebben.. sinds diezelfde tijd hebben we helemaal niks meer.

Dus probleem ligt aan de KPN zijde, niet onze telefoons wifi binnen/buiten of wat dan ook.

Er is iets veranderd in het bereik van de zendmast.

Hoe krijg ik kpn zover dat ze dat gaan controleren en aanpassen of compenseren ivm niet leveren van de dekking buitenshuis??

 

Gr Edwin

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je je profiel nog niet ingevuld (en opgeslagen hebt), dus doe dat eerst even 🙂. Dan kan ik alsnog een ticket aanmaken voor onze technische dienst. Zij kijken er dan naar en nemen contact met je op. Hoewel je dit allemaal al eens doorgegeven hebt, is het voor mij toch van belang of het buitenshuis ook niet goed werkt. Dat wordt me nog niet helemaal duidelijk, maar is wel informatie die onze technische dienst gaat vragen. 

 

Voor wat betreft compensatie: mocht het opgelost worden, kijken we daarna nog eens naar deze vraag. Mocht het niet opgelost worden, is het misschien een beter idee om over te stappen. Misschien klinkt het raar dat ik dat zeg, maar ik ben van mening dat als het niet goed werkt en jij hebt het wel nodig, dat je dan beter een tevreden klant bij de concurrent kunt zijn dan een ontevreden klant bij ons.

@Marcia_ ..

 

Dag Marcia,dank voor je reactie 

Ik zag nergens een veld voor telefoon nr staan.. klantnummer is nu ingevuld.. ( had hem per ongeluk niet opgeslagen denk ik)

Buitenshuis hebben we ook GEEN bereik..zoals aangegeven in mijn laatste zin van vorige reactie..

Reputatie 7
Badge +30

Top! Ik heb het erbij vermeld en dus een ticket voor onze technische dienst aangemaakt. Binnen een werkdag of 5 wordt er contact met je opgenomen. Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?

Dank je…

Ik hou je op de hoogte..

@Marcia_

@Erik_

 

Vorige week vrijdag de technische dienst aan de telefoon gehad.. die geeft aan dat kpn nooit hadden mogen beloven dat het ontvangst hier goed had moeten zijn. Volgens hem een duidelijk geval van een klantenservice medewerker die 100% vanuit gaat dat de dekkingskaart actueel is.

 

Na metingen is het signaal BUITEN ons huis te zwak om mee te kunnen bellen omdat de zender 4 km verderop staat.

Conclusie, alle 4 onze KPN mobiele contracten worden vandaag stopgezet zodat we vrij zijn over te stappen op Tele2/Tmobile die hier wel 4g+ ontvangst heeft.

Glasvezel tv/glasvezel houden we wel van KPN omdat we daar tevreden mee zijn ook al verliezen we dan onze bundelkorting. Hebben wel ons oude 500mb alles-in-1 pakket omgezet naar Huddel 1000mb...beter pakket en stuk goedkoper..

Dus tip voor klanten...blijf altijd vergelijken want nieuwe pakketten( lees klanten) krijgen soms mooiere prijzen!!! Een simpele wijziging kan je geld schelen.

Meteen buren onderzoek gedaan via de buurtapp en resultaat is zeer wisselend...helft is tevreden met 3g KPN.. de andere helft is overgestapt of wil ook overstappen.

Misschien een tip voor KPN; zorg dat er een notitie komt in jullie systeem dat deze wijk ( 8253ae Dronten) problemen geeft.

Dan kan er sneller gereageerd worden als iemand problemen heeft en hoeven mensen niet weken te bellen/mailen/appen en tweeten om eindelijk eens een technisch onderzoek te krijgen.. zal de technische dienst ook blij mee zijn dat ze niet dubbel werk hoeven te doen.

 

Thanks!

Helaas houd KPN zich weer niet aan de gemaakte afspraken..

Afgelopen vrijdag zou die flippo  van de technische dienst mij terugbellen om te vragen wat we besloten hebben te willen doen met onze overige kpn producten en de mobiele producten dan per direct stop te zetten. 

Tis inmiddels zondag en heb nog niks gehoord… zelf naar die afdeling bellen kan niet, de klantenservice ziet in het systeem staan dat ik terug gebelt moet worden maar onderneemt geen actie. Ja.. ze stellen voor dat ik mijn contract kan afkopen ipv wachten op de technische dienst.doeiiii dat kost me klauwen geld..

De aanvraag bij een andere provider loopt nu vast omdat kpn mijn nummer niet vrij heeft gegeven.

 

Kortom.. waardeloos zooitje bij kpn.

Maandenlang betaal ik voor iets wat ik niet gekregen heb en dan nu lekker traag reageren zodat ik nog wat langer betaal.

 

Ik ga een ingebrekestelling opzetten voor niet leveren van de betaalde dienst en de afgelopen maanden terugeisen.. en uiteraard voor wat media aandacht zorgen om anderen te waarschuwen.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @EdwinDronten sorry voor de late reactie! Ik heb vakantie gehad en jouw topic is per abuis over het hoofd gezien. Ik zie wel dat er de 17e contact is gehad, klopt dat? Is het nu allemaal in orde? Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?